Moderator: Moderatoren
Op de Holtenbroekerbrug richting zuiden en op de Blaloweg voor de Nieuwe Hasselterweg richting noorden is echter maar één doorgaande rijstrook die de ring volgt.Groningen schreef:Klopt, over de gehele lengte (vanaf de komgrens) is de weg 2x2 (de hele ringweg is 2x2) met stukjes 2x3.
Op de Zwartewaterallee komt weer een groene golf. Op de Zwartewaterallee/Blaloweg was altijd een groene golf voor fietsers, maar die kon je alleen redden als je rond de 18 km/u reed. Ik weet niet of die groene golf nog steeds bestaat, ik zit bijna nooit meer op de fiets en al helemaal niet daar.Chris schreef:Bij mijn weten is nergens in Zwolle meer een groene golf. Ook niet in te passen met de absolute busprioriteit, veel bussen kruisen de ringweg bijvoorbeeld.
Ja, tussen de rotonde Zwolle-Zuid en de afslag richting Hanzeland en de Campus.Korot schreef:Als ik mij niet vergis zijn (delen van) de IJselallee ook 2x3.
Groet,
Korot
Foutje, had ik even gemist.Coen Tunnel schreef:Op de Holtenbroekerbrug richting zuiden en op de Blaloweg voor de Nieuwe Hasselterweg richting noorden is echter maar één doorgaande rijstrook die de ring volgt.Groningen schreef:Klopt, over de gehele lengte (vanaf de komgrens) is de weg 2x2 (de hele ringweg is 2x2) met stukjes 2x3.
Ik kan me herinneren (van toen ik nog vrij klein was, een jaar of 15 geleden) dat er wel degelijk een groene golf voor auto's was. Die is daarna wel verwijderd / gedeactiveerd.Coen Tunnel schreef:Op de Zwartewaterallee komt weer een groene golf. Op de Zwartewaterallee/Blaloweg was altijd een groene golf voor fietsers, maar die kon je alleen redden als je rond de 18 km/u reed. Ik weet niet of die groene golf nog steeds bestaat, ik zit bijna nooit meer op de fiets en al helemaal niet daar.Chris schreef:Bij mijn weten is nergens in Zwolle meer een groene golf. Ook niet in te passen met de absolute busprioriteit, veel bussen kruisen de ringweg bijvoorbeeld.
Dat mogen ze hier in Groningen ook wel eens gaan doen: hier rol je gewoon achteruit een 'dal' in en je moet enorm gas geven om eruit te komen.Chris schreef:
- SPOILER: TOON
Raad van State, rechtsoverweging 2.4.2 onder b schreef:Ingevolge artikel 2 van het Besluit mer 1994 en onderdeel C, categorie 1.5 van de bijlage bij het Besluit mer 1994, zoals deze gold ten tijde van belang, is het opstellen van een MER bij de wijziging of uitbreiding van een autosnelweg, autoweg, niet zijnde een hoofdweg, of een weg als bedoeld in categorie 1.3 van onderdeel C van de bijlage, verplicht in gevallen waarin de activiteit betrekking heeft op een weg met een tracélengte van 10 km of meer, de verbreding van een weg met één of meer rijstroken en het te verbreden gedeelte twee knooppunten met elkaar verbindt, of de ombouw van een weg tot autosnelweg of autoweg.
Of de advocaat die DSM heeft ingeschakeld is niet goed thuis in de materieRaad van State, rechtsoverweging 2.4.3 schreef:De in het plan voorziene wegverbreding betreft een tracélengte van minder dan twee kilometer en de verbreding met twee rijstroken zorgt niet voor een nieuwe verbinding tussen twee knooppunten of aansluitingen. Voorts voorziet het plan niet in de ombouw van de Ceintuurbaan tot autosnelweg of autoweg.
Ze zijn deze of vorige week geplaatst. Ik zag ze dinsdag voor het eerst hangen en kom zeer regelmatig daar.Chris schreef:Op de N35 zijn ook wat nieuwe portalen geplaatst met bewegwijzering. Ik kom niet zo vaak op de N35, dus het kan zijn dat het al wel een paar maanden staat.
Gemeente Zwolle schreef:Start laatste fase vernieuwing Ceintuurbaan
De laatste fase van de vernieuwing van de Ceintuurbaan begint maandag 26 maart 2012. Tijdens deze fase wordt gewerkt aan de Ceintuurbaan tussen de dr. Van Heesweg en de Meppelerstraatweg. Er komen extra rij- en opstelstroken en er worden parallelwegen aangelegd. Maandag begint de gemeente met de voorbereidende werkzaamheden en in april 2012 begint dan de daadwerkelijke uitvoering. De planning is dat deze in december 2012 is voltooid.
Extra rijstrook en opstelstrook
Tussen dr. Van Heesweg en de Meppelerstraatweg krijgt de Ceintuurbaan in beide rijrichtingen een extra rijstrook voor doorgaand verkeer; nu zijn er nog twee rijstroken per rijbaan, straks zijn dat er drie. Daarnaast krijgen de Brederostraat en de Boerendanserdijk een extra opstelstrook bij de aansluiting van deze straten op de Ceintuurbaan. Hierdoor krijgen alle rijrichtingen een aparte opstelstrook. De extra rij- en opstelstroken zorgen voor een betere afwikkeling van het verkeer
Parallelweg
Er komt een parallelweg aan beide kanten van de Ceintuurbaan tussen de afslag Oude Meppelerweg/Meppelerstraatweg en de afslag Brederostraat/Boerendanserdijk. Met de parallelweg ontstaat een veiliger verkeerssituatie. De bedrijven aan dit deel van de Ceintuurbaan zijn bereikbaar via deze parallelweg. Hierdoor is er op het weggedeelte tussen de dr. Van Heesweg en de Meppelerstraatweg aan beide zijden één punt vanwaar verkeer de Ceintuurbaan kan oprijden en verlaten.