Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.
Moderator: Moderatoren
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » wo 19 apr 2006, 11:22
Mavas postte al eens deze
wegweizer in Velsen:
In Harlingen hebben ze hetzelfde probleem op de N390.
Kennelijk kunnen sommige computers het nieuwe veerpontsymbooltje niet aan, terwijl de ruimte wel vrijgelaten wordt.
Trouwens, dit bord staat op de N390, direct na het kruispunt N393/N390. Kennelijk wil men dit stuk weg geen deel meer van de N390 laten zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door Pino » wo 19 apr 2006, 11:35
harry schreef:Kennelijk kunnen sommige computers het nieuwe veerpontsymbooltje niet aan, terwijl de ruimte wel vrijgelaten wordt.
En vind er dan geen enkele handmatige check meer plaats, waardoor mensen te zien krijgen dat de zojuist van de band gelopen wegwijzer onjuist is?
Of kan het ze bij ANWB Bewegwijzering allemaal helemaal niets meer schelen, en levert men liever dit soort prutswerk af dan dat men de extra kosten maakt om zo'n fout te verbeteren?
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » wo 19 apr 2006, 12:29
Daar lijkt het wel op, gezien de fouten zoals op de N57 bij Middelburg Goes (A58. Net alsof het bord direct vanuit de fabriek op de paal wordt gemonteerd. Bezuinigd op de kwaliteitscheck?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » wo 19 apr 2006, 13:03
Tss, dit is toch wel heel erg slecht. Waar gaat het heen als dit niet eens meer afgedrukt kan worden

-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » wo 19 apr 2006, 19:13
harry schreef:Trouwens, dit bord staat op de N390, direct na het kruispunt N393/N390. Kennelijk wil men dit stuk weg geen deel meer van de N390 laten zijn.
Gek dat ik die veerbootblooper niet eerder gezien heb of ze moeten recentelijk het bord vervangen hebben, maar het de nieuwe haven is pas 2 jaar open .... Misschien heb ik nooit stilgestaan bij de uitlijning.
Dit stuk is ook niet meer in handen van de provincie, gezien ook het ontbreken van hm-paaltjes precies vanaf deze kruising (lees: reflectorpaaltjes met een hm-stickertje). Volgens mij hebben we het daar een jaar geleden al een keer over gehad. De handwijzer in Harlingen met N390 hangt er echter nog wel. Tijd om de (1,5 km lange) N390 om te dopen tot verlengde N393.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » do 20 apr 2006, 11:04
Peter schreef:Gek dat ik die veerbootblooper niet eerder gezien heb of ze moeten recentelijk het bord vervangen hebben
Ik vermoed het laatste. Ik ben er zelf ook de afgelopen maanden wel eens langsgekomen en het bord viel mij ook niet op.
Peter schreef:Dit stuk is ook niet meer in handen van de provincie, gezien ook het ontbreken van hm-paaltjes precies vanaf deze kruising
Dat betekent 1 nieuwe wegweizer: ten zuiden van het kruispunt staat N390 nog wel richting noorden aangegeven.
Peter schreef:Tijd om de (1,5 km lange) N390 om te dopen tot verlengde N393.
Tja. Friesland blinkt niet echt uit als het gaat om wegnummers...
--Harry.
-
Via
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door Via » do 20 apr 2006, 16:14
Ik vind dit echt slechte fouten. Daarnaast kunnen sommigen nog aardig voor verrassingen komen te staan als blijkt dat ze voor die plaatsen de pont moeten hebben.
ANWB, prutsers!

-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » do 20 apr 2006, 16:20
ViaHaaren schreef:Daarnaast kunnen sommigen nog aardig voor verrassingen komen te staan als blijkt dat ze voor die plaatsen de pont moeten hebben.
Mensen die dat niet weten hoeven niet naar die eilanden te gaan!
Eigenlijk hoeven plaatsen die op een eiland liggen niet met een pontje aangegeven te worden, vind ik.
Zoals o.a. Kaag (dorp) en De Woude (vlak bij Markenbinnen).
Laatst gewijzigd door harry op do 20 apr 2006, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
--Harry.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Rene » do 20 apr 2006, 16:24
Markenbinnen ligt ook niet op een eiland.
Ik neem aan dat je De Woude bedoelt ?
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » do 20 apr 2006, 16:30
René schreef:Ik neem aan dat je De Woude bedoelt ?
Ja. Ben er zelf nog nooit geweest.

