Limburg geeft N291 eindelijk aan

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Limburg geeft N291 eindelijk aan

Bericht door harry » di 05 apr 2005, 20:02

Bij de nieuwe rotonde N271/N291 staan nieuwe wegwijzers:

Afbeelding

Limburg is dus kennelijk wél van plan om zijn N29x-nummers te bewegwijzeren.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 05 apr 2005, 20:40

Gelukkig maar. Harry, wat is je site weer mooi geupdated met vele foto's! Ga zo door! :)

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » di 05 apr 2005, 20:43

Ik heb vanmiddag ook eindelijk kunnen constateren dat het wegnummer N296 nu bijna overal op de wegwijzers staat. Op de A2 staat het nu zwart-op-geel op ieder afritbord (in de meeste gevallen op ruiters), langs de nieuwe verbindingsweg naar de A2 die vorige week is geopend wit-op-blauw en vervolgens weer zwart-op-geel voor de kruising met de N296 zelf. Bij de oude op- en afritten staan nogsteeds de oude wegwijzers, maar die zullen allicht verdwijnen zodra de nieuwe oprit richting Eindhoven zal worden geopend.

Bij Roosteren is tevens een kruising omgebouwd tot een rotonde, de nieuwe borden duiden daar ook netjes het wegnummer aan. Slechts op de kruising met de N295 ontbreekt het nu nog, maar gezien de slechte staat van die wegwijzers zullen die binnenkort ook wel worden vervangen. Meer wegwijzers waarop het wegnummer zou kunnen voorkomen bestaan niet.

Hoogstwaarschijnlijk kunnen we ook aanduidingen op de N298 verwachten, daar wordt ook druk gewerkt aan de aansluiting op de A76 en de Redesign-borden die daar eerst stonden zijn weggehaald. Nieuwe ANWB-palen zijn al geplaatst, maar er staan nog geen wegwijzers op.
Groet, Charles

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » wo 06 apr 2005, 17:06

Afbeelding

:klappen:
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 06 apr 2005, 17:10

En dit bord ziet er ook niet zo verkeerd uit op zich. :)

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » wo 11 mei 2005, 16:26

(Update: 11 mei)

En jawel hoor, mijn gedachtengang over de N298 klopte dus inderdaad. Vandaag of gisteren zijn er nieuwe handwegwijzers geplaatst op de vernieuwde kruising bij de A76 bij Nuth en die bevatten allemaal het wegnummer (helaas ook onterecht zwart-op-geel op de Daelderweg). Vanaf de A76 staat het wegnummer (nog?) niet aangegeven. Blijkbaar is de provincie dus alleen van plan om correct te bewegwijzeren zodra de situatie is aangepast, zoals ook op de N296 en de N291 is gebeurd.

Een foto volgt zeker nog!
Groet, Charles

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » do 12 mei 2005, 15:30

Zoals beloofd, hierbij een foto van de N298. Dit is dus de indirecte verwijzing, op de achtergrond ligt de werkelijke kruising (ik sta hier dus bovenaan de oprit naar de A76).

Afbeelding
Groet, Charles

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » do 12 mei 2005, 17:34

Wat een prutswerk weer op deze borden! Nuth (streepje) Brunssum en daaronder Heerlen (streepje) Hoensbroek... Zou iedereen begrijpen wat hier bedoeld wordt? Namelijk:
Nuth = 0 km.
Brunssum = 8 km.
Heerlen-Hoensbroek = uh ja hoever eigenlijk? :roll:

En wat staat er voor een industriesymbool voor Parkstad? Geloof niet dat die ergens anders in de regio daar al is gebruikt...

