Kan de beheerder dit bericht weghalen in opdracht van mij? ik ga het op de topic 'autosnelwegen algemeen' van belgie plaatsenFirebird schreef:Hallo forumleden!,
ik ben nieuw hier, maar puur uit interesse de volgende vraag:
Ik woon als Nederlander sinds een half jaar in Antwerpen en mij valt op dat het nogal eens voorkomt dat bij belangrijke afslagen vanaf de ring Antwerpen borden hoog boven de weg zijn geplaatst, van zichzelf onverlicht. De aangegeven plaatsnamen zijn absoluut onleesbaar.Je zou bijna de neiging hebben een extra schijnwerper in de auto mee te nemen om ze in de avonduren te kunnen lezen.
De koplampen schijnen er nl. stomweg 'onderdoor' wanneer je op een meter of vijftig genaderd bent. Is meer mensen dit opgevallen? Heeft dit alleen te maken met het gebruik van misschien inadequaat reflecterend materiaal of is de opstelling van die borden gewoon niet geschikt?
Firebird

wil ik mijn ongenoegen nog eens uiten over de slecht signalisatie van de Antwerpse ring, ondertussen staan die oude gele borden daar nog altijd op de singel! Die zorgde voor het verkeer om te leiden langs de Singel toen er werken waren aan de grote ring

Wat mijn voorstel is :
op de meeste plaatsen zijn er 4 rijstroken (van rechts nar links nummer ik zo: 1 tot 4) dit zijn mijn voorstellen voor de bebording en de betere doorstroming van verkeer:
Laten we het linkse rijvak (1) vrijhouden voor doorgaand verkeer van Noord naar Zuid, als er 5 rijstroken zijn laat de 2 linkse rijvakken vrij voor het doorgaand verkeer.
Vak 2 & 3 is voor het doorgaand verkeer dat van snelweg E19 naar bv. E34 wilt in de richting van Turnhout wilt.
Vak 4 (en eventueel 5 als het er is) gewoon gebruiken voor het uit en invoeg verkeer

Schiet maar raak met commentaar