[A016] Rotterdam verbinding A13

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jackbauer1350 »

Benieuwd of ze ergens voor 6 oktober nog een open dag organiseren.
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

De afgelopen jaren is deze verbinding vaste klant bij de Dag van de Bouw geweest. Ik neem daarom bijna aan dat de tunnel ook dit jaar weer bezocht kan worden bij de Dag van de Bouw. En anders zal er nog wel en andere open dag komen, dat is feitelijk 'standaard' bij nieuwe tunnels tegenwoordig.
Stockbaard
woonerf

Bericht door Stockbaard »

Op de A13 richting Rotterdam is ter hoogte van hectometerpaal 14,1 de DRIP actief. Deze laat de reistijd naar knooppunt Terbregseplein zien via de A13/A20 en nieuwe A16. Vooralsnog staat er via de A16: "geen info", maar wel een goede informatievoorziening voor als de weg geopend wordt.
Thom
verkeersader

Bericht door Thom »

Noteer het in de agenda: zaterdag 27 september tussen 11:00 en 17:00 het Openingsfestival A16 Rotterdam.
Een bruisend festivalterrein en activiteiten met een Rotterdams tintje.
Een greep uit wat er die dag te zien en te doen is:
  • Wandel door de Rottemerentunnel, waar we speciaal voor vandaag een museum hebben ingericht en beluister de wandelpodcast.
  • Fiets door de tunnel, nu het nog kan!
  • Ga langs bij de marktkramen van lokale organisaties.
  • Neem een kijkje bij het podium, met allerlei bijzondere optredens.
  • Volg een van de feestelijke workshops.
Meer info: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... tober-2025

Aanmelden kan via: https://event.congresbureau.nl/openingA ... _id=847464
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

5 weekendafsluitingen voor de definitieve oplevering van het viaduct Hoofdweg van de aansluiting Rotterdam-Terbregge (voorheen Rotterdam-Prins Alexander).
Rijkswaterstaat schreef:A16: afsluitingen voor vervanging viaduct en groot onderhoud; augustus en september 2025

Rijkswaterstaat vervangt het viaduct over de Hoofdweg in de A16 bij Rotterdam. De werkzaamheden zijn in 2023 gestart en gaan nu de laatste fase in, voorafgaand aan de openstelling van de A16 Rotterdam in oktober 2025. Ook vindt er groot onderhoud plaats tussen Terbregseplein en Ridderkerk.

Hiervoor is de A16 tussen deze knooppunten in augustus en september 2025, 5 weekenden helemaal of deels dicht. Het verkeer wordt omgeleid. De verwachte extra reistijd is 30 tot 60 minuten. Ga goed voorbereid op pad, reis niet, reis anders of reis op een ander tijdstip en volg de aangegeven omleidingen.

Afsluitingen A16

In deze 5 weekenden is de A16 helemaal of deels dicht.

* Van vrijdag 22 augustus 20.00 tot maandag 25 augustus 05.00 uur is de hele rijrichting (richting A20, Hoek van Holland/Gouda) dicht tussen knooppunt Ridderkerk en knooppunt Terbregseplein. De parallelrijbaan tussen oprit Feijenoord (24) en afrit Centrum (25) is open.
* Van vrijdag 5 september 22.00 tot maandag 8 september 05.00 uur is de parallelrijbaan (richting A20, Hoek van Holland/Gouda) dicht tussen knooppunt Ridderkerk en knooppunt Terbregseplein. De hoofdrijbaan is open.
* Van vrijdag 12 september 22.00 tot maandag 15 september 05.00 uur is de parallelrijbaan (richting A20, Hoek van Holland/Gouda) dicht tussen knooppunt Ridderkerk en knooppunt Terbregseplein. De hoofdrijbaan is open.
* Van vrijdag 19 september 20.00 tot maandag 22 september 05.00 uur is de hele rijrichting (richting Dordrecht) dicht tussen knooppunt Terbregseplein en knooppunt Ridderkerk.
* Van vrijdag 26 september 20.00 tot maandag 29 september 05.00 uur is de hele rijrichting (richting Dordrecht) dicht tussen knooppunt Terbregseplein en knooppunt Ridderkerk.

