Route-informatie op provinciale wegen
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Route-informatie op provinciale wegen
Omroep Brabant:
De provincie Brabant start in april volgend jaar een proef met twee routeinformatiepanelen op provinciale wegen. Het gaat om een landelijk nieuw project.
De proeflocatie liggen op de N261 tussen Tilburg en Waalwijk en op de N279 tussen Den Bosch en Veghel. Op de borden staat of er een file is en worden alternatieve routes met reistijden aangegeven.
De informatie komt van het Mobile Traffic Services System dat gebruik maakt van signalen van gsm's.
De N261 snap ik hier niet. Eerder zou ik kiezen voor de N65, omdat die in het dagelijks verkeer veel filegevoeliger is, is mijn ervaring.
De provincie Brabant start in april volgend jaar een proef met twee routeinformatiepanelen op provinciale wegen. Het gaat om een landelijk nieuw project.
De proeflocatie liggen op de N261 tussen Tilburg en Waalwijk en op de N279 tussen Den Bosch en Veghel. Op de borden staat of er een file is en worden alternatieve routes met reistijden aangegeven.
De informatie komt van het Mobile Traffic Services System dat gebruik maakt van signalen van gsm's.
De N261 snap ik hier niet. Eerder zou ik kiezen voor de N65, omdat die in het dagelijks verkeer veel filegevoeliger is, is mijn ervaring.
-
- 2x5 autosnelweg
De N65 is namelijk niet van de provincie, maar van RWS.
En helaas, Brabant is niet de eerste provincie met DRIP's en informatie hierop; de provincie Noord-Holland heeft in de regio Alkmaar ook al van die dingen staan (weliswaar in samenwerking met RWS en gemeenten).
En helaas, Brabant is niet de eerste provincie met DRIP's en informatie hierop; de provincie Noord-Holland heeft in de regio Alkmaar ook al van die dingen staan (weliswaar in samenwerking met RWS en gemeenten).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- autoweg
Wat zou je nou willen aangeven op de N261... Reistijd tot Waalwijk 25 minuten ofzo. Er is geen alternatief, dus wat krijg je (zoals met zoveel van die nutteloze geldverslindende DRIP's): sluipverkeer. Hou toch op met die vaak nutteloze dynamische speeltjes! Denk je nou echt dat iemand die van Tilburg naar Waalwijk rijdt iets heeft aan zo'n DRIP?! 

-
- Wegnummerfotograaf
Ja. Ook als je niet je route verandert heb je iets aan de informatie.Hanno schreef:Denk je nou echt dat iemand die van Tilburg naar Waalwijk rijdt iets heeft aan zo'n DRIP?!
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de DRIP voor mijn deur: op de A13 richting zuid bij afrit Delft-Noord.
Omrijden is zinloos, maar je weet waar je aan toe bent.
Ik vermoed trouwens dat de DRIP richting Tilburg zal zijn...
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- autoweg
De DRIP op de A13 bij Delft is een ander verhaal. De A13 is een hartstikke drukke weg en dan is het handig om te weten hoe lang je erover doet. Op de N261 daarentegen loop je hoogstens een paar minuten vertraging op door wat filevorming bij de verkeerslichten. Alleen op Efteling-topdagen is het druk; en om nou alleen daarvoor DRIP's te gaan plaatsen... Overigens, als de DRIP voor de richting Tilburg is, kun je 'm beter vóór knooppunt Hooipolder plaatsen:
Tilburg via A27/A58 ... minuten; via A59/N261 ... minuten. Dán heb je er tenminste wat aan en is 'ie ook nuttig. Bij knp. Empel zou iets dergelijks kunnen komen: Tilburg via A59/N261 ... minuten; via A2/N65 ... minuten.
Tilburg via A27/A58 ... minuten; via A59/N261 ... minuten. Dán heb je er tenminste wat aan en is 'ie ook nuttig. Bij knp. Empel zou iets dergelijks kunnen komen: Tilburg via A59/N261 ... minuten; via A2/N65 ... minuten.
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Route-informatie op provinciale wegen
Je zou ook met DRIP's het verkeer over de N65 en de N261 kunnen spreiden. Vooral handig bij de komende ombouwwerkzaamheden.kees schreef:De N261 snap ik hier niet. Eerder zou ik kiezen voor de N65, omdat die in het dagelijks verkeer veel filegevoeliger is, is mijn ervaring.

-
- expressweg
Als ze echt iets constructiefs willen doen met DRIP's, zullen ze bij knooppunt Baars de reistijd naar Den Bosch moeten neerzetten via A/N65 en via N/A261 en de A59. Maar dan wed ik dat de reistijd via N/A261 en de A59 het altijd moet afleggen tegen die op de A/N65.
Toen er wegwerkzaamheden waren op de N261, werd het verkeer via de A27 en de A59 geleid. Als je daar serieus iets mee wil doen, zou je al een DRIP bij kp Annabosch moeten neerzetten. Maar DRIP"s op de N261 zelf is belachelijk om hier al bovengenoemde redenen.
In omgekeerde richting heeft Hanno helemaal gelijk om dan ook maar een DRIP bij kp Empel (en Hintham) neer te zetten.
Hetzelfde geldt voor de DRIP op de N279. Zet hem dan bij de afrit, zodat je dan nog kan kiezen en niet voor een voldongen feit wordt gesteld.
Toen er wegwerkzaamheden waren op de N261, werd het verkeer via de A27 en de A59 geleid. Als je daar serieus iets mee wil doen, zou je al een DRIP bij kp Annabosch moeten neerzetten. Maar DRIP"s op de N261 zelf is belachelijk om hier al bovengenoemde redenen.
In omgekeerde richting heeft Hanno helemaal gelijk om dan ook maar een DRIP bij kp Empel (en Hintham) neer te zetten.
Hetzelfde geldt voor de DRIP op de N279. Zet hem dan bij de afrit, zodat je dan nog kan kiezen en niet voor een voldongen feit wordt gesteld.
-
- autoweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Geen "I love A65" ?ViaHaaren schreef:Ach, dan zetten ze er toch gewoon ''I love afstand houden'' op?

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
Misschien kun je de gemeente Vught nog verleiden tot een actie 'I love tunnels' als oplossing voor de N65 door Vught. Ik vind het trouwens wel bijzonder dat die situatie daar bestaat, terwijl in Vught zoveel rijkaards wonen. Je zou verwachten dat zij de politieke wegen weten te bewandelen om tot een goede oplossing te komen. Maar ja, Wassenaar heeft eigenlijk een vergelijkbare situatie en ook dat dorp heeft verre van armlastige bewoners, zelfs van koninklijken bloede.mavas schreef:Geen "I love A65" ?ViaHaaren schreef:Ach, dan zetten ze er toch gewoon ''I love afstand houden'' op?