[IJZEREN RIJN] "Lijn in 2015 weer in gebruik"

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

djiwie
stadsweg

Re: [IJZEREN RIJN] "Lijn in 2015 weer in gebruik"

Bericht door djiwie »

Mark schreef: ma 10 mar 2025, 23:12 De overweg wordt volgens mij gesleuteld. Vrijwilligers van de SHM verzekerde mij overigens dat de overweg een notoir probleemgeval was/is wat betreft falende techniek...
Volgens mij kun je op streetview ook precies de sleutelkastjes zien langs het spoor, net naast de weg.
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

In Frankrijk heb je deze bijzonder merkwaardige spoorwegovergang gehad:
https://maps.app.goo.gl/vg8yMb2Qkn7DgYgj7

Als ik SV geloof is die tot 2019 voorzien van waarschuwingsseinen. Ik vermoed dat die toen al wat jaren buiten gebruik was.

In Nederland heb je op de A 2 bij Vinkeveen een spoorwegovergang gehad, en ook daar reed vooral leeg materieel, en incidenteel een goederentrein. Het spoor is in 1985 opgebroken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber »

^^ Mag het ook 1986 zijn toen de spoorlijn werd gesloten en de overweg werd opgebroken? De lijn maakte deel uit van de zogenaamde Haarlemmermeer spoorlijnen en was zowel voor het goederen als personen vervoer bestemd ten tijde van de in gebruik name. Het waren trouwens geen gewone ledig materieel ritten van NS materieel maar een enkeltje richting Koek in Mijdrecht toen ter tijd de "huissloper" van oud spoormaterieel.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Steenwijksmoer