Verkeer op de A16 wordt omgeleid via de A20, A4 (Beneluxtunnel) en A15 of andersom. Houd rekening met 30 tot 60 minuten extra reistijd.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Van de regen in de drup. Nu is het dak van een waterkelder niet meer veilig en zijn er acuut twee rijstroken afgesloten :|. Het lijkt te gaan om het tunneltje onder het spoor in de verbindingsbogen naar de A20 richting Gouda en Hoek van Holland bij KP Terbregseplein. Die hebben ieder twee rijstroken, daar zijn van beide nu 1 rijstrook dicht.

Saillant detail: paar honderd meter zuidelijk liggen de viaducten over de Hoofdweg die ook al veel eerder dan verwacht einde levensduur bleken.
Rijkswaterstaat.nl schreef: A16/A20: twee rijstroken afgesloten op knooppunt Terbregseplein

Rijkswaterstaat waarschuwt weggebruikers voor extra verkeershinder op het knooppunt Terbregseplein vanaf vrijdagmiddag 5 september 2025. Daar zijn twee van de vier rijstroken vanaf de A16 (vanuit Rotterdam) afgesloten.
In zowel de richting van Gouda als van Hoek van Holland blijft er op het knooppunt slechts één rijstrook beschikbaar voor het verkeer. Dit levert extra verkeershinder op. We adviseren verkeer om te rijden via de Ring Zuid: A15 - A4 (Beneluxtunnel) - A20.

De afsluiting van de rijstroken is nodig omdat uit inspectie bleek dat het dak van een waterkelder onder de verbindingswegen niet meer veilig is. Dergelijke inspecties vinden met regelmaat plaats om de staat van onze objecten te controleren en de veiligheid ervan te waarborgen. Op korte termijn wordt een tijdelijke constructie in de waterkelder geplaatst om het dak te ondersteunen. Op deze manier zorgen we ervoor dat zowel de weg als de kelder veilig te gebruiken blijven. Een aanpak voor definitief herstel volgt.

Verkeershinder A16/A20
Naar verwachting zullen de twee afgesloten rijstroken voor extra verkeershinder zorgen vanaf vrijdagmiddag 5 september. Hinder op de wegen rond Rotterdam was dit weekend sowieso al voorzien vanwege verwachte drukte door de Wereldhavendagen en geplande werkzaamheden aan de parallelbaan van de A16 tussen de knooppunten Ridderkerk en Terbregseplein (van vrijdagavond 22.00 uur tot maandagochtend 8 september 05.00 uur).

Hoe lang de rijstroken afgesloten blijven is nog niet bekend. Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers goed voorbereid op reis te gaan en de actuele verkeersinformatie te volgen. Pas waar mogelijk je reismoment of route aan en volg de omleiding via de A15 en de A4 naar de A20.

Waterkelder
De functie van een waterkelder is het watervrij houden van het bovengelegen wegen. Hemelwater wordt opgevangen in de kelder en vanaf daar afgevoerd naar een nabijgelegen sloot.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... regseplein
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Kennelijk hebben ze niet goed in beeld wat de staat van het object is, anders hoeft zo'n acute afsluiting niet. Als je er over nadenkt is het niet onlogisch dat een pompkelder over tijd aangetast wordt, het is een verzamelplek van vocht en dooizout als laagste punt van de weg.

