Moderator: Moderatoren
Dat kan toch ook? Via Duisburg en Düsseldorf :hypocrite:Alargule schreef:Wat ik wel weer mooi vind is dat je nu van Eindhoven naar Mönchengladbach via Venlo kunt rijden zonder de snelweg te hoeven verlaten. Althans, als ik dit kaartje mag geloven.
Weet je zeker dat de bovenkant het noorden is?
Als je een kaart kan lezen zonder rare dingen uit te voeren, is de bovenkant toch altijd het noorden? Dat is toch een basisregel bij een kaart?
Da's ook logisch. Net als Benoordenhout en Bezuidenhout, die ten noorden/zuiden van het Haagse Bos liggen.
Klopt. Daarom is deze atlas ook nooit een succes geworden, ik kan er zelfs niets over vinden op internet:
Ben ik dan echt raar dat ik mijn navigatie op 2D weergave met het noorden bovenaan wil hebben? Bij zo'n draaiende kaart verlies ik mijn oriëntatie om nog maar niet te spreken van 3D weergave waar ik pas echt dol van kan worden.
Ik vind de kaart een onoverzichtelijke janboel eerlijk gezegd. Dat het geen succes is, hoeft dus niet enkel aan de noord-oriëntatie te liggen.Nou is er op deze kaart wel meer aan te merken, bijv. het doorlopen van de A45 ten zuiden van de A3. Past dus eigenlijk nog steeds in dit topic ...
Het is deels persoonlijk, en het is deels een generatiedingetje volgens mij. Iedereen die nu 40+ is heeft gewoon zijn cito gehaald met noord-geörienteerde kaarten in de Bosatlas. Nu groeit er een hele nieuwe generatie op die navigatie kent van TomTommen, en daar is de "course-up" modus standaard (de rijrichting boven) en die willen die feature er graag in hebben zitten; is voor sommigen reden om een upgrade te nemen naar een duurder pakket.Ben ik dan echt raar dat ik mijn navigatie op 2D weergave met het noorden bovenaan wil hebben?