Dat is dan ook wel weer waar!Vinny schreef:Als dat bord blauw was dan was het nog mooier...![]()
Tijdelijke bewegwijzering A65 Vught
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- woonerf
Kan ik hieruit concluderen dat je liever helemaal geen gele bebording ziet.Vinny schreef:Als dat bord blauw was dan was het nog mooier...Ik vind ze dan, zij het geel, beter dat die gedrochten bij Vught. Maar goed, das mijn mening.
of alleen geen geel bij bewegwijzering?
Ik vind het wel goed om het tijdelijke karakter van de situatie aan te geven.
Daarom ook geen blauw bij tijdelijke bewegwijzering !

(wel volgens richtlijn natuurlijk)
Hoe zorgt men ervoor dat herten bij die verkeersborden oversteken?
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- woonerf
Je weet maar nooit, misschien doen ze er nog wat mee.ViaHaaren schreef:Aan de ''frames'' van de borden is ook te zien dat het tijdelijke borden zijn. En achterop zit een sticker van Traffic Service Van Strien, die dat hier waarschijnlijk liever niet hebben staan. :P

Hoe zorgt men ervoor dat herten bij die verkeersborden oversteken?
-
- Secretaris
Ik vind het voor tijdelijke bewegwijzering best nog wel netjes. Beetje klein, maar dat was met die gele borden ook vaak het geval.ViaHaaren schreef:Aan de ''frames'' van de borden is ook te zien dat het tijdelijke borden zijn. En achterop zit een sticker van Traffic Service Van Strien, die dat hier waarschijnlijk liever niet hebben staan. :P
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- autoweg
-
- autoweg
-
- expressweg
-
- expressweg
Ja, dat vind ik nu nogal onduidelijk: ring 's-Hertogenbosch rechtdoor en ring 's-Hertogenbosch-west rechtsaf. In het tweede geval lijkt het wel om een andere stad te gaan, of je zou kunnen denken dat het niet om dezelfde weg gaat, maar dat het dus twee verschillende ringwegen rond 's-Hertogenbosch zijn. Allesbehalve duidelijk lijkt me, zeker voor een buitenlander.Palance schreef:En een hoop streepjes : 's-Hertogen-bosch-West
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- autoweg
Ja, maar dat heeft nou weer niks met de borden in kwestie te maken. Dat is gewoon het algemene beleid in NL: Ring 's-Hertogenbosch-West (lees: bestemmingen 's-Hertogenbosch-West) rechtsaf, Ring 's-Hertogenbosch (lees: al het overige 's-Hertogenbosch) rechtdoor. Bestemmingen waarbij dit verwarrend zou zijn, staan nog expliciet vermeldt, zoals 'Centrum'. Ik vind dat op zich wel duidelijk en het wordt meer gedaan bij ringwegen rond steden.R4 schreef:Ja, dat vind ik nu nogal onduidelijk: ring 's-Hertogenbosch rechtdoor en ring 's-Hertogenbosch-west rechtsaf. In het tweede geval lijkt het wel om een andere stad te gaan, of je zou kunnen denken dat het niet om dezelfde weg gaat, maar dat het dus twee verschillende ringwegen rond 's-Hertogenbosch zijn. Allesbehalve duidelijk lijkt me, zeker voor een buitenlander.
-
- Forumbeheerder
Ik denk voor als het verkeer verschoven wordt naar de andere kantMikhail schreef:Waarom is die balk van het portaal zoooooooooooooooooooooo lang?harry schreef:http://dd50.inducks.org/wegen/img/a2tijdelijk.jpgHanno schreef:die gele borden bij Culemborg zijn toch gewoon keurige borden-volgens-de-richtlijnen, of zit ik nou helemaal mis?
Helemaal richtlijnen, maar toch lelijk.

-
- Wegnummerfotograaf
In andere gevallen zetten ze de windrichting tussen haakjes: "Ring Groningen (Noord)". Dat is direct al een stuk duidelijker (IMO) en ik vraag me af waarom ze dat in Den Bosch niet doen.R4 schreef:Ja, dat vind ik nu nogal onduidelijk: ring 's-Hertogenbosch rechtdoor en ring 's-Hertogenbosch-west rechtsaf.

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Dat vraag me ik dus ook af. Er staat wel een nieuwe kantelwals, dus ik neem aan dat de gehele bewegwijzering daar wordt vervangen. Misschien moest het portaal opnieuw worden gelakt?Hanno schreef:Mag ik eigenlijk even vragen waarom daar tijdelijke wegwijzers zijn geplaatst? De tekst is toch hetzelfde als op die goeie ouwe trouwe aangelichte panelen?

-
- stadsweg
-
- stadsweg
-
- 2x2 autosnelweg
Verplaatst uit wegenfotografie:
VTB schreef:Dit doet pijn aan mijn ogen... En dan bedoel ik niet alleen de combi Ee / Uu...
Dit afschuwelijke gedrocht is hopelijk in het slechtste geval semi-permanent? Of is het echt bedoeld om langer mee te gaan?
Vinny schreef:Het is bedoeld om nooit gemaakt te zijn. Maar ik vrees dat het nog tot minstens de ombouw van de A 2 tot 2-2-2-2 weg blijft staan.
René schreef:Ik zie geen Uu. Ook op het volgende bord niet. Wel is de afstand tussen de karakters kleiner dan je op basis van de lettergrootte mag verwachten - dat verklaart wellicht dat je het anders ziet.VTB schreef:En dan bedoel ik niet alleen de combi Ee / Uu...
VTB schreef:"Eindhoven" staat niet geschreven in Ee (Bold). Het lijkt verdacht veel op Uu.René schreef:Ik zie geen Uu. Ook op het volgende bord niet. Wel is de afstand tussen de karakters kleiner dan je op basis van de lettergrootte mag verwachten - dat verklaart wellicht dat je het anders ziet.
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
-
- autoweg
-
- 2x4 autosnelweg