Dit wegvak herbergt teveel toe- en afritten gezien de lengte (wat ook deels het verkeersafwikkelingsprobleem veroorzaakt) en heeft een te krap dwarsprofiel.
Gezien de rest van de verbinding dient deze weg in mijn ogen minimaal een volwaardig 2x3 profiel te hebben.
Ik kan me voorstellen dat vanwege de slechte grondslag en de ingreep die een verbreding met zich meebrengt (verbreding naar het noorden, spoorlijn aan de zuidzijde) er nooit serieuze plannen zijn ontwikkeld. Klopt deze aanname?
Gezien de bouw van de nieuwe HSL-kruising wordt wel rekening gehouden met een verbreding in de toekomst.
Ik dus op zoek naar wanneer de A12 wordt verbreed. En wat schetst mijn verbazing: in de komende periode wordt de verkenning opgestart (genoemd in MIT verlenging 2011 - 2014 en doorkijk 2015 - 2020, in de nota mobiliteit) met een verwachte realisatie tussen 2015 en 2020

Dit duurt veel te lang en het is nog zo onzeker of het ook daadwerkelijk wordt gerealiseerd (lees of er voldoende financien aanwezig zijn).
Wel wordt binnenkort (volgens MIT-projectenboek 2005) gestart met een benutting. Deze dient in 2008 gerealiseerd te zijn. Ik ben benieuwd of deze doorgaat en hoe de ingrepen eruit gaan zien.
Wat is jullie mening in deze?