Ik ben benieuwd of er nog meer van dit soort gevallen gaan zijn, wellicht zijn deze pompkelders onder de rijbaan niet goed in beeld als zijnde een kunstwerk. Hetzelfde geldt ook voor basculebruggen, waar de kelders onder de rijbaan zitten. Bij recente brugprojecten zie je ook dat de basculekelder vaak versterkt moet worden (zoals de Van Brienenoordbrug, de Merwedebrug van de N3 en de Haringvlietbrug.
PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber »

^^ Het versterken van de basculekelders kan ook wel eens iets te maken hebben met veranderende inzichten omtrent de strekte. Waar vroeger een wanddikte van 20 cm volstond kan het nu dus 30 cm zijn geworden door veranderende inzichten. En vlak ook niet uit dat een nieuwe brugklep, en het bijbehorende bewegingswerk, wel eens wat zwaarder kan zijn dan het oorspronkelijke waardoor je de basculekelder dus ook moet versterken.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden
Rogier
2x2 autosnelweg

Bericht door Rogier »

Chris schreef: vr 05 sep 2025, 18:40 Kennelijk hebben ze niet goed in beeld wat de staat van het object is, anders hoeft zo'n acute afsluiting niet. Als je er over nadenkt is het niet onlogisch dat een pompkelder over tijd aangetast wordt, het is een verzamelplek van vocht en dooizout als laagste punt van de weg.

Ik ben benieuwd of er nog meer van dit soort gevallen gaan zijn, wellicht zijn deze pompkelders onder de rijbaan niet goed in beeld als zijnde een kunstwerk. Hetzelfde geldt ook voor basculebruggen, waar de kelders onder de rijbaan zitten. Bij recente brugprojecten zie je ook dat de basculekelder vaak versterkt moet worden (zoals de Van Brienenoordbrug, de Merwedebrug van de N3 en de Haringvlietbrug.
Die versterking is vaak noodzakelijk, omdat een brugklep met een houten dek veel lichter is, dan een brugklep met een stalen dek.
Stockbaard
woonerf

Bericht door Stockbaard »

Gelukkig is de afsluiting voor de waterkelder snel weggehaald en kan het verkeer nu goed doorrijden.

Ik vraag me af of met de opening van de A16 de spitsstrook op de A13 weer gebruikt gaat worden. Deze is al jaren niet meer in gebruik, maar ik kan mij voorstellen dat het openen van de A16 leidt tot meer verkeer op de A13. Een logische stap zou dan zijn om de spitsstrook te openen. Weet iemand hier meer over?
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Stockbaard schreef: di 09 sep 2025, 11:16 Ik vraag me af of met de opening van de A16 de spitsstrook op de A13 weer gebruikt gaat worden.
De vluchtstrook op de omgelegde A13 (waar hij samenkomt met de A16) ziet er niet uit als een spitsstrook.
Volgens mij is daar ook geen signalering.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Schraper
zandpaadje

Bericht door Schraper »

Volgens de informatie op de projectsite blijft de spitsstrook bestaan. Zie https://a16rotterdam.nl/over+het+projec ... fault.aspx
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Voor zover mij bekend is deze spitsstrook sinds de opening van de A4 Midden-Delfland niet meer in gebruik geweest, dus zo'n 10 jaar. Op Street View was ook te zien dat de spitsstrook deels overgroeid is geraakt met onkruid / struikgewas maar dit is afhankelijk van het maairegime.
sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen »

harry schreef: di 09 sep 2025, 12:58
Stockbaard schreef: di 09 sep 2025, 11:16 Ik vraag me af of met de opening van de A16 de spitsstrook op de A13 weer gebruikt gaat worden.
De vluchtstrook op de omgelegde A13 (waar hij samenkomt met de A16) ziet er niet uit als een spitsstrook.
Volgens mij is daar ook geen signalering.
Het zou me niets verbazen als die spitsstrook pas weer begint op het punt waar de linkerrijstrook die van de A16 komt afvalt. Ik zie namelijk een raai verder een matrixbord met een zak erover staan op streetview. Ik wil er ook eigenlijk vanuit gaan dat die spitsstrook weer meer gebruikt gaat worden zodra de A16 aansluit op de A13. Die verbinding zal weer wat meer verkeer op de A13 genereren.
rene154
stadsweg

Bericht door rene154 »

De A13 wordt nog teruggebracht naar 2x2 ter plaatse van de splitsing met de A16. De toerit vanaf de N209 richting het noorden gaat straks over in een spitsstrook. Samenkomst A16 met A13 is dus 2+2 met spitsstrook, waarbij de linker rijstrook afvalt.

