[E019] Wegenwerken Kontich

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » za 10 jun 2006, 19:46

Wat moet ik onder volautomatische verkeerstellingen verstaan? Wordt deze informatie naar het verkeerscentrum dan gestuurd?

R4
expressweg

Bericht door R4 » za 10 jun 2006, 20:16

Die lussen tellen voortdurend het aantal passerende voertuigen. Dit gebeurt volledig automatisch, en de gegevens worden onmiddellijk doorgestuurd naar servers per provincie, vanwaar ze naar de centrale servers bij de administratie wegen en verkeer verzonden worden en onder meer ook naar het Vlaams Verkeerscentrum.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » za 10 jun 2006, 20:17

Ok, ik dacht dat trajectcontrole het tellen was van het aantal vooertuigen met lussen in de weg, niet dus?

R4
expressweg

Bericht door R4 » za 10 jun 2006, 20:21

Neen hoor, trajectcontrole is gebaseerd op nummerplaatherkenning en het automatisch uitschrijven van boetes voor wie te snel rijdt. Maar daar kunnen de Nederlanders op dit forum je veel meer over vertellen, want in België kennen we dat systeem vooralsnog niet. ;)
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » zo 11 jun 2006, 10:12

Groot onderhoud E19 richting Antwerpen

Van 6 juni t.e.m. 7 juli wordt er gewerkt op de E19 Brussel - Antwerpen in de richting van Antwerpen. Tussen Mechelen-Zuid en Kontich moet het wegdek van de rechterrijstrook op verschillende locaties hersteld worden. De werken gebeuren in twee fasen:

Fase 1: 6 juni - 9 juni

- hier wordt de bovenste laag van het wegdek vervangen.
- tijdens deze fase is overdag de rechterrijstrook afgesloten.
- tussen 19.30u en 06.00u zijn er 2 rijstroken afgesloten.

Fase 2: 8 juni - 7 juli

- hier wordt de spoorvorming aangepakt.
- tijdens deze fase is overdag de rechterrijstrook afgesloten.
- tussen 19.30u en 06.00u zijn er 2 rijstroken afgesloten.

Tijdens beide fasen van de werken blijven alle op- en afritten open. Ook de parking en het benzinestation Waarloos blijven steeds bereikbaar.

De snelheid waarmee deze werken vorderen, is afhankelijk van het weer.
http://www.verkeerscentrum.be

Mexxodus
dorpsstraat

Bericht door Mexxodus » zo 18 jun 2006, 13:49

WAt ik me afvraag is of er geen regels bestaan inzake het aanbrengen van de wegmarkeringen. In de maand mei heeft men ter hoogte van de afrit Weerde op de E19 Brussel-Antwerpen zowel in de richting van Antwerpen als van Brussel een heel stuk van het wegdek moeten vernieuwen wegens spoorvorming en beschadiging van het wegdek na een ongeval met een vrachtwagen.

In de richting van Antwerpen is dat zelfs over de volledige drie rijstroken (inclusief pechstrook) gebeurd. Alleen ontbreekt sindsdien enkele vorm van wegmarkering op dit weliswaar korte stukje (zo'n 200 meter).

Overigens zijn er heel wat herstellingswerken en oplapwerk gebeurd
tussen het knooppunt Machelen met de R0 en afrit Mechelen-Zuid en daar ook is de wegmarkeringen op een aantal plaatsen dus verdwenen en nog steeds niet opnieuw herschilderd. Hoe zit het eigenlijk juridisch als er op een stuk autosnelweg geen wegmarkering meer is? En zijn er geen termijnen waarop wegmarkering moet aangebracht worden?

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » zo 18 jun 2006, 20:44

Bij ons zetten ze die vaak meteen na het vervangen weer nieuwe.

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 19 jun 2006, 2:04

Normaal gezien moet er inderdaad zo snel mogelijk na het beëindigen van werken opnieuw (eventueel tijdelijke) wegmarkering aangebracht worden. Hoe het komt dat dit daar niet gebeurd is, dat weet ik niet. Mogelijks zijn die nieuwe stukken asfalt maar tijdelijk en worden ze binnenkort vervangen door de definitieve herstelling. Na een ongeval wil men immers steeds zo snel mogelijk de snelweg weer volledig kunnen openstellen, en dus gebruikt men dan soms materialen die snel harden, maar niet zo lang meegaan of kwalitatief niet zo goed zijn. Aangezien het om korte stukken gaat, kan het dus zijn dat men besloten heeft om voorlopig geen markeringen aan te brengen tot het wegdek definitief hersteld is. In dat geval moet men wel borden plaatsen die wijzen op het ontbreken van de wegmarkering, dan is men juridisch gezien in orde. Ik weet niet of die er staan...?

mylar
polderweggetje

Bericht door mylar » ma 19 jun 2006, 21:34

Ik kan bevestigen dat die er niet staan. :?