Ja bij de afritten is dat ook zo, de huidige afrit Haaksbergen is alleen interresant voor verkeer komend vanaf noordelijke richting. Voor zuidelijke richtingen is het alleen interresant als je in het uiterste noorden van Haaksbergen moet zijn.Kaaiman schreef: ↑zo 05 dec 2021, 9:40 De verdeling, en vooral de afwezigheid van afritten, heb ik altijd al erg opmerkelijk gevonden. Het was bedoeld om het verkeer op de gewenste wegen te krijgen en hinder te voorkomen in Hengevelde, St. Isidorushoeve en Haarlo, maar je genereert er vooral omrijkilometers en hinder mee op andere plaatsen.
Bovendien heeft men bij de aanleg van de N18 verzuimd om waar nodig ook het lokale wegennet goed aan te passen of uit te breiden. Er is na vele jaren gezeur eindelijk een rijksweg gekomen en dat was het dan. Dit is een groot verschil met de benadering van gebiedsontwikkeling zoals die is gehanteerd bij bijvoorbeeld de Centrale As, waarbij is getracht de gehele omgeving een impuls te geven in plaats van alleen maar een weg aan te leggen.
Dit zelfde geldt voor de Afrit Eibergen die alleen interresant is voor verkeer komend vanaf zuidelijke richting. vanaf Noordelijke richting is het alleen interresant als je op het industrieterrein in het zuiden moeten zijn.
Wat dat betreft functioneert de Afrit Neede N315 ook voor verkeer vanaf Doetinchem dat naar/van het grootste gedeelte van Haaksbergen moet en verkeer vanaf Enschede dat naar/van het grootste gedeelte van Eibergen moet. Hier wordt de Oude N18 nu N768 dus nog wel veel gebruikt.
Vooral het ontbreken van een afrit ter hoogte van het midden van de plaatsen Eibergen en Haaksbergen vind ik jammer.
Het liefste zou ik dan een afrit hebben ter hoogte van de N822, ik denk dat sluipverkeer in Haarlo N822 wel mee valt aangezien ver
keer naar Borculo en verder komend vanaf zuidelijke richting (Groenlo) over de N319,N315 of Deventerkunstweg rijdt en verkeer uit noordelijke richting (Haaksbergen/Enschede) rijdt over de N315.
Ook een Afrit in Haaksbergen ter hoogte van de N347 zou een voordeel zijn voor verkeer naar Goor, Rijssen en Haaksbergen-Midden, Haaksbergen-West vooral voor verkeer op de N18 komend uit zuidelijke richting. Dat verkeer rijdt nu over N768, Westsingel of N315, N824 (Diepenheim).
De N739 Haaksbergen - Hengelo wordt sinds de Nieuwe N18 er is niet meer als bewegwijzerde route gebruikt. Wordt deze weg ook nog afgewaardeerd naar 60km? Ook gaat de de Koninging Wilhelminastraat in Haaksbergen van 70km naar 50km. en op dit moment wordt het de Oude N18 60km gemaakt tussen Haaksbergen en Usselo, met 30km in Usselo.
Persoonlijk gebruik ik zelf de N18 nauwelijks en is hij voor mij in Gelselaar nauwelijks interresant. Naar Enschede rijdt ik over de N346, A35. Naar Doetinchem over de N315. Naar de Arnhem over de N346, N/A 348. Naar Winterswijk over Borculo - Groenlo.
Enkel bijvoorbeeld om naar Varsseveld of Lichtenvoorde te gaan een kort stukje.