Industrieterrein in wit-op-blauw

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

VTB
autoweg

Industrieterrein in wit-op-blauw

Bericht door VTB » do 04 mei 2006, 17:40

Vanmiddag moest ik toevallig naar een bedrijf in het dorpje Ochten, dat ongeveer 15 kilometer ten westen van Tiel is gelegen. Ochten heeft de laatste tijd een kleine concentratie bedrijven aan de westkant van het dorp gekregen, waar me iets opviel. Het betreffende industrie"terrein" heeft een kombord in wit-op-blauw (!), maar:
• de naam "De Heuning", die op het kombord staat, is niet de officiële benaming van het industrieterrein; sterker nog: het industrieterrein (dat feitelijk niets meer is dan een lange straat met aan weerszijden bedrijven) heeft helemaal geen naam;
• bij mijn weten worden industrieterreinen niet met aparte komborden aangegeven, en zeker niet in wit-op-blauw.

Helaas heb ik geen foto…:cry:
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

harry
Wegnummerfotograaf

Re: Industrieterrein in wit-op-blauw

Bericht door harry » do 04 mei 2006, 18:23

VTB schreef:• de naam "De Heuning", die op het kombord staat, is niet de officiële benaming van het industrieterrein; sterker nog: het industrieterrein heeft helemaal geen naam
Nu dus kennelijk wel...
VTB schreef:• bij mijn weten worden industrieterreinen niet met aparte komborden aangegeven, en zeker niet in wit-op-blauw.
Bebouwde kommen worden altijd in wit-op-blauw aangegeven.
Als de gemeente ergens een bebouwde kom wil, zetten ze er borden neer met een (meestal) toepasselijke naam. Of het een industrieterrein is maakt niet uit. (Ook Schiphol heeft bijvoorbeeld diverse bebouwde kommen.)
Of het officieel een plaatsnaam (met postcode) is, maakt ook niet uit.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 04 mei 2006, 19:18

Bij Roermond zijn twee Industrieparken met bebouwde-kom-borden.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 04 mei 2006, 19:27

Ook het industrieterrein bij het vliegveld Maastricht-Aachen-Airport heeft sinds een aantal jaar komborden met "Maastricht Airport". Daarbij heeft men ook de adressering en postcodes gewijzigd.

VTB
autoweg

Bericht door VTB » do 04 mei 2006, 19:34

harry schreef:
VTB schreef:• bij mijn weten worden industrieterreinen niet met aparte komborden aangegeven, en zeker niet in wit-op-blauw.
Bebouwde kommen worden altijd in wit-op-blauw aangegeven. Als de gemeente ergens een bebouwde kom wil, zetten ze er borden neer met een (meestal) toepasselijke naam. Of het een industrieterrein is maakt niet uit. (Ook Schiphol heeft bijvoorbeeld diverse bebouwde kommen.)
Okee, dan valt dat criterium in ieder geval weg; dat wist ik niet.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 04 mei 2006, 22:09

Ook Remmerden (gem. Rhenen) langs de N225 is een bedrijventerrein met normale bebouwde komborden.

Juerd
expressweg

Re: Industrieterrein in wit-op-blauw

Bericht door Juerd » do 04 mei 2006, 22:48

harry schreef:Als de gemeente ergens een bebouwde kom wil, zetten ze er borden neer met een (meestal) toepasselijke naam. Of het een industrieterrein is maakt niet uit. (Ook Schiphol heeft bijvoorbeeld diverse bebouwde kommen.)
Een tijdje terug lette ik niet helemaal goed op, tot ik ineens een einde-bebouwde-kom-bord H2 zag en geschrokken om me heen keek. Ik reed op dat moment 120 km/h.

Het bleek om het plaatsje signalering te gaan. Gelukkig maar.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 04 mei 2006, 23:36

Wees maar blij dat je niet met 120 km/h het plaatsje fietspad uitreed... ;)
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])