Zie https://www.a16rotterdam.nl/projectkaart/default.aspx

Afbeelding
fleppenstein
stadsweg

Bericht door fleppenstein »

^^
Spitsstrook is wel voorzien. Maar deze begint pas NA de samenvoeging van de A16 en de A13, ongeveer bij het tunneltje. In de projectkaart is ook vaag de 2 nieuwe lokaties kantelwalsborden te zien, en deze worden/zijn momenteel geplaatst. De bestaande kantelwalsborden hier moeten nog verwijderd worden. Pas na de kantelwalsborden is de spitsstrook in feite actief.
rene154
stadsweg

Bericht door rene154 »

Weet je dat zeker? Want op de projectkaart zie je de kantelwalsborden ook tpv de toerit N219. Naast dat je op de projectkaart de overgang van invoegstrook naar spitsstrook ziet.
sven_engelen
expressweg

^^ Maar die is (nog) daadwerkelijk niet gemarkeerd. Plus de projectkaart is alweer wat jaartjes oud. Het kan best zo zijn dat er het een en ander gewijzigd is.
fleppenstein
stadsweg

Bericht door fleppenstein »

rene154 schreef: do 11 sep 2025, 7:30 Weet je dat zeker? Want op de projectkaart zie je de kantelwalsborden ook tpv de toerit N219. Naast dat je op de projectkaart de overgang van invoegstrook naar spitsstrook ziet.
Wat ik zeker weet is dat er 2 nieuwe lokaties kantelwalsborden geplaatst zijn, en deze zijn geplaatst NA de samenvoeging A13/A16. Op de nieuwe A16 zijn tot aan de samenvoeging A16/A13 sowieso geen kantelwalsborden voorzien, en zover ik weet ook niet tussen de oprit Doenkade en de samenvoeging.
Ik weet niet of de spitsstrook al eerder kan beginnen dan waar de kantelwalsborden staan, maar dat lijkt me niet, dus ik kan niet anders concluderen dat de spitsstrook ergens begint NA de samenvoeging A13/A16
rene154
stadsweg

Bericht door rene154 »

fleppenstein schreef: do 11 sep 2025, 9:46
rene154 schreef: do 11 sep 2025, 7:30 Weet je dat zeker? Want op de projectkaart zie je de kantelwalsborden ook tpv de toerit N219. Naast dat je op de projectkaart de overgang van invoegstrook naar spitsstrook ziet.
Wat ik zeker weet is dat er 2 nieuwe lokaties kantelwalsborden geplaatst zijn, en deze zijn geplaatst NA de samenvoeging A13/A16. Op de nieuwe A16 zijn tot aan de samenvoeging A16/A13 sowieso geen kantelwalsborden voorzien, en zover ik weet ook niet tussen de oprit Doenkade en de samenvoeging.
Ik weet niet of de spitsstrook al eerder kan beginnen dan waar de kantelwalsborden staan, maar dat lijkt me niet, dus ik kan niet anders concluderen dat de spitsstrook ergens begint NA de samenvoeging A13/A16
De hele A13 ter hoogte van de aansluiting met de A16 moet nog aangepakt worden, zoals gezegd wordt het hier nog versmald naar 2x2. Nu ligt daar nog 2x3, dus dat gaat sowieso nog aangepast worden. Daarbij zie je op de projectkaart nog het volgende ter hoogte van de toerit vanaf de N209:
Afbeelding
Kijkend op deze locatie in Google maps zien we in de binnenberm een nog ongebruikte paal staan. Rechts niet, maar ik ga er vanuit dat dat sowieso nog aangepast gaat worden als de rijbaan hier versmald gaat worden naar 2x2:
Afbeelding
Kortom: de projectkaarten lijken mij nog steeds actueel, waarbij de toerit van de N209 straks overgaat in de spitsstrook.

