Da's wel heel toevallig, ik heb daar letterlijk enkele weken geleden een melding over ingestuurd bij Meldpunt.

Moderator: Moderatoren
Er wordt gesproken over een start van de voorbereidende werken in 2024, ik ben benieuwd.Historisch voor Limburgse mobiliteit: Vlaamse regering keurt tunnels onder Grote Baan nu écht goed
Er komen definitief twee tunnels onder de Grote Baan in Houthalen-Helchteren en een elektrische trambus van Noord-Limburg tot in Hasselt. Het voorkeursbesluit van het Complex Project Noord-Zuid Limburg werd definitief goedgekeurd door de Vlaamse Regering. Een historisch moment, want wat 50 jaar lang niet lukte, kan vandaag wel. “Eindelijk is er een oplossing voor het belangrijkste mobiliteitsdossier in onze provincie", zegt minister Lydia Peeters (Open Vd).
https://www.hln.be/houthalen-helchteren ... haring_web
Er liepen altijd procedures tegen het project. Het vorige concrete project (de westelijke slinger) werd vernietigd omwille van de Europese habitatrichtlijngebied. Met moest dus helemaal opnieuw beginnen met het huiswerk. Nu werd opnieuw een definitief tracé gekozen. Nu zal er minder weerstand bestaan tegen het project, want alle gevoelige delen zijn in de grond weggestoken via tunnels (kennelijk de enige manier om nog iets gedaan te krijgen infrastructureel).
Hopelijk zijn ze wel zo slim om een vluchtstrook aan te leggen in de tunnels. Dan is er altijd nog wat mogelijk.
Sinds lange tijd vandaag hier langsgekomen. Vangrails is ondertussen geplaatst en vooral bij de viaducten ziet het er veel veiliger uit. Nu alleen nog op het stukje tussen "Grote Heide(N71)" en de grens. Daar staat ook nog een viaduct over de N74 zonder enige vorm van aanrijbeveiliging rond de pilaren ... Tevens lijken mij de vangrails op de viaducten van de N74 tussen Overpelt en Neerpelt (dat stuk van het voormalige parallelbanen plan), ook regelrechte spiezen als je er tegenaan rijdt op de kopse kanten.vynkce schreef: ↑vr 29 okt 2021, 10:31 Ander nieuwtje over de N74:
Op de N74 tussen het complex Eksel-Lindelhoeven en het complex Overpelt-Lommel wordt op korte termijn een dubbele vangrail voorzien in de middenberm over een afstand van 5,2 kilometer. Vermoedelijk kan de plaatsing door de aannemer gebeuren in het voorjaar 2022, na het doorlopen van de voorbereidende stappen.
Die 90km/h telt tegenwoordig steeds vaker voor bijna heel de nieuwe A11 (ook de tunnels bv…)Mikhail schreef: ↑do 05 jan 2023, 15:50 Ik wist niet dat ze over zo een lange afstand nog nieuw de gewone 'old fashion' vangrails plaatste. Ik dacht dat in Vlaanderen de standaard was om zoveel mogelijk betonnen stootbanden te plaatsen?
Overigens ontbreekt er op nog veel stukken van de nieuwe A11-E34 tussen Brugge en Knokke nog veel stukken middenberm (geen vangrails nog betonnen stootbanden), dit is toch ook wel verrassend te noemen voor zo een nieuw stuk snelweg waar voor de rest niets op aan te merken is (behalve de belachelijke lage snelheidslimiet van 90km/u tussen de Roskambrug en het knooppunt met de gevangenis van Brugge, waar de weg oorspronkelijk als expressweg met volwaardige pechtstroken is uitgevoerd).
Zegt dat niet genoeg dan?