Woonwijk als plaats?

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 29 apr 2006, 9:35

De ANWB meet tot het eerste ANWB-bord in de bebouwde kom. Blijkbaar is hier de bebouwde komgrens sinds de plaatsing van dit bord verlegd en is dit bord binnen de bebouwde kom komen te liggen.

Als dit bord wordt vervangen en de ANWB past haar eigen regels goed toe dan zal Wezep vervangen worden door Centrum en Wezep-Noord door 'iet's anders'.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 30 apr 2006, 10:28

Aan het industriepictogram (redesign) is het bord anders toch behoorlijk recent vervangen... :roll:

JesseKuiper
zandpaadje

Bericht door JesseKuiper » wo 03 mei 2006, 2:45

Volgens mij is de regel dat als een deel van een plaats aangegeven wordt met de plaatsnaam ervoor, dan is het wit op blauw. Als alleen de naam van de wijk wordt genoemd dan is het zwart op wit.

Als bijvoorbeeld op de wegwijzer staat "Rotterdam-Hillegersberg" dan staat het wit op blauw, maar als er binnen Rotterdam wordt verwezen naar "Hillegersberg" dan staat het zwart op wit.

Wezep-Noord wit op blauw is dus correct.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » wo 03 mei 2006, 10:28

JesseKuiper schreef:Wezep-Noord wit op blauw is dus correct.
ViaHaaren schreef:Aan het industriepictogram (redesign) is het bord anders toch behoorlijk recent vervangen...
Ik denk ook dat de pijlen richting Wezep-Noord van recenter datum zijn en gewoon correct zijn. Deze borden hebben ook geen kilometeraanduiding, i.t.t. de pijlen in de andere richtingen. Deze zijn dus wel fout: Wezep moet Centrum worden (zwart op wit) en de afstandsaanduidingen moeten weg.

Hanno
autoweg

Bericht door Hanno » wo 10 mei 2006, 9:12

Ik zag laatst op een wegwijzer een plaats als woonwijk aangegeven:

Afbeelding
Even verderop:
Afbeelding

:roll:
Laatst gewijzigd door Hanno op wo 10 mei 2006, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 10 mei 2006, 9:28

Een twijfelgeval: Sommelsdijk is min of meer een deel van Middelharnis (net als Hekelingen van Spijkenisse).

Overigens wil ik toch verzoeken de foto's te verkleinen vóór het posten. We hebben wel de resize-mod, maar de foto moet nog wel ingeladen worden en die zijn hier nogal groot.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 10 mei 2006, 11:13

Bij dat bord staat ANWB en de bordcode ook erg vreemd t.o.v. de rand. ;)

Hanno
autoweg

Bericht door Hanno » wo 10 mei 2006, 11:52

Palance schreef:Een twijfelgeval: Sommelsdijk is min of meer een deel van Middelharnis
Zeg dat daar niet... :twisted:
Overigens heeft Sommelsdijk inderdaad niet overal eigen komborden, maar vooral vanaf de west- en zuidkant staan er wel gewoon blauwe komborden Sommelsdijk. Een beetje twijfelgeval, maar ik vind het een apart dorp en daarom is de wegwijzer i.m.o. fout.
Palance schreef:Overigens wil ik toch verzoeken de foto's te verkleinen vóór het posten. We hebben wel de resize-mod, maar de foto moet nog wel ingeladen worden en die zijn hier nogal groot.
Ik heb ze kleiner gemaakt. Overigens vind ik het inladen niet zo'n probleem.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 10 mei 2006, 12:35

Hanno schreef:
Palance schreef:Een twijfelgeval: Sommelsdijk is min of meer een deel van Middelharnis
Zeg dat daar niet... :twisted:
Overigens heeft Sommelsdijk inderdaad niet overal eigen komborden, maar vooral vanaf de west- en zuidkant staan er wel gewoon blauwe komborden Sommelsdijk. Een beetje twijfelgeval, maar ik vind het een apart dorp en daarom is de wegwijzer i.m.o. fout.
Hetzelfde geldt voor Smitshoek en Barendrecht. Vanuit Barendrecht staat er witte 'wijkborden' Smitshoek, maar vanuit Rotterdam nog komorden met Smitshoek gem. Barendrecht. Ook de verwijzingen zijn soms qit op blau, soms zwart op wit.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 10 mei 2006, 12:36

Palance schreef:qit op blau
Baas in aantocht? :mrgreen:

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 10 mei 2006, 13:05

Misschien wel te dikke vingers :) . Kan 'qit' bij de autocorrectie worden gevoegd aub? :)

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 10 mei 2006, 21:48

Hanno schreef:Ik zag laatst op een wegwijzer een plaats als woonwijk aangegeven
Ik zag enkele weken geleden dat Amersfoort dat kunstje ook bij Hoogland had geflikt. Hoogland is een zelfstandig dorp maar het kombord was zwart op wit.

Hanno
autoweg

Bericht door Hanno » wo 10 mei 2006, 22:45

boe! schreef:Hoogland is een zelfstandig dorp maar het kombord was zwart op wit.
Als je op mijn foto bij de rotonde linksaf Sommelsdijk in gaat, kom je niet eens een kombord tegen, zelfs niet zwart-op-wit! Wanneer je alsmaar doorrijdt en aan de andere kant van het dorp Sommelsdijk weer verlaat, kom je een gewoon wit-op-blauw einde-kombord tegen. Heel vreemd... :?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 11 mei 2006, 12:42

Maar kom je wel uit een bebouwde kom? Of betekent het dat iedereen illegaal 80 rijdt omdat ze nooit een bb-kombordje gezien hebben? :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Juerd
expressweg

Bericht door Juerd » do 11 mei 2006, 12:46

Vinny schreef:Maar kom je wel uit een bebouwde kom? Of betekent het dat iedereen illegaal 80 rijdt omdat ze nooit een bb-kombordje gezien hebben? :roll:
Ik zou bij het zien van een kombord aannemen dat ik daarvoor buiten de bebouwde kom reed. En vanwege het lange tijd ontbroken hebben van diverse begin-komborden en einde-komborden in Dordrecht, ben ik gewend ze automatisch "andersom" te interpreteren: als het verkeer in tegengestelde richting de kom inrijdt, dan rij ik er dús uit.

Begrijpelijk dat grenzen moeten worden aangegeven, maar combineer dan: H2 boven, H1 onder, en liefst op 1 fysiek bord, zodat als het gejat wordt, de situatie niet onbegrijpelijk wordt.

Hanno
autoweg

Bericht door Hanno » do 11 mei 2006, 12:47

Vinny schreef:Maar kom je wel uit een bebouwde kom? Of betekent het dat iedereen illegaal 80 rijdt omdat ze nooit een bb-kombordje gezien hebben? :roll:
Nee, helaas. Je komt wel uit een bebouwde kom, namelijk die van Middelharnis, dus geen 80...