Dit was die boot van Andenes naar Senja in juni 2011

Moderator: Moderatoren
Dit was die boot van Andenes naar Senja in juni 2011
Had er nog nooit van gehoord, maar nu wil ik ook!
Statens Vegvesen geeft aan dat de riksvei 3 door Østerdalen weer open is. Østerdalen is de grote oostelijke vallei, Riksvei 3 loopt er van noord naar zuid doorheen. Een vrij saaie weg overigens.Stockbaard schreef: ↑wo 09 aug 2023, 22:31 Ik ben momenteel in Noord-Noorwegen, komende zondag staat de reis vanuit Trondheim naar het zuiden (Hamar) gepland. Heb niet echt een beeld van de schade aan de E6, hoop dat het een en ander hersteld is tegen die tijd.
Chris schreef: ↑zo 13 aug 2023, 12:00 Vlak voor Skarsvåg slaat de E69 weer af. De doorgaande weg loopt naar Skarsvåg, omdat dit de noordelijkste plaats van Europa exclusief Svalbard is.
E69 Olderfjord - Nordkapp 76
Als de E69 tot de Noordkaap loopt (zoals op eerste foto wordt duidelijk gemaakt), dan klopt de E69-aanduiding naar links richting Skarsvåg op laatste foto toch niet?Chris schreef: ↑ma 14 aug 2023, 16:10 Het einde van het smallere deel, bij Skarsvåg (de noordelijkste plaats) kom je op de hoofdroute uit.
North Cape 30
De tak naar Honningsvåg lijkt inderdaad ook het wegnummer E69 te dragen: https://www.openstreetmap.org/#map=17/71.00172/25.96505Chris schreef: ↑ma 14 aug 2023, 16:22 Volgens mij is het bord niet goed. Bij Honningsvåg staat de E69 ook rechtsaf aangegeven terwijl het linksaf gaat naar de Noordkaap.
Er zijn ook nog situaties waarbij enkele korte aftakkingen tot de hoofdroute worden gerekend, maar deze weg naar Skarsvåg had ook een Fv nummer dacht ik op een bord te zien.
Ik heb ooit dit kaartje ergens vandaan geplukt. Het zal dus gaan om de groene lijn door Noorwegen, VK, Ierland, Frankrijk en dan via Spanje naar Portugal. En niet via Tarifa...Chris schreef: ↑ma 14 aug 2023, 16:10 Fietsers kunnen nog heel ver terugfietsen. 11.150 kilometer langs de Atlantische kust. Zou dat naar Tarifa zijn?
North Cape 24 by European Roads, on Flickr
Zal ook komen door klimaatverandering, ik heb Spaanse, Italiaanse en Griekse collega's die zich bij terugkomst beklagen hoe achterlijk heet het is geworden in hun thuislanden. De gedachte aan dagen of zelfs weken 40+ achter elkaar is bepaald niet aantrekkelijk.
Chris schreef: ↑ma 15 aug 2022, 9:42 Een houten brug in Tretten is ingestort.
Locatie: https://www.google.com/maps/@61.3125206 ... a=!3m1!1e3
![]()