RTV Oost schreef:Snelheid Ceintuurbaan Zwolle van 50 naar 70 kilometer per uur
Over de Ceintuurbaan in Zwolle mag binnenkort 70 kilometer per uur worden gereden. Voor de weg geldt nu nog een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur.
De Ceintuurbaan is één van de hoofdverkeersaders van Zwolle. Voor de doorstroming van het verkeer wordt de weg opgewaardeerd tot een 70-kilometerweg. Eind vorig jaar werden werkzaamheden aan de weg afgerond. Het aantal rijbanen werd uitgebreid van vier naar zes, er werden drie fietstunnels aangelegd en de op- en afritten naar de A28 zijn verbeterd. Voor veel mensen is het door de verbreding van de weg onduidelijk of er nu 50 of 70 kilometer per uur mag worden gereden.
Het is nog niet bekend wanneer de weg precies aangepast is. Eerst moeten de verkeerslichten nog afgestemd worden op de nieuwe snelheid. Volgens de gemeente is de aanpassing in ieder geval voor het eind van het jaar doorgevoerd. Er komen dan ook borden met de juiste snelheid te staan.
[N035] Reconstructie Ceintuurbaan Zwolle
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [N035] Reconstructie Ceintuurbaan Zwolle
Ik vroeg me al waarom we ruim een half jaar na oplevering nog steeds geen 70 mogen rijden op de Ceintuurbaan.
-
- woonerf
Anders ik wel... Je was me net voor. Ik ben ook benieuwd of er weer flitspalen terug zullen komen. Na de reconstructie waren ze alle vier verdwenen, maar Zwolle kennende zou het me niets verbazen als ze weer terug gaan komen. Langs de IJsselallee (Ring Zuid) staan er een heel aantal (roodlicht+70 km/u), de Oldeneelallee (Marslanden, verbindt N337 met N35, 70 km/u) heeft er eentje en langs de Blaloweg en Zwartewaterallee staan er ook meerdere (50 km/u).
HiddenPlaces.nl
Artistic & Creative Photography
-
- Voorzitter
Ach, ik rij er toch altijd al 70. Mooi dat het straks formeel ook mag.Chris schreef:Ik vroeg me al waarom we ruim een half jaar na oplevering nog steeds geen 70 mogen rijden op de Ceintuurbaan.
-
- polderweggetje
Wat een geweldige weg is dit geworden, aangezien ik hier al zowat 10 jaar langskom voor school(zelfs al een keertje als peutertje in 1999 ben geweest).
Sinds 2012 kom ik hier veel vaker dan vroeger en nu is de weg een stuk veiliger geworden met de 3 nieuwe fietstunnels. Met het korte stuk 2x3.
Maar iedereen weet dat de spits hier nog altijd een ramp is. Echt, nu ik er dagelijks moet komen met het (taxi)busje. Waarom hebben ze ook niet het overige stuk verbreed? Tot de Kuyerhuislaan(en waarschijnlijk nog verder) is het altijd (soms minutenlang) wachten.
Dit vind ik gewoon erg jammer, maar dit probleem zal in meerdere steden plaatsvinden, dus zal het voorlopig niet opgelost worden..
Sinds 2012 kom ik hier veel vaker dan vroeger en nu is de weg een stuk veiliger geworden met de 3 nieuwe fietstunnels. Met het korte stuk 2x3.
Maar iedereen weet dat de spits hier nog altijd een ramp is. Echt, nu ik er dagelijks moet komen met het (taxi)busje. Waarom hebben ze ook niet het overige stuk verbreed? Tot de Kuyerhuislaan(en waarschijnlijk nog verder) is het altijd (soms minutenlang) wachten.
Dit vind ik gewoon erg jammer, maar dit probleem zal in meerdere steden plaatsvinden, dus zal het voorlopig niet opgelost worden..
-
- Moderator
De maximumsnelheid is nu verhoogd naar 70 km/h

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-1 by Chriszwolle, on Flickr

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-2 by Chriszwolle, on Flickr

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-3 by Chriszwolle, on Flickr
Het wordt dan 50 km/h op de laatste 100 m tot de aansluiting Zwolle-Noord.

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-4 by Chriszwolle, on Flickr
Tevens een nieuw portaalbord bij de aansluiting. (oude bord)

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-5 by Chriszwolle, on Flickr

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-1 by Chriszwolle, on Flickr

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-2 by Chriszwolle, on Flickr

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-3 by Chriszwolle, on Flickr
Het wordt dan 50 km/h op de laatste 100 m tot de aansluiting Zwolle-Noord.