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » do 12 mei 2005, 19:19

Seat Ibiza schreef:En wat staat er voor een industriesymbool voor Parkstad? Geloof niet dat die ergens anders in de regio daar al is gebruikt...
Nee, dit is ook voor het eerst dat ik dat nieuwe pictogram zie in de Parkstad-industriebewegwijzering. Voorheen werd alleen het oude pictogram -zonder rook uit de schoorsteentjes- toegepast (ook door Tebodin). Deze kwam ik al eerder tegen bij o.a. industrieterrein "De Valkeberg" in Valkenburg.
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 12 mei 2005, 19:22

Tsjah, het is misschien niet het beste bord ooit. ;)

Maar ik vind het wel mooi dat men daar ook de middenberm in asfalt legt. Mag van mij wel meer gebeuren.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 12 mei 2005, 19:32

Heerlen-Hoensbroek: Wat heb ik toch een hekel aan dit soort benamingen. Een beetje Zaanstad-Zaandam idee. Afgrijselijk. En misschien vervangen door Heelen-noord-west :roll:
Waarom kunnen dat soort plaatsen niet gewoon een komnaam blijven?
industriesymbool
Dat symbooltje is nieuwer dan redesign en schijnt ook door Tebodin te worden gebruikt. Het houdt gewoon een algemeen bedrijventerrein in (dus niet exclusief industrie of diensten/kantoren). Maar schaf OF de schoorsteen af OF laat er weer rook uit komen a.u.b.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » do 12 mei 2005, 20:19

Vinny schreef:Heerlen-Hoensbroek: Wat heb ik toch een hekel aan dit soort benamingen. Een beetje Zaanstad-Zaandam idee. Afgrijselijk. En misschien vervangen door Heelen-noord-west :roll:
Waarom kunnen dat soort plaatsen niet gewoon een komnaam blijven?
Hoensbroek vormt al sinds 1982 onderdeel van Heerlen-Noord, samen met Heerlerheide en Zeswegen. In Heerlen-Noord staan deze 3 stadsdelen dan ook zwart-op-wit aangeduid. Je kunt dit echter niet vergelijken met Zaanstad, want dat is net zoiets als Parkstad en zóver is het gelukkig nog niet gekomen (bijvoorbeeld Heerlen zwart-op-wit of "Parkstad-Schinveld"). Het is m.i. prima zo, hoewel het vanaf de A76 weer wél zwart-op-wit staat.

Afbeelding
(foto afkomstig van: flitsservice.nl)
Groet, Charles

Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Hugo » vr 13 mei 2005, 9:00

Het is en blijft toch een verwarrend bord, het ene - geeft dus
aan 0 km en het andere - is een koppel-teken .. pfffff

Geef hoensbroek gewoon anders aan (zwart op wit), is toch een
onderdeel van heerlen. Een onwetende buitenlander zou kunnen denken dat heerlen ook 0 km is en hoe ver is het dan naar hoensbroek ?

Tuurlijk de - staan anders dus een beetje slimmerik snapt het wel, maar je moet niet te lang nadenken bij zo'n bord, moet meteen duidelijk zijn !

:yes:

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » vr 13 mei 2005, 10:42

Het ziet er zeer onduidelijk uit! Misschien is het een idee om dan maar een "0" neer te zetten i.p.v. "-"

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » vr 13 mei 2005, 14:25

IQ[] schreef:Het ziet er zeer onduidelijk uit! Misschien is het een idee om dan maar een "0" neer te zetten i.p.v. "-"
Nee, gewoon weer zoals de oude wegwijzers; afstanden rechts uitlijnen!
Groet, Charles

Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Hugo » vr 13 mei 2005, 15:30

Charles schreef:
IQ[] schreef:Het ziet er zeer onduidelijk uit! Misschien is het een idee om dan maar een "0" neer te zetten i.p.v. "-"
Nee, gewoon weer zoals de oude wegwijzers; afstanden rechts uitlijnen!
Inderdaad een betere oplossing, maar wat doe je dan met het opschrift heerlen-hoensbroek ?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 13 mei 2005, 16:46

