https://www.stichtingimn.nl/imkaart/ Even rechtsboven de settings juist zetten.
https://www.hmpaal.nl/
Moderator: Moderatoren
https://www.stichtingimn.nl/imkaart/ Even rechtsboven de settings juist zetten.
Ik vind de "gewone" LED-billboards met bewegend beeld al irritant. Maar ik merk dat ik daar gevoeliger ben dan veel andere mensen.mavas schreef: ↑do 15 dec 2022, 14:36 Ik reed recent trouwens weer eens over de A2 bij Leidsche Rijn. Daar bij The Wall () is over de hele lengte van het gebouw nu een digitaal display waardoor er over de hele lengte bewegende reclame gemaakt kan worden. Het is nu een 650 meter lange Led-reclamezuil.
Kan dit zomaar? Dit is toch afleiding van de rijtaak?
https://www.google.nl/maps/@52.1071572, ... 384!8i8192
Ik heb hetzelfde maar vreemd genoeg kan ik met die van de Wall wel omgaan. Ik werp zelf vaak ook even een blik op de Hessing Louwman Exclusief showroom. Al is er weinig te zien doordat vele auto's achter de constructie schuil gaan, naar mijn mening.
Correct, die volgt direct na de afrit A2 Utrecht > Amstelveen.
Klopt, de terugslag leidt zeker wel tot files op de A2. Maar evenwel is het zonde (en kortzichtig) dat de bocht A2 > A9 niet meegenomen wordt bij SAA, om de volgende redenen:fonsoy schreef: ↑wo 11 jan 2023, 21:12 Eigenlijk is het wel jammer dat deze lus in het SAA project niet aangepakt wordt. Het is daar inderdaad altijd flink druk. Echter is het grootste probleem in de congestie wel de afstroom van de A9 richting Amstelveen, waarvan de terugslag vaak op dit punt of nog veel eerder prima te ervaren is.
IIVQ schreef: ↑ma 30 mei 2022, 19:43 Poging 2:
Gewijzigd t.o.v. de vorige versie:2 verbindingen zijn optioneel:
- A2 Amsterdam → A9 Amstelveen zuidelijker laten aantakken, zodat er geen weefvlak ontstaat (gelijk aan zoals nu met belijning is geregeld zodat er geen 2 routes A2 A'dam → A2 Utrecht ontstaan)
- A2 Utrecht → A9 Diemen mogelijk gemaakt, daartoe wel de aansluiting A2/2 wat aangepast
- Alle huidige verbindingen in Holendrecht Noord ingetekend.
Als je deze twee opties niet aanlegt, dan moet je de 2 afritten in feite als 1 afritcomplex zien: vanuit elke richting kan je precies 1 van de 2 afritten bereiken (en vv). Niet onlogisch gezien ze beiden aan de S111 aansluiten
- van A9 oprit 3 → A9 Amstelveen/A2 Utrecht. Deze is in 2018 aangelegd, maar zorgt wel voor het enige weefvlak in het knooppunt (maar over voldoende afstand). Als ik het vers zou ontwerpen zou ik deze er niet in zetten.
- Van A2 Utrecht → A2 afrit 2. Deze optie voegt niet heel veel complexiteit toe, en kan ook buitenom (oostlangs) aangelegd worden, en zorgt voor een extra verbinding vanuit Utrecht naar het AMC (ik heb wel eens iemand horen zeggen dat dat de hele reden van de A2 afrit 2 is).
Bovendien wordt het dan een "perfect" knooppunt, waarbij er geen weefvlakken in het knooppuntcomplex zitten en op elke route eerst alle uitvoegers zijn en daarna pas alle invoegers (los van op/afritten van/naar de parallelbanen van de Gaasperdammertunnel A9 afrit 2/S112)
Vooral in Holendrecht Zuid heb je wat meer en bijzonderder viaducten nodig dan nu, maar als je ziet wat voor lange, gebogen viaducten er gebouwd zijn voor de A2/2→Utrecht/Amstelveen én voor de A9/3→Utrecht/Amstelveen (die in feite dubbelop zijn) vind ik dit nogal meevallen. Je krijgt er m.i. vooral een heel veel betere doorstroming voor terug, plus dat het knooppunt minder ruimte gebruikt dan nu. Ik heb het nogal breeduit getekend: je hebt nu onder de fietsbrug 5 rijbanen, ik heb er 7 getekend maar nu zijn de beide buitenste banen weefvlakken/invoegers, dus dat moet m.i. binnen de huidige ruimte passen.
