Parkeren moest je op de nieuwe rijbaan doen:

Er komen dus 3 bruggen, daarvan zijn er twee bijna voltooid. Aan de brug van de parralelbaan moet nog begonnen worden:

Het is eigenlijk een dubbele brug, omdat twee kanalen overspannen moeten worden. Het Schipdonkkanaal en het Leopoldskanaal lopen hier parallel aan elkaar richting Zeebrugge. Dat heeft historische redenen. Beide kanalen worden ook de blinker en de stinker genoemd. Ze lopen pal naast elkaar omdat ze dezelfde kortste route naar zee deelden, maar strikt gescheiden moesten blijven zodat het vuile vlaswater van de 'Stinker' (Schipdonkkanaal) het zuivere polderwater van de 'Blinker' (Leopoldskanaal) niet zou vervuilen.

Uitzicht op de werf:

Hier zie je duidelijk dat er al twee bruggen liggen:

Het is best wel een sierlijk betonskelet:

Deze kleinere brug zal uiteraard na de werken verwijderd worden. Hier zie je de brug richting Antwerpen.

De brug richting Antwerpen is al een tijdje voltooid, hier gaat het verkeer al over. De andere brug richting Knokke is bijna voltooid. Het tussenstuk tussen de reeds voltooide brugdelen over beide kanalen moet nog gerealiseerd worden. Dat betreft dus het zogenaamd "isostatisch opgelegd brugdek" in het schema van hierboven.

Hier komt de brug van de parallelbaan nog naast:

