Deze bedoel je?Joshua schreef: za 11 okt 2025, 16:04 Edit: ik zie op de achtergrond terug een nieuw afritbord met symbool. Aan de zijde van Waals-Brabant daarentegen zijn ze er nog niet met hun Waalse versies.

Moderator: Moderatoren
Deze bedoel je?Joshua schreef: za 11 okt 2025, 16:04 Edit: ik zie op de achtergrond terug een nieuw afritbord met symbool. Aan de zijde van Waals-Brabant daarentegen zijn ze er nog niet met hun Waalse versies.

Er staan zelfs meerdere verspreid op de R0. Zeker in elk geval Leuven niet. Vooral Halle en Vilvoorde denk ik.Mikhail schreef: zo 12 okt 2025, 10:41 Is dit niet in van de 2 proefborden van AWV Vilvoorde? Alhoewel ik mij nu wel afvraag of dat het hier niet het district Leuven of Halle is die het onderhoud uitvoert.

De kaart komt uit 2007, dus is van ruim na die tijd. Er is kennelijk nooit een verdragswijziging aangevraagd voor de route van de E411.Vinny schreef: vr 10 apr 2026, 21:38 Dat screenshot komt uit de tijd dat de A 28 nog aangelegd zou worden en in Frankrijk de A 30 of tenminste de uitbouw van de N 52. Die projecten zijn geschrapt.
De oude industrie is daar inderdaad aan het wegkwijnen, maar het wordt wel herontwikkeld, die hoek van Luxemburg en Frankrijk is verrassend filegevoelig op de enkelbaans delen. De N52 rond Longwy is enkelbaans en de Luxemburgse enkelbaans bypass van Pétange is ook filegevoeliger dan je zou verwachten. Het zuidwesten van Luxemburg is in rap tempo een logistieke hotspot aan het worden omdat het zo centraal ligt in Europa. Alhoewel die staalcomplexen verdwijnen heb je er veel grote 'dozen' voor terug, het is eigenlijk niet het mooiste deel van Luxemburg.Vinny schreef: vr 10 apr 2026, 21:38Afgelopen weekend werd ik na aanleiding van een tv-programma op RTL-4 nog geconfronteerd dat ook dat gedeelte van Luxemburg wat er vlakbij ligt gedeïndustraliseerd is na het sluiten van de mijnbouw. De behoefte aan nieuwe snelwegen is er dus ook niet.
Ja dat afmaken zie ik ook graag gebeuren. Wat dat ik bedoelde met het ze zijn er mee opgehouden was over de aanduiding van de E411.paolie schreef: vr 10 apr 2026, 21:55Nou, om het structureel overbelaste deel van de E25 door Luxemburg te ontlasten, zou het afmaken van de A28 als volwaardige bypass toch wel erg prettig zijn. Toen ik die route de laatste keer reed, op een vrijdagochtend, was het deel met de rotondes ongelofelijk druk, met heel veel vrachtverkeer. Zal ongetwijfeld ook door live- navigatie komen dat deze route tegenwoordig zo druk is.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2026/06/ ... ing-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
E411/A4 – Wavre-Rixensart: Bouwwerkzaamheden voor de installatie van een geluidsmuur richting Namur. Wijziging in de planning.
19 juin 2026
In verband met de werkzaamheden voor de aanleg van een geluidswal langs de E411/A4 bij Rixensart en Wavre, richting Namur, zijn wijzigingen in de planning noodzakelijk. Door technische problemen met de bodemgesteldheid is het niet mogelijk de werkzaamheden vóór de zomervakantie af te ronden. De rijstroken worden medio augustus tijdelijk heropend. De werkzaamheden worden vervolgens begin september hervat.
Deze werkzaamheden vertegenwoordigen een budget van circa € 6,33 miljoen exclusief btw, gefinancierd door SOFICO, de opdrachtgever, in het kader van het "Infrastructuur- en mobiliteitsplan voor iedereen 2020-2027", projectonderdeel "Geluidsreducerende voorzieningen".
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het bedrijf TRBA werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Gezien de hoogte van de nieuwe panelen in deze werf, zal dat hier zeker niet de reden zijn.Joshua schreef: wo 01 jul 2026, 18:53 Aan Vlaamse zijde staan ze er ter afscheiding van de Autosnelweg E411 met de Fietssnelweg F204.