Het lastige van dit ontwerp lijkt me vooral de fasering bij ombouw vanuit het huidige knooppunt. Door de zettingen die er nodig zijn zou je in feite een aantal jaar een "tijdelijk" knooppunt Holendrecht-Zuid moeten hebben dat nog veel slechter doorstroomt dan nu. Aan de andere kant, als je ziet wat voor kunstwerken ze allemaal kunnen bouwen op krappe ruimte dan is dit nog maar een kleine uitdaging.
In tegenstelling tot het antwoord op de informatieavond op 22 maart is de modelstudie al uitgevoerd door onze verkeersadviseur. Deze studie liet zien dat de verbindingsweg van de A2 naar de A9 geen knelpunt oplevert op de doorstroming van het verkeer na openstelling van de A9 tussen Holendrecht en Badhoevedorp. Vanwege deze uitkomst wordt het project A9 Badhoevedorp - Holendrecht niet uitgebreid met werkzaamheden aan de verbindingsweg.
En dan is deze lus al verlegd. In eerste instantie krulde hij veel meer mee met de lus van A9 naar A2 Holendrecht. Hij lag er veel meer strak omheen.captain007 schreef: ↑wo 11 jan 2023, 16:43 Ik herken wel dat het een vervelend punt is en later in de spits slaan de golven van de file ook terug tot Utrecht. Die bocht in Holendrecht zorgt ervoor dat verkeer moet afremmen en met hoge belasting zorgt dat gewoon voor filevorming. Ander probleempunt is de afstreping van 3 naar 2 rijstroken verderop in de hoofdrijbaan. Een locatie waar ik eigenlijk standaard altijd de parallelbaan pak om daar omheen te rijden. Ik denk dat dit ook na de aanpassingen aan de A9 inderdaad een probleempunt blijft. De bocht is gewoon erg krap en zorgt ervoor dat er te hard geremd moet worden. Dat reduceert gewoon de capaciteit en er is meer aanbod dan capaciteit in de spits voor die relatie.
Ik vind het voor personenauto's ook een comfortabele oplossing. Op dit soort brede wegen heb je gewoon veel te maken met linksplakkers en rechts inhalers. Door zo'n configuratie toe te passen ga je dat wat tegen als wegbeheerder.verfmeer95 schreef: ↑wo 15 feb 2023, 22:22Op deze manier hoeft doorgaand vrachtverkeer maar 1 ipv 2 rijstroken op te schuiven.
Er ligt daar al een afvallende linkerrijstrook. Nog 1 erbij lijkt me een uitdaging...Autostrada schreef: ↑vr 24 feb 2023, 9:52 - A2 > Utrecht bij Holendrecht-Zuid waar de invoeger van de A9 op de A2 bestaat uit 2 rijstroken en de rechter rijstrook ineens afrit Abcoude wordt. Dit zorgt voor onnodige turbulentie. Beter zou zijn om de afrit Abcoude pas 300m voor de daadwerkelijke afrit te laten beginnen via een normale uitvoeger en 6 doorgaande rijstroken te trekken tot de afrit waar er aldaar 1 links zou afvallen. Dit kan binnen de bestaande verharding.
Bovendien moet je je afvragen of op dat punt nog een rijstrook erbij wel wijselijkheid is. Het is op dit moment al de breedste rijbaan van Nederland met 7 rijstroken. Nog een 8e erbij zal weinig effect hebben en geeft juist meer rijstroken om in te voegen. Wel vind ik de bewegwijzering op de hoofdrijbaan van de A2 wat gebrekkig. Je komt van een 3-strooks A2 af, daar komen nog 2 stroken van de parallelbaan bij en vervolgens nog 2 van de A9. Stel je zit op het 3 strooks deel op rijstrook 1 dan zit je met nog geen minuut op rijstrook 1 van een 7-strooks deel. Dan moet je dus 6 rijstroken oversteken voor je op de juiste strook zit voor afrit Abcoude die pas 600m van tevoren wordt aangekondigd vanaf de A2. Vanaf de A9 gebeurt dat juist wél netjes op 1200 meter. Op de plek waar op de A9 afrit Abcoude netjes aangekondigd staat, staat op de A2 een routebord.Piles schreef: ↑vr 24 feb 2023, 10:28Er ligt daar al een afvallende linkerrijstrook. Nog 1 erbij lijkt me een uitdaging...Autostrada schreef: ↑vr 24 feb 2023, 9:52 - A2 > Utrecht bij Holendrecht-Zuid waar de invoeger van de A9 op de A2 bestaat uit 2 rijstroken en de rechter rijstrook ineens afrit Abcoude wordt. Dit zorgt voor onnodige turbulentie. Beter zou zijn om de afrit Abcoude pas 300m voor de daadwerkelijke afrit te laten beginnen via een normale uitvoeger en 6 doorgaande rijstroken te trekken tot de afrit waar er aldaar 1 links zou afvallen. Dit kan binnen de bestaande verharding.