Vinny schreef:
industriesymbool
Dat symbooltje is nieuwer dan redesign en schijnt ook door Tebodin te worden gebruikt. Het houdt gewoon een algemeen bedrijventerrein in (dus niet exclusief industrie of diensten/kantoren). Maar schaf OF de schoorsteen af OF laat er weer rook uit komen a.u.b.
Tebodin gebruikt bij mijn weten gewoon weer het oude symbooltje met rook. En wat is er mis met een scheiding tussen industriegebieden en kantorenparken? Ik vond dat juist duidelijker. Des te meer nu ook nog een symbooltje zonder rook wordt gebruikt, brengt dat het aantal symbolen voor bedrijven/industrieparken op 4! :shoot:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » za 14 mei 2005, 11:59

Als je het streepje i.p.v. na Heerlen op de volgende regel voor Hoensbroek zet, is die verwarring de wereld uit. Of het er mooier op wordt is nog maar de vraag, maar dat maakt hier toch niet uit.

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » za 14 mei 2005, 19:49

ViaHaaren schreef:Tebodin gebruikt bij mijn weten gewoon weer het oude symbooltje met rook.
Een maand geleden werd er nog een splinternieuwe Tebodin-wegwijzer langs de A2 bij Eindhoven geplaatst met daarop het nieuwe pictogram (zonder rook dus). Als je kijkt naar de 'herziening richtlijnen bewegwijzering', dan kom je ook daar dit pictogram tegen, waaraan ik dus aanneem dat Tebodin zich híer aan houdt en dus niet aan de officiële richtlijnen. Overigens, zoals ik al eens eerder meldde heeft ook Duitsland geen rook meer in het industrie-pictogram.
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 14 mei 2005, 20:07

Die herziening rammelt. Er staan in die documenten twee symbooltjes. In de pictogrammenlijst staat een symbool zonder rook en bij het hoofdstuk van bewegwijzering van lokale doelen staat een symbool met rook. Lijkt me dat het met rook moet zijn, want de rest is ook allemaal ongewijzigd.

Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Hugo » vr 27 mei 2005, 21:07

N296 op de borden bij afslag 46
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 30 mei 2005, 8:02

Grappig dat er EN N296 opstaat, EN een bord "Situatie gewijzigd". Fijn dat ze dat dus even apart vermelden :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Hugo » ma 30 mei 2005, 9:13

Ik vind het bord situatie gewijzigd echt zinloos, ja de situatie is zeker gewijzigd, de hele infrastructuur is dat hier, nogal logisch dus !

Of doelen ze hier op iets anders waar ik geen weet van heb ? :shock:

bas1984
autoweg
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:15
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door bas1984 » ma 30 mei 2005, 9:15

Nee ik neem aan dat ze inderdaad gewoon doelen op de vernieuwde afrit, die dus ook een klein stukje verlegd is.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 30 mei 2005, 11:27

bas1984 schreef:Nee ik neem aan dat ze inderdaad gewoon doelen op de vernieuwde afrit, die dus ook een klein stukje verlegd is.
Inderdaad: toen ik een foto van dezelfde plaats nam (*) hingen de nieuwe borden er al, maar liep de afrit nog naar de oude weg. De situatie is sindsdien dus wel degelijk gewijzigd.

(*) zie onder "N296" op mijn site.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » vr 03 jun 2005, 18:05

En zoals beloofd in een andere draad, de N293 bij St. Odiliënberg:

Afbeelding
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 03 jun 2005, 19:41

Komen gelukkig toch nog alle nummers op de borden. :)

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » vr 03 jun 2005, 23:16

Tja, het begint er inderdaad op te lijken. Jammer genoeg zijn de wegnummers N298 binnen de bebouwde kom van Nuth nu opeens wél weer vergeten bij het aanpassen van de bewegwijzering. :? Ik heb de provincie hier al over geïnformeerd, want om nou inconsequent te gaan bewegwijzeren vind ik ook absoluut geen geslaagd plan.
Groet, Charles

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » di 02 aug 2005, 18:49

Charles schreef:En zoals beloofd in een andere draad, de N293 bij St. Odiliënberg:

http://img.photobucket.com/albums/v338/ ... v/N293.jpg
Ik heb er ook nog eentje:

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 02 aug 2005, 18:55

Zie ik het nou goed en zijn de hoeken van de 2 witte rechthoeken wat afgerond???
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie