[ET] Egypte
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: [ET] Egypte
That’s very crazy… Why they built really, really very wider highways? But almost no trafic here on my assumption.
-
- verkeersader
Ze hadden veel sloppenwijken kunnen slopen in het oude deel van Caïro en fatsoenlijk kunnen herbouwen van al dit verspeelde geld.
Dit kan alleen maar voor gruwelijke aanrijdingen zorgen.
Dit kan alleen maar voor gruwelijke aanrijdingen zorgen.

-
- Secretaris
Het is wel vaker gebruikelijk om in de woestijn een rijstrook breder aan te leggen dan capaciteitstechnisch nodig, maar dat is vooral om bij overwaaiend woestijnzand voldoende uitwijkruimte over te houden als er een hoop zand op de weg blijft liggen. Maar dan heb je het over 2x3 waar je gewoonlijk 2x2 aan zou leggen.
Ik meen daarvan wel eens voorbeelden uit Algerije op dit forum gezien te hebben.
Ik meen daarvan wel eens voorbeelden uit Algerije op dit forum gezien te hebben.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x3 autosnelweg
Dat gebouw in het midden is het nieuwe presidentiële paleis. Het is de New Administrative Capital. Dat park onderin is denk ik onderdeel van het Green River Park project.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 4x5 autosnelweg
Oh dus het is niet een nieuwe printplaat van je laptop? 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- stadsweg
Waar betalen ze die ongein überhaupt van? Zover ik weet krijgt Egypte ondersteuning van het IMF, daar passen dergelijke absurde investeringen niet echt bij.
-
- verkeersader
Bij mijn weten liggen alle snelwegen in Algerije in het noorden, dat kan je geen woestijn noemen. Dat ze daar standaard 2x3 aanleggen is ook een verspilling van petroleumdollars. Da's ook een flink aantal nutteloze vierkante km's asfalt, alleen is het daar uitgesmeerd over 1000km.Kaaiman schreef: ↑do 01 jun 2023, 7:17 Het is wel vaker gebruikelijk om in de woestijn een rijstrook breder aan te leggen dan capaciteitstechnisch nodig, maar dat is vooral om bij overwaaiend woestijnzand voldoende uitwijkruimte over te houden als er een hoop zand op de weg blijft liggen. Maar dan heb je het over 2x3 waar je gewoonlijk 2x2 aan zou leggen.
Als ze zand willen tegenhoud kunnen ze ook gewoon het soort hekken aanleggen die ze in de Emiraten, Qatar, etc. daarvoor gebruiken.
-
- Moderator
China schijnt wel actief te zijn, maar die grootschalige stadsontwikkeling is niet iets wat China in de regel mee bezig is. Die doen meer aan infrastructuur en energie.omNOMNOMNOM schreef: ↑do 01 jun 2023, 9:23 Waar betalen ze die ongein überhaupt van? Zover ik weet krijgt Egypte ondersteuning van het IMF, daar passen dergelijke absurde investeringen niet echt bij.
Tot een jaar of 10 geleden had Egypte maar een klein aantal autosnelwegen. Het is gigantisch uitgebreid sinds Sisi aan de macht is. Nu was er ook wel wat nodig om Cairo te ontlasten, maar dit is wel vrij megalomaan. En dan niet alleen die 30-strooks snelwegen.
-
- Voorzitter
Saoedi-Arabië legt snelwegen ook vrijwel overal in (minimaal) 2x3 aan. En bubeko zie je rond Riyadh her en der nog wel 2x2 op niet-snelwegen waar 1x2 gezien de verkeersintensiteiten ook had gekund. Wellicht om soortgelijke redenen. Het is uiteindelijk ook comfortabeler en een gebrek aan geld speelt niet echt.Kaaiman schreef: ↑do 01 jun 2023, 7:17 Het is wel vaker gebruikelijk om in de woestijn een rijstrook breder aan te leggen dan capaciteitstechnisch nodig, maar dat is vooral om bij overwaaiend woestijnzand voldoende uitwijkruimte over te houden als er een hoop zand op de weg blijft liggen. Maar dan heb je het over 2x3 waar je gewoonlijk 2x2 aan zou leggen.
-
- 2x3 autosnelweg
Egypte is een land met 100 miljoen inwoners, zelfs een arm land kan in dat geval toch een redelijke omvang hebben. In het geval van Egypte is dat 471,36 miljard. Daarmee staat het op dezelfde voet als Denemarken of Zuid-Afrika, dat is genoeg basis om een paar megalomane projecten te bouwen.
Het is ook een groeiland met groeicijfers tot 5%.

