Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.
Moderator: Moderatoren
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 04 apr 2006, 13:19
Voor het eerst dat ik een 'volg' route ook in het Engels zie staan. Zelfs al die borden met 'volg Amsterdam' hebben dat niet.
A20, tussen afrit 7 en afrit 8:

Laatst gewijzigd door Palance op di 04 apr 2006, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » di 04 apr 2006, 15:55
Ze staan ook in Amsterdam. Museumplein volg/follow M...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 04 apr 2006, 16:03
Vinny schreef:Ze staan ook in Amsterdam. Museumplein volg/follow M...

Amsterdam lijkt me dan ook heel wat toeristischer dan een industriegebied in Maasland.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » di 04 apr 2006, 16:09
Internationaal transport?

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 04 apr 2006, 16:22
Vinny schreef:Internationaal transport?

Dat geldt voor veel meer industriegebieden.
Edit Palance: vraag verwijderd
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » di 04 apr 2006, 17:37
Palance schreef:Voor het eerst dat ik een 'volg' route ook in het Engels zie staan.
Ik kende hem al (het bord zal er al tig jaren staan), maar had nog nooit de kans gezien er een
leesbare foto van te maken!
Erwin, heb je vakantie of zo? 
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
-
Westlander
- stadsweg
Bericht
door Westlander » di 04 apr 2006, 17:50
@Harry,
Dit bord staat er nog niet zo gek lang hoor. Als het 10 jaar is is het veel.
Toen is er ook verlichting geplaatst langs de A20. Hiervoor had je alleen de verlichting van je auto tussen Vlaardingen West en kruispunt Westerlee als het donker was.
Het bord fotograferen kon je al langer er loopt namelijk een brede parallelweg langs de A20 op dit stuk. Tevens ook tussen Maasland en Vlaardingen.
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 04 apr 2006, 18:00
Daar heb ik dan ook gereden. Vanuit Maasland staat er overigens een bord dat de weg (behalve voor (brom-)fietsers) na 3 km doodloopt, maar dat is dus niet waar, je komt gewoon bij de volgende afrit uit (Vlaardingen-West).
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » di 04 apr 2006, 18:19
Westlander schreef:Het bord fotograferen kon je al langer er loopt namelijk een brede parallelweg langs de A20 op dit stuk.
Ja, maar de zon staat altijd aan de verkeerde kant. Tenminste op de momenten dat ik wakker genoeg ben om foto's te maken.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 04 apr 2006, 19:07
Daarom ben ik vanmorgen gaan rijden
(En er was af en toe bewolking, zodat ik niet altijd last had van de zon)
Autosnelwegen.net
-
Mark
- Forumbeheerder
Bericht
door Mark » di 04 apr 2006, 21:00
Westlander schreef:@Harry,
Dit bord staat er nog niet zo gek lang hoor. Als het 10 jaar is is het veel.
Toen is er ook verlichting geplaatst langs de A20. Hiervoor had je alleen de verlichting van je auto tussen Vlaardingen West en kruispunt Westerlee als het donker was.
Het bord fotograferen kon je al langer er loopt namelijk een brede parallelweg langs de A20 op dit stuk. Tevens ook tussen Maasland en Vlaardingen.
Ook met het plaatsen van verlichting is gelijk signalering aangebracht. Eerst hingen er van die nieuwe modellen met 2 vakken, maar nu hangen er
grotendeels signaalgevers van het eerste uur (uitwendige flashers, denk maar aan A13 en A2). Ik heb zo'n gevoel dat die verwisseld zijn met de invoering van de trajectcontrole met die van de A13 om kosten te besparen.

-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Ds79m » di 04 apr 2006, 21:08
In Zeeland staan er langs de A58 ook borden met daarop iets in de trant van: "Breskens volg/folge Terneuzen (TOL)", met dus een wmb overbodige toevoeging voor Duitse toeristen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » wo 05 apr 2006, 8:23
Op de A58 BoZ -> Goes bedoel je? Nog nooit gezien.
Autosnelwegen.net
-
Hanno
- autoweg
Bericht
door Hanno » wo 05 apr 2006, 8:51
Ik weet wel dat er ooit een bord stond met de mededeling dat de veerdiensten opgeheven zijn. Deze tekst stond er ook in het Duits, de vertaling bleek echter bar slecht, waardoor de Duitse tekst iets heel anders betekende dan bedoeld. Precies weet het niet meer, maar dat volg/folge-bord van Ds79m kan ik me niet herinneren.
Een andere plaats waar volg/folge wordt gebruikt is op de A73 voor knp. Rijkevoort waar een bord staat: luchthaven Niederrhein volg/folge ... (Goch?).