Er was altijd een bus Denekamp - Nordhorn (weet niet zeker of dat ook Oldenzaal - Nordhorn was), die wegens tegenvallende reizigers eerst omlaag geschroefd is tot buurtbus, daarna buurtbus met vrijwilligers, vervolgens reed de VCB (Duitse vervoerbedrijf) een tijdje tot Denekamp en sinds een jaar of 2, 3 is het over met de verbinding Denekamp - Nordhorn.Coen Tunnel schreef:Ja, de bus Oldenzaal-Nordhorn moet weer terugkomen.
Ik vraag me dan ook af of het aanbod aan reizigers inmiddels zodanig is veranderd dat de buslijn tot Nordhorn weer enigszins rendabel te maken is.... hetzij met een buurtbus hetzij met een doorgetrokken verbinding Enschede-Oldenzaal-Denekamp (Twents lijn 62) -> Nordhorn. Ik weet wel dat de gemeente Dinkelland weinig tot geen prioriteit heeft bij een OV-verbinding met Nordhorn, daar heb ik bij de verkiezingen j.l. nog speciaal op gelet.
WGR+ regio was voorheen Kaderwetgebied volgens de "Kaderwet bestuur in verandering", deze is afgeschaft en vervangen door bepalingen in de "Wet gemeenschappelijke regelingen". Komt in het kort neer op een extra bestuurslaag (gevormd door samenwerking van gemeenten) voor onder meer verkeers- en vervoersbeleid, veiligheid, kleinschalige infrastructuur en locatietoewijzing binnen de regio. Meer concreet: de WGR+ regio pakt zaken op die niet door gemeenten alleen worden gedaan, maar ook niet door de provincie, of dat het juist gaat om provinciegrens overschrijdende zaken. Ter illustratie: verkeersmodel voor de regio, coördinatie van de hulpverlening (bij calamiteiten - GHOR) of een structuurvisie voor werken en wonen.waldo79 schreef:What the f? is nu weer? WGR+ regio. (Niet met termen gaan strooien die niet algemeen bekend zijn)