Dat op de A16 geen kantelwalsborden staan is in die zin ook logisch, de spitsstrook bevindt zich op de A13 en niet op de A16. Op de A10 West richting A10 zuid stonden ze ook niet, terwijl op de A10 zuid voorheen ook een spitsstrook rechts lag, in het verlengde van de spitsstrook op de A4.
Jeff
expressweg

Bericht door Jeff »

Vlak voor de afrit Berkel/Airport de 3e rijstrook af laten vallen is gewoon weer file creëren (alles rijdt daar stijf 80-82km/h en gunt elkaar nauwelijks een vierkante cm). Ben benieuwd hoe lang dat de situatie gaat zijn (beter is in de huidige situatie om 1 rijstrook op de boog van de A16 te laten afvallen, zodat er maar 1 rijstrook hoeft in te voegen op de A13)

Wat ook niet helpt: Er moet perse een veld met PV panelen komen in het hart van het knooppunt. Zonder dat PV-veld was het KP een stuk compacter en had de A16 aan de rechterkant kunnen invoegen met in lengte verschillende invoegers (rijstrook 5 300meter, rijstrook 4 na bijv 1,2km)
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza »

Jeff schreef: do 11 sep 2025, 21:33 Vlak voor de afrit Berkel/Airport de 3e rijstrook af laten vallen is gewoon weer file creëren (alles rijdt daar stijf 80-82km/h en gunt elkaar nauwelijks een vierkante cm). Ben benieuwd hoe lang dat de situatie gaat zijn (beter is in de huidige situatie om 1 rijstrook op de boog van de A16 te laten afvallen, zodat er maar 1 rijstrook hoeft in te voegen op de A13)
Huh? Straks is de grootste bulk van het verkeer toch A16 richting A13? Bovendien voegt niet de A16 in, maar de A13 (op zichzelf). Of begrijp ik nu iets niet goed?
rene154
stadsweg

Bericht door rene154 »

Jeff schreef: do 11 sep 2025, 21:33 Vlak voor de afrit Berkel/Airport de 3e rijstrook af laten vallen is gewoon weer file creëren (alles rijdt daar stijf 80-82km/h en gunt elkaar nauwelijks een vierkante cm). Ben benieuwd hoe lang dat de situatie gaat zijn (beter is in de huidige situatie om 1 rijstrook op de boog van de A16 te laten afvallen, zodat er maar 1 rijstrook hoeft in te voegen op de A13)
Gelukkig niet vlak voor de afrit, maar tussen de afrit en de toerit. Afstrepen naar 1 rijstrook op de A16 lijkt mij een groter probleem dan afstrepen naar 2 rijstroken op de A13. Desalniettemin zal de hele A13 richting het noorden vermoedelijk wel op verschillende plekken extra filegevoelig worden, aangezien de kraan met de toevoeging van de A16 verder wordt open gedraaid, maar de afvoerbuis uiteindelijk nog steeds maar 3 rijstroken breed is, en eindigt op een fors belast knooppunt Ypenburg en Prins Clausplein.