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-4 by Chriszwolle, on Flickr
Tevens een nieuw portaalbord bij de aansluiting. (oude bord)

N35 Ceintuurbaan Zwolle 01-10-2013-5 by Chriszwolle, on Flickr
-
- expressweg
Dat werd eens tijd.
Natuurlijk belachelijk dat dit nog zolang heeft moeten duren. In januari waren de werkzaamheden al klaar.
Natuurlijk belachelijk dat dit nog zolang heeft moeten duren. In januari waren de werkzaamheden al klaar.
-
- 4x5 autosnelweg
Die borden "50" vallen niet bijster op. Ik denk dat dat de nieuwe kassa-locatie van de lokale politie gaat worden...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- woonerf
Ja, eindelijk! En idd, benieuwd wanneer hier een flitspaal verschijnt...
HiddenPlaces.nl
-
- 2x5 autosnelweg
Goed idee. Ik laat er meteen een neerzetten.Vinny schreef:Die borden "50" vallen niet bijster op. Ik denk dat dat de nieuwe kassa-locatie van de lokale politie gaat worden...

-
- Moderator
Er zijn nu ook elektronische borden geplaatst met "advies 60", tenminste dat gaf hij aan toen ik er langs reed. En het werkte perfect, ik kon in één keer de ring oost afrijden vanaf de Leo Majorlaan tot op de A28. En vervolgens kon ik ook de hele ring zuid in één keer afrijden, alleen maar groene verkeerslichten. En dat om 16.45 uur, midden in de spits dus. Zwolle is bepaald geen verkeerde plaats om te rijden. De doorstroming is echt ontzettend verbeterd de laatste jaren.
-
- dorpsstraat
50 geeft hij meestal aan als ik er voorbij kom. Scheelt echt.
130 maakt dit land niet prettig.
-
- 2x2 autosnelweg
Voor plaatsen van vergelijkbare grootte (bv. Leiden) heeft Zwolle inderdaad een uitstekende infrastructuur. Dat komt ook omdat het buiten de singels niet echt een oude plaats is, en het gebied binnen de singels is ook niet zo heel groot. Leiden bestaat voor een groot deel uit historisch centrum en was ook al eerder buiten de singels gegroeid tot een plaats van enige omvang.
-
- 2x4 autosnelweg
Het probleem van Leiden is dat het zit (en zat) ingeklemd tussen Voorschoten, Leiderdorp en Oestgeest. 4 gemeentes en ook nog eens het rijk (A4, 44) de provincie (N206, kanalen met scheepvaart) en Prorail (spoorkruising) was kennelijk een te moeilijk zwartepietenspel.
Leiderdorp heeft een redelijk goed wegennet (veel 2+2), maar dat is niet goed via Oestgeest of Leiden naar de A44 doorgetrokken. Voor de N206 hetzelfde probleem. Het had in de jaren 70-80 allemaal heel gemakkelijk gekund...
De N35 in Zwolle was vroeger ook een drama overigens, met een 1+1 gelijkvloerse spoorkruising op een druk spoor...
Leiderdorp heeft een redelijk goed wegennet (veel 2+2), maar dat is niet goed via Oestgeest of Leiden naar de A44 doorgetrokken. Voor de N206 hetzelfde probleem. Het had in de jaren 70-80 allemaal heel gemakkelijk gekund...
De N35 in Zwolle was vroeger ook een drama overigens, met een 1+1 gelijkvloerse spoorkruising op een druk spoor...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x5 autosnelweg
Waarschijnlijk dan toch het ODYSA-systeem: http://www.wegenwiki.nl/ODYSAChris schreef:Er zijn nu ook elektronische borden geplaatst met "advies 60", tenminste dat gaf hij aan toen ik er langs reed. En het werkte perfect, ik kon in één keer de ring oost afrijden vanaf de Leo Majorlaan tot op de A28.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Moderator
Dat lijkt inderdaad ODYSA te zijn. Ik kan er echter niks van terugvinden op internet.
-
- 2x2 autosnelweg
Het grootste probleem zit op Leids en op Oegstgeester grondgebied, met slecht uitgebouwde wegen als de Rijnsburgerweg en de Abtspoelweg/N444 in Oegstgeest, en de N206 Leiden - A4 en de Hoge Rijndijk op Leids grondgebied. Aan het Oegstgeester probleem wil men weinig doen (rijnsburgerweg heeft erg dure bebouwing erlangs, en de abtspoelweg is 2x2 maar met busstroken zodat je 1+1 overhoudt), en aan de Leidse problemen kán men weinig doen zonder extra geld (historische/dure bebouwing langs Hoge Rijndijk en dure Lammebrug aan de N206).Peter schreef:Het probleem van Leiden is dat het zit (en zat) ingeklemd tussen Voorschoten, Leiderdorp en Oestgeest. 4 gemeentes en ook nog eens het rijk (A4, 44) de provincie (N206, kanalen met scheepvaart) en Prorail (spoorkruising) was kennelijk een te moeilijk zwartepietenspel.
-
- expressweg