Het is ook een groeiland met groeicijfers tot 5%.

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Moderator
Nu ik er over nadenk zijn die wegontwerpen nou niet iets wat je China normaal ziet doen. Ik vraag mij af of Chinese bedrijven dit hebben ontworpen en aangelegd. China houdt zich normaal aan standaard ontwerpeisen (zoals bijvoorbeeld snelwegen in Kameroen of Uganda) of aan eigen eisen. Geen van beiden lijkt ook maar een beetje op wat hier in Egypte gebouwd is.
Ik denk dat die 30 strooks autosnelwegen eigenlijk niet eens zoveel kosten. Ze liggen in woestijngebied (grondverwervingskosten = 0), ze hebben nagenoeg geen bruggen en andere dwangpunten vanuit de omgeving. Het is gewoon een enorme plak asfalt. Die stadsontwikkeling zal veel meer kosten dan de 30-strooks wegen vermoed ik.
Ik denk dat die 30 strooks autosnelwegen eigenlijk niet eens zoveel kosten. Ze liggen in woestijngebied (grondverwervingskosten = 0), ze hebben nagenoeg geen bruggen en andere dwangpunten vanuit de omgeving. Het is gewoon een enorme plak asfalt. Die stadsontwikkeling zal veel meer kosten dan de 30-strooks wegen vermoed ik.
-
- 2x3 autosnelweg
Dat zal ik zeker niet tegenspreken.Wouter N14 schreef: ↑do 01 jun 2023, 10:34Maar zoals eerder aangegeven, in plaats van megalomane projecten had je ook kunnen investeren in de sloppenwijken. Of andere voorzieningen waar 90% van je bevolking wat aan hebt in plaats van de bovenste elite van 10%. Toch een verschilletje met bv. Denemarken...
-
- Moderator
El Gaish Road in Alexandria. Dit is de kustweg. De kustlijn is daar over een lengte van 130 kilometer bebouwd tussen Alexandria en El Alamein. Zelfs Alexandria meet meer dan 40 kilometer langs de kustlijn.

-
- Hoofdmoderator
-
- 2x3 autosnelweg
Die Egyptische wegen geven het begrip "megalomaan" een hele nieuwe betekenis. Grootheidswaanzin. Anders kan ik het niet noemen.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator
De weg naar El Alamein is naar 16 rijstroken verbreed. 2x5 rijstroken voor autoverkeer en 2x3 rijstroken voor vrachtverkeer. De hoofdrijbanen worden op 25 juni in gebruik genomen, de parallelrijbanen op 30 augustus.
Deze snelweg is 135 kilometer lang. Het is een afsplitsing van de weg van Cairo naar Alexandria.

Deze snelweg is 135 kilometer lang. Het is een afsplitsing van de weg van Cairo naar Alexandria.

-
- verkeersader
Het ziet er megalomaan uit en niettegenstaande dat het verspilling van geld en asfalt is, zolang het gewoon door vlakke woestijn is en er geen viaducten of tunnels inzitten zal het qua kosten wel meevallen denk ik?
-
- Moderator
Deze maand is het vernieuwde grenscomplex El Salloum aan de Libische grens in gebruik genomen.

-
- 2x4 autosnelweg
De capaciteit zal ruimschoots voldoende zijn.
Ervan uitgaande dat die grens mondjesmaat gebruikt wordt.
Ervan uitgaande dat die grens mondjesmaat gebruikt wordt.