Richting het zuiden zullen de files vermoedelijk wel flink afnemen op de A13. Daarentegen zal het aan de oostkant van Rotterdam vermoedelijk precies andersom zijn: na opening van de verlengde A16 worden in de files op de Brienenoordcorridor richting het zuiden verder verzwaard, en richting het noorden juist minder. Laten we maar hopen dat alles bij elkaar opgeteld de files afnemen.
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 »

Vandaag was het openingsfestival van de A16 Rotterdam. Ik ben er begin van de middag heen gegaan, er was aardig wat volk op de been maar kon er toch makkelijk een parkeerplek vinden rond 13:15. Op het terrein stonden diverse informatiestands, ook genoeg eten en drinken. Koffie, thee en limonade was gratis. Er stonden ook foodtrucks, voor een broodje of snacks betaalde je al snel 4 a 5 euro. In de tunnel stonden o.a. ook diverse informatieborden.
Men kon door de A16Li tunnelbuis wandelen en fietsen. De A16Re tunnelbuis werd gebruikt door pendelbussen, al waren ook daar fietsers te vinden.

In de spoiler enkele van de plaatjes die ik geschoten heb:
SPOILER: TOON

Afbeelding
A16 - afrit vanuit de tunnel naar de Terbregseweg by DutchRoadMovies, on Flickr
Dit was deze dag de in-/uitgang van het festivalterrein.

Afbeelding
A16 - knooppunt Terbregseplein by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - knooppunt Terbregseplein/afrit Terbregseweg by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - richting fly-over vanuit de tunnel by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
DSCN6923 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Terbregseplein, verbindingsweg vanaf A20 vanuit Gouda by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - fly-over over de A20, richting de tunnel by DutchRoadMovies, on Flickr
De fly-over werd ook gebruikt als paarkeerterrein.

Afbeelding
A16 - fly-over met zicht op de A20 richting zuid by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Voegovergang A20-fly-over by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16- voegovergang A20-fly-over by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Stand historische commisie Terbregge by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Ingang tunnel, kijken richting knooppunt by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Ingang tunnel, signaalgever met 30 km/u by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - tunnelbuis A16Li, informatiebord by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - tunnelbuis A16Li, info over de aanleg op de muur geprojecteerd by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Tunnelbuis A16Li by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - tunnelbuis A16Li kijkend tegen de rijrichting by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - tunnelbuis A16Li, sober uitgevoerde voorwegwijzer by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - tunnelbuis A16Li, uitgang zijde Bergschenhoek by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A16 - Rottemerentunnel zijde Bergschenhoek by DutchRoadMovies, on Flickr
Kegelzetwagen op de vluchtstrook.

Afbeelding
A16, Rottemerentunnel ingang zijde Bergschenhoek by DutchRoadMovies, on Flickr
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

Jackbauer1350 schreef: za 27 sep 2025, 20:18 Afbeelding
Ach ze hebben het bord weer teruggeklapt..... :sadley:

Afbeelding
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

^^ Je kon in principe door beide buizen in beide richtingen lopen.

Een greep uit mijn wegwijzer-foto's van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk gezicht: een snelweg in de randstad zonder verkeer...

Afbeelding
Vanuit een overvolle pendelbus met smerige ruiten.

Afbeelding
Voor dit bord zijn we een kwartiertje extra gaan lopen.

Afbeelding
"We" = behalve ik ook degene die je op deze foto (én op de eerste foto) een foto ziet maken. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman »

harry schreef: za 27 sep 2025, 22:35 ^^ Je kon in principe door beide buizen in beide richtingen lopen.

Een greep uit mijn wegwijzer-foto's van vandaag:
Afbeelding
Hier had prima nog [N209] bij gekund...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
sven_engelen
expressweg

Nog even een greep uit de plaatjes die ik geschoten heb in de spoiler:
SPOILER: TOON

AfbeeldingUntitled by Sven Engelen, on Flickr

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

Ik ben teruggereden over de N209 naar de A13. Er waren mensen die zelfs tot aan de daadwerkelijke aansluiting op de huidige A13 fietsten :nuts: Er was dan ook 0 toezicht.
Enne gojje mins blieft altied leave.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik had nog niet eerdere van Road Maintenance Support gehoord. Ze zijn schijnbaar opgericht voor het project Tweede Coentunnel.

Afbeelding
Openingsfeest A16 Rotterdam by European Roads, on Flickr