Afbeelding

[N035] Reconstructie Ceintuurbaan Zwolle

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Schenker
verkeersader

Re: [N035] Reconstructie Ceintuurbaan Zwolle

Bericht door Schenker » zo 09 okt 2016, 21:11

Kaaiman schreef:Volgens mij ging het Chris vooral over de zeer beperkte opstelcapaciteit van de rechtsaffer. Daar passen slechts 3 of 4 personenauto's op, met als gevolg dat het vele afslaande verkeer vooral gebruik moet maken van de rechtdoorgaande stroken.

Pas als de fietsers uit de VRI-regeling worden gehaald zou het verkeer over die korte rechtsaffer goed afgewikkeld kunnen worden. Althans, bij een vrije doorstroming. Je kunt met een goede VRI-regeling stroomopwaarts natuurlijk voorkomen dat die rechtsaffer überhaupt vol komt te staan. Door de recente aanpassingen lijkt me dat daarvoor nu voldoende ruimte in de VRI-regeling ontstaat. Maar we zullen het merken komende week. Kaaivrouw komt er dagelijks langs, dus ik zal haar deze week eens vragen. ;)
Het idee is dat wanneer de doorgaande richting van het vorige kruispunt groen is, dat er geen wachtrij meer staat. Ik ben benieuwd naar de ervaring van je wederhelft. Als het niet lekker gaat, kun je een klacht indienen bij de gemeente, maar hier posten gaat waarschijnlijk sneller ;) . Het is trouwens pas vanaf volgende week, nog niet deze week.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 09 okt 2016, 23:32

Roeien en riemen die je hebt. Waarschijnlijk wordt de doorstroming wel beter, maar is het niet de ultieme oplossing. Dat beweert ook verder niemand. Soms moet je gewoon accepteren dat gegeven de omstandigheden dit het best haalbare is. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » zo 09 okt 2016, 23:44

Ach ja, alle beetjes helpen.

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » vr 11 nov 2016, 15:21

De strook is inmiddels een aantal weken open en het effect is 0,0 als ik Kaaivrouw moet geloven.

Ik heb er zelf ook al een verklaring voor dat het niet werkt, en dat had men aan de tekentafel eigenlijk ook al meteen moeten zien: de groenfase voor rechtsaf de A28 op is gekoppeld aan de groenfase voor rechtdoor naar de Zwartewaterallee. Dit is ook nodig, omdat anders de afstroom stroomopwaarts stokt (vanwege die korte rechtsaffer naar de A28).

Met andere woorden: rechtsaf vanaf de Ceintuurbaan en vanaf de andere kant linksaf vanaf de Zwartewaterallee de A28 richting Meppel op kan nooit in dezelfde groenfase, omdat de rechtdoorrichting naar de Zwartewaterallee die laatste stroom blokkeert. Daarmee blijft de nieuw aangelegde rijstrook onbenut en is de maatregel intrinsiek zinloos geweest. :?

Zoals ik al eerder hier heb geventileerd, is mijns inziens de enige mogelijkheid om de rechterrijstrook voor rechtdoor tevens voor rechtsaf te gebruiken, zodat je met 2 rijstroken de toerit van de A28 op kunt. :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 nov 2016, 18:10

Kaaiman schreef:Zoals ik al eerder hier heb geventileerd, is mijns inziens de enige mogelijkheid om de rechterrijstrook voor rechtdoor tevens voor rechtsaf te gebruiken, zodat je met 2 rijstroken de toerit van de A28 op kunt. :idea:
Niet heel handig, want de linker rijstrook voor rechtdoor wordt al gebruikt om voor te sorteren om linksaf te gaan naar de A28 richting Amersfoort. Die stroom vaak veel minder goed door. Daarom kies ik daar altijd de rechter rechtdoorstrook.

Voor verkeer dat rechtdoor gaat, de Zwartewaterallee op, betekent het een flinke verslechtering als ook de rechter rijstrook voor rechtdoor kan worden gebruikt om af te slaan. Daarnaast, als op die rijstrook ook afslaand verkeer richting de A28 naar Meppel zich gaat opstellen, zal die rijstrook drukker worden waardoor het weer lastiger wordt om weg te rijden bij het Esso tankstation.