--Harry.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » do 20 apr 2006, 17:54
harry schreef:
Peter schreef:Dit stuk is ook niet meer in handen van de provincie, gezien ook het ontbreken van hm-paaltjes precies vanaf deze kruising
Dat betekent 1 nieuwe wegweizer: ten zuiden van het kruispunt staat N390 nog wel richting noorden aangegeven.
Als je de T-kruising met de N393 bedoelt is dat formeel niet waar, want de N390 loopt nog totaan de kruising van de foto, 300 meter verder of zo, althans op dit stukje staan nog hm-paaltjes. De weg(hand)weizer staat dan in Harlingen, maar toen de borden geplaatst werden was de situatie nog wel correct denk ik.
-
Wouter N14
- Moderator
Bericht
door Wouter N14 » do 20 apr 2006, 18:01
Harry schreef:Kaag (dorp)
een beetje off-topic, maar waarom wordt hier altijd de toevoeging "(dorp)" bijgezet? Andere Kagen zijn er immers niet, en er kan m.i. ook geen verwarring ontstaan met de Kagerplassen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » do 20 apr 2006, 18:25
Wouter N14 schreef:Harry schreef:Kaag (dorp)
een beetje off-topic, maar waarom wordt hier altijd de toevoeging "(dorp)" bijgezet? Andere Kagen zijn er immers niet, en er kan m.i. ook geen verwarring ontstaan met de Kagerplassen.
Jawel hoor, Buitenkaag is ook een "Kaag"
Eigenlijk hoeven plaatsen die op een eiland liggen niet met een pontje aangegeven te worden, vind ik. Zoals o.a. Kaag (dorp) en De Woude (vlak bij Markenbinnen).
De Woude en Stierop
Ik wist dat ook nooit, tot ik daar langs reed en zag dat er een pontje voer.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » do 20 apr 2006, 19:22
een beetje off-topic, maar waarom wordt hier altijd de toevoeging "(dorp)" bijgezet?
Volgens mijn ouders om expliciet te verwijzen naar het dorp 'Kaag' en niet naar het gebied 'Kaag' wat een veel groter iets omvat. Alleen voor het dorp moet je verplicht met de pontveer, omdat er maar één toegangsweg is naar het dorpje (en dus één veer). Op het eiland mag je niet met de brommer (maar wel met de auto). Heel opvallend. Misschien dat ik er morgen eens langsfiets. En als ik een adequaat geheugenkaartje van mijn onlangs gekregen camera op de kop kan tikken dan volgen er ook foto's. Maar let wel: Ik belóóf niets.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Wouter N14
- Moderator
Bericht
door Wouter N14 » do 20 apr 2006, 19:31
Jawel hoor, Buitenkaag is ook een "Kaag"
ja stom van mij. Maar evengoed moet je voor dat dorp dezelfde afrit hebben. Ik had het logischer gevonden als juist dát dorp vermeld werd in plaats van Kaag (dorp). De nu gehanteerde aanduiding schept de verwachting dat er verderop nog een andere Kaag komt, wat dus niet het geval is. En dat het gebied ook Kaag heet is toch ook geen reden om er dan nog expliciet 'dorp' achter te zetten, en ook dan geld dat je ook voor dat gebied deze afrit moet hebben toch?
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » do 20 apr 2006, 20:01
En dat het gebied ook Kaag heet is toch ook geen reden om er dan nog expliciet 'dorp' achter te zetten, en ook dan geld dat je ook voor dat gebied deze afrit moet hebben toch?
Dat zijn zo van die historische beslissingen geweest die nog altijd doorwerken op bewegwijzering omdat nooit iemand het nodig heeft gevonden om het weer te veranderen. Lees: maanden te gaan vergaderen over een futiliteit zoals het afschaffen van een toevoeging tussen haakjes die immiddels wereldfaam geniet...

-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » do 20 apr 2006, 20:33
Voor de goede orde: er staat dus "Kaag (dorp)" wegens het gebied Kaag (en niet wegens Buitenkaag).
Dat gebied loopt door tot aan Warmond, dus ook diverse andere afritten van de N44 gaan naar "Kaag".
Trouwens, "Kaag (dorp)" kan op veel manieren gespeld worden: met of zonder veerpontsymbool, met of zonder haakjes, met of zonder streepje, "dorp" met of zonder hoofdletter.
Volgens mij komen ook zo'n beetje alle combinaties wel ergens voor (Kaag-(dorp) wordt ook vanaf de A4 aangegeven).
Bij mooi weer wil ik ooit nog eens alle gebruikte combinaties op de foto zetten.
--Harry.
-
Wouter N14
- Moderator
Bericht
door Wouter N14 » do 20 apr 2006, 21:05
Voor de goede orde: er staat dus "Kaag (dorp)" wegens het gebied Kaag (en niet wegens Buitenkaag).
Dat gebied loopt door tot aan Warmond, dus ook diverse andere afritten van de N44 gaan naar "Kaag".
dan was dus het hele probleem opgelost en hadden we geen rare achtervoegsels gehad als er gewoon Buitenkaag zou hebben gestaan. Ook omdat het gebied Kaag slechts bij weinigen bekend zal zijn (ik wist het ook niet).
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » do 20 apr 2006, 22:09
Vinny schreef:een beetje off-topic, maar waarom wordt hier altijd de toevoeging "(dorp)" bijgezet?
...Misschien dat ik er morgen eens langsfiets. En als ik een adequaat geheugenkaartje van mijn onlangs gekregen camera op de kop kan tikken dan volgen er ook foto's. Maar let wel: Ik belóóf niets.
Hoezo..heb je alleen dat interne geheugen van 12 of 16 MB dan?
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » vr 21 apr 2006, 9:45
Wouter N14 schreef:Ook omdat het gebied Kaag slechts bij weinigen bekend zal zijn (ik wist het ook niet).
De Kaag is een zeer bekend gebied voor watersporters!
Dat jij dat niet weet zegt niks.

--Harry.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » vr 21 apr 2006, 10:35
Formeel De Kagerplassen. In de praktijk wordt het De Kaag genoemd.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » vr 21 apr 2006, 12:50
Ik heb de topictitel gewijzigd, zodat deze beter de lading van de gevoerde discussie dekt,
M. vr. gr.,
Moderator NL,
Vinny.
-
Wouter N14
- Moderator
Bericht
door Wouter N14 » vr 21 apr 2006, 18:27
het zegt idd niks dat ik de aanduiding Kaag voor een gebied niet ken, maar dat geld dan voor de meeste niet-watersporters. Het is dus kennelijk geen officiële naam. Verder ken ik de naam Kagerplassen wel.
Maar ach, waar hebben we het over...
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » vr 21 apr 2006, 18:41
Over de Kaag...

-
Wouter N14
- Moderator
Bericht
door Wouter N14 » vr 21 apr 2006, 18:45
Ja, over de Kaag maar toch vooral over de nodeloos ingewikkelde bestemming!