-
- Moderator
Vanmiddag ben ik nogmaals de Ceintuurbaan afgereden in de spits, en weer met een groene golf bij een bepaalde snelheid. Ik kon in één keer van de Marslanden tot op de A28 rijden. Ideaal systeem.
-
- Moderator
Ik heb de ODYSA nu eens op video staan. Ik kon opnieuw het gehele ODYSA-deel afrijden zonder te stoppen.
[youtube]6fXejKC8ipo[/youtube]
[youtube]6fXejKC8ipo[/youtube]
-
- 2x5 autosnelweg
Ik zie in de video geen snelheidsadviezen opkomen, zag je die wel tijdens het rijden?
En nu ik het systeem eens op de video zie denk ik niet dat het exact ODYSA is. Het originele ODYSA geeft een persoonlijk snelheidsadvies per weggebruiker. Met het ontwerp van de Ceintuurbaan van 3 rijstroken is er dus voor de middelste rijstrook geen persoonlijk advies te geven omdat daar de signaalgevers ontbreken. Het zal dus wel een systeem zijn dat op ODYSA is gebaseerd en voor een groepje/collectief wordt gebruikt.
En nu ik het systeem eens op de video zie denk ik niet dat het exact ODYSA is. Het originele ODYSA geeft een persoonlijk snelheidsadvies per weggebruiker. Met het ontwerp van de Ceintuurbaan van 3 rijstroken is er dus voor de middelste rijstrook geen persoonlijk advies te geven omdat daar de signaalgevers ontbreken. Het zal dus wel een systeem zijn dat op ODYSA is gebaseerd en voor een groepje/collectief wordt gebruikt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Forumbeheerder
Op 0.21 zie je wel signaalgevers in beide bermen, maar inderdaad niet voor de middelste strook.
-
- Moderator
Ja, er werd 60 aangegeven. Helaas zijn die vaak wat lastiger op videos weer te geven. Verderop werd niks aangegeven en kun je dus gewoon 70 rijden en de VRI's groen hebben.mavas schreef:Ik zie in de video geen snelheidsadviezen opkomen, zag je die wel tijdens het rijden?
-
- 2x3 autosnelweg
Dat is dan weer anders dan bij Bergen op Zoom. Daar wordt dan ook 70 of 80 (het gaat om bibeko en bubeko) gewoon aangegeven via de dynamische borden.Chris schreef:Verderop werd niks aangegeven en kun je dus gewoon 70 rijden en de VRI's groen hebben.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- verkeersader
Ik kom dagelijks over dat stuk, maar de ene keer kan je in één keer doorrijden, terwijl je de volgende keer bij elk verkeerslicht moet stoppen. En dat is wel met volgens mij net zoveel verkeer.
-
- 2x2 autosnelweg
^ Dat heb ik in Leiden op de plesmanlaan ook... al is het dan natuurlijk vaker stoppen dan doorrijden, soms kun je in één keer door !
-
- Secretaris
Dat is jou natuurlijk een doorn in het oog.doorn schreef:Ik kom dagelijks over dat stuk, maar de ene keer kan je in één keer doorrijden, terwijl je de volgende keer bij elk verkeerslicht moet stoppen. En dat is wel met volgens mij net zoveel verkeer.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Moderator
Nieuwe wegwijzers op de Ceintuurbaan.

Ceintuurbaan Zwolle-1 by Chriszwolle, on Flickr

Ceintuurbaan Zwolle-2 by Chriszwolle, on Flickr

Ceintuurbaan Zwolle-1 by Chriszwolle, on Flickr

Ceintuurbaan Zwolle-2 by Chriszwolle, on Flickr
-
- 4x5 autosnelweg
Ik begrijp hier niets van 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
Blijkbaar mag je legaal keren om de genoemde adressen te bereiken, maar loop je wel het risico rechtsafslaand verkeer tegen te komen die jouw rijrichting kruist.
Laatst gewijzigd door boe! op ma 17 nov 2014, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Voorzitter