In de tussentijd lijkt mij de kans groot dat de politiek in oude reflexen vervalt en de strikte opdracht geeft "niet vermelden tot de zuidkant van Charleroi".
Moderator: Moderatoren
Reims staat nu al aangegeven op de R3 bij de afrit naar de N5: https://www.google.nl/maps/@50.3838714, ... 312!8i6656nickdh schreef: ↑vr 06 sep 2019, 8:27Wat betreft het aangeven van Reims; ik denk dat het pas gaat worden aangegeven vanafR9-A503 of zelfs vervangen wordt met een E420 schildje tot aan minstens Philippeville, in schril contrast met de verre verwijzingen vanuit Liège (al is de N63 wel de meest logische route).
Ik ben het met je eens dat de route via de R3-west niet de kortste route is, maar vanaf Brussel is het (zolang je niet de A54 pakt) maar een paar minuten langer in tijd. Het feit dat je gewoon de hele route 120 kan rijden levert een hoop tijdwinst op.
Wat vervolgens nog maar één keer voorkomt tot aan minstens Couvin. Tegen de tijd dat het stuk Somzeé-Couvin nog niet is uitgebouwd verwacht ik dat dat gewoon zo blijft.Coen Tunnel schreef: ↑vr 06 sep 2019, 8:33 Reims staat nu al aangegeven op de R3 bij de afrit naar de N5
Zelf denk ik dat dat in Wallonië wel mee valt, het probleem is meer dat er niet zoveel politiek doorzettingsvermogen bestaat. Vaak worden projecten toch tamelijk halfslachtig uitgevoerd, omdat of het geld of de politieke wil of beiden plotseling opraakt. De huidige plannen voor een soort 'Y', een gesplitste N 5 valt echt wel te verdedigen als maximaal haalbaar.Pino schreef: Maar ik denk niet dat je met een "kop in het zand en geen Reims vermelden" de delen van Charleroi due je noemt gaat ontzien
Wij zijn in een grijs verleden nog weleens over de N59 langs Seneffe gereden. Dat is zo’n typische overgedimensioneerde 2x2/1x4-weg, waarvan je er in de regio Charleroi meerdere vindt. Volgens Google Maps is die route 2 minuten langer dan de route door het centrum van Charleroi.verfmeer95 schreef: ↑vr 06 sep 2019, 9:02Ik ben het met je eens dat de route via de R3-west niet de kortste route is, maar vanaf Brussel is het (zolang je niet de A54 pakt) maar een paar minuten langer in tijd. Het feit dat je gewoon de hele route 120 kan rijden levert een hoop tijdwinst op.
Ja dat ligt aan de kruisingshoek en denkbaar ook aan de andere wegen en huizen die er staan. Een spoorwegovergang in een semi-autosnelweg saneer je liever. Ik ben wel blij met de gekozen oplossing en denk dat het niet goedkoper of soberder had gekund.Fors kunstwerk wel voor een regionale spoorlijn die doodloopt in Couvin.
En in de pers: https://www.rtbf.be/info/regions/detail ... d=10311276#Au-delà du plan 2019-2025, à l’exception des travaux de sécurité et des connexions au réseau existant d’infrastructures essentielles (gares, hôpitaux et ZAE) et aux travaux de sécurité, le Gouvernement n’entamera pas l’étude et ne réalisera pas de nouvelles voiries et d’extensions de voirie (Tenneville, Bodange à Rodelange, CHB, R5 Havré, Trident, etc.).
Maar daar aangekomen rijd je toch vanzelf de snelweg op? Het ging me meer om het punt dat ze je er nu al heen sturen, en al helemaal zodra het nieuwe stuk snelweg is opgenomen en de reistijd dus nog iets omlaag gaat.
Toen er nog geen routeplanners waren, bleven dit soort doorgangen ook niet obscuur. In de media werd ergens in juni altijd wel bericht wat voor nieuwe openingen er waren geweest, en uiteraard zag je dit soort verbeteringen ook op de kaarten die je aanschafte (tijdens de aanleg stonden ze natuurlijk ook al aangekondigd, met jaartal van verwachte oplevering). Mensen tipten elkaar ook. Juist omdat mensen zich toen nog echt voorbereidden op hun reis, werden dat soort berichten gretig opgepikt. De Telegraaf heeft een paar jaar lang een zomer-reiskrant-special gehad waarin stap voor stap stond uitgelegd hoe je over de A/N104 langs Parijs ging bijvoorbeeld.Lekkere Kwal schreef: ↑di 10 sep 2019, 15:03 het helpt anderzijds wel mee dat de routeplanners deze route zullen voortoveren en dus ook populair kunnen maken. Als het een obscure doorgang was gebleven dan was er ook minder druk geweest om op korte termijn een behoorlijke oplossing voor het stuk N5 te bieden.
Vanaf Amsterdam is de E420-route drie kilometer korter dan via Luik (over Derivation) en Luxembourg. Die laatste is nu echter elf minuten sneller volgens Google, sterk gedreven door middagspits op Nederlandse A27 en bij Antwerpen/Brussel - terwijl de standaard files bij Luxembourg te ver weg zijn om door Google nog mee te worden gerekend.
Heeft dit ook gevolgen voor de heropening van de A601?vynkce schreef: ↑di 10 sep 2019, 11:36 Na het goede nieuws van de opening van de laatste kilometers ten zuiden van Couvin is er ondertussen ook slecht nieuws over de E420 en de plannen meteen ten zuiden van Charleroi. Waar het na het voorstellen van het nieuwe Waalse regeerakkoord (met Ecolo in de nieuwe regering) al op uit leek te draaien is het ondertussen bevestigd. Er komt dus de eerste vijf jaar geen nieuwe infrastructuur meteen ten zuiden van Charleroi. Wel zijn er plannen voor een hoogwaardige busverbinding...
Google Maps is nog steeds niet bijgewerkt, maar het is wel aardig om nu te kijken naar het beeld dat je krijgt wanneer je de routes opvraagt tussenPino schreef: ↑di 10 sep 2019, 15:39 Vanaf Amsterdam is de E420-route drie kilometer korter dan via Luik (over Derivation) en Luxembourg. Die laatste is nu echter elf minuten sneller volgens Google, sterk gedreven door middagspits op Nederlandse A27 en bij Antwerpen/Brussel - terwijl de standaard files bij Luxembourg te ver weg zijn om door Google nog mee te worden gerekend.