Autosnelwegen.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 30 dec 2005, 21:21

René schreef:De banner op de voorpagina is wegens ruimtegebrek in de nieuwe opzet verdwenen. Maar op de linkpagina staat de site nog altijd bovenaan in de middelste kolom.
Aha! :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 11 jan 2006, 20:12

A59 - Openstelling 2x3 KP Klaverpolder – KP Galder
Is dit niet fout? De A59 loopt toch maar toch knp. Zonzeel?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 12 jan 2006, 9:40

Waarschijnlijk gewoon een gevolg van de dubbelnummering met de A16, waarbij een item uit de A16-lijst is gekopieerd naar de A59-lijst.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 12 jan 2006, 10:39

Je krijgt dan de ietwat merkwaardige situatie dat de A 59 "is aangelegd" tussen Zonzeel en knp. Noordhoek. De schakel ontbreekt in principe nog steeds, maar de A 59 is dubbelgenummerd met de A 16 en de A 17 zodat het in de dossiers wegvalt. Het lijkt mij niet de meest geslaagde oplossing.

Misschien dat je bepaalde dubbelnummeringen handmatig moet doorvoeren?

(Ja ik weet het: het is veel extra werk. Moet je maar declareren bij onze wegnummer-wijsneuzen van de ANWB of je collega's René ;) )
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » za 04 feb 2006, 0:43

René: hoe vordert het met de geschiedenishoofdstukken? Ik ben wel benieuwd naar hoofdstuk 6 (en 7...en 8...en 9)! ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 03 mar 2006, 11:19

Ik zie net iets vreemds:

Afbeelding

Ik weet niet of dit aan te passen is voor FireFox.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 03 mar 2006, 13:03

Tja, die stomme blauwe strepen die Firefox altijd onder links plakt.
Nee, ik weet niet hoe ik dat ongedaan moet maken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 03 mar 2006, 17:36

FF doet wel meer rare dingen. Zie de 'borden' op mijn site, daar staat een datum onderaan elke pagina (en op de 'borden'). Ik zie een heel raar jaartal verschijnen (106, waar 2006 moet staan). Dat is al sinds het begin zo, maar dat zal wel ergens in de interpretatie van het javascriptje zitten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 05 mar 2006, 20:21

René schreef:Tja, die stomme blauwe strepen die Firefox altijd onder links plakt.
Nee, ik weet niet hoe ik dat ongedaan moet maken.
Ik ook niet, maar in je bron zie ik wel hoe het komt:

Er wordt een style gedefinieerd die zegt dat alle links onderstreept moeten worden:

Code: Selecteer alles

a:link, span.MsoHyperlink
	{color:blue;
	text-decoration:underline;
	text-underline:single;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
	{color:purple;
	text-decoration:underline;
	text-underline:single;}
Bij de link zelf staat tenslotte een code die de lijn niet toont:

Code: Selecteer alles

<a
  href="http://www.autosnelwegen.nl/asw/dos/dosA44.htm"><span style='color:white;
  text-decoration:none;text-underline:none'>A 44</span></a><o:p></o:p></span></b></p>
Blijkbaar overrulet IE de style, maar laat FF de style wel voorgaan. Het zal dus wel in de programmatuur zitten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 05 mar 2006, 20:48

Ja, die conclusie had ik dus ook al getrokken. Daarom weet ik ook niet wat er aan te toen valt.
Voorlopig ben ik nog niet van plan om allemaal png-tjes aan te maken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 06 mar 2006, 8:46

Je zou kunnen proberen om in je bron de volgende code te kunnen wijzigen:

Code: Selecteer alles

a:link, span.MsoHyperlink 
   {color:blue; 
   text-decoration:underline; 
   text-underline:single;} 
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed 
   {color:purple; 
   text-decoration:underline; 
   text-underline:single;}
in

Code: Selecteer alles

a:link, span.MsoHyperlink 
   {color:blue; 
   text-decoration:none; 
   text-underline:single;} 
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed 
   {color:purple; 
   text-decoration:none; 
   text-underline:single;}
Wellicht dat dit de oplossing zou kunnen zijn?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 06 mar 2006, 9:11

Nee, want dan worden nergens meer links onderstreept, en dat vind ik niet handig. Bijvoorbeeld bij de pagina met nieuwe zaken. Ik ga niet voor FF alles op z'n kop zetten. Als het eenvoudig lokaal oplosbaar is, wil ik dat best doen, maar als alles anders moet, dan vind ik dat onzin. FF moet zich ook maar conformeren aan iets simpels als een code om onderstrepen van links uit te schakelen. Of het nu een internationale of MS-standaard is of niet.

Ik baal van FF-ontwerpers die zich afzetten tegen MS en alleen maar omdat iets "alleen maar" een MS-norm is niet toe willen passen. Wel, dan snijden ze met simpele zaken als deze alleen maar zichzelf in de vingers.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 06 mar 2006, 9:18

René schreef:Nee, want dan worden nergens meer links onderstreept, en dat vind ik niet handig. Bijvoorbeeld bij de pagina met nieuwe zaken. Ik ga niet voor FF alles op z'n kop zetten. Als het eenvoudig lokaal oplosbaar is, wil ik dat best doen, maar als alles anders moet, dan vind ik dat onzin. FF moet zich ook maar conformeren aan iets simpels als een code om onderstrepen van links uit te schakelen. Of het nu een
Maar het gaat toch om alleen die betreffende pagina? Voor zover ik jouw site heb bekeken worden de stylen op elke pagina opnieuw gedefinieerd, dus niet op een standaard plaats. (Bij mij is dat nl. wel het geval). In jouw geval kun je het dus per pagina bepalen. In dit specifieke geval zal een verandering in de bron voor de dossier-pagina geen invloed hebben op je andere pagina's. Het is een kleine wijziging en het proberen waard.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 06 mar 2006, 9:21

Ik ga het proberen. Maar ik betwijfel het.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 06 mar 2006, 9:31

Baat het niet dan schaadt het niet :)

(hopelijk)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » ma 06 mar 2006, 10:36

René schreef:Ik baal van FF-ontwerpers die zich afzetten tegen MS en alleen maar omdat iets "alleen maar" een MS-norm is niet toe willen passen. Wel, dan snijden ze met simpele zaken als deze alleen maar zichzelf in de vingers.
René, je draait de boel om volgens mij... Firefox draait eigenlijk gewoon op Netscape heb ik me laten vertellen. En waarschijnlijk maak jij je site in Frontpage? Dat programma past dus (waarschijnlijk bewust) zaken toe die alleen door IE goed worden opgepakt. En dan lijkt het zo alsof de andere browsers er niks van kunnen...

(ja ook ik kots af en toe flink op Bill...)

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » ma 06 mar 2006, 11:31

Inderdaad. Ik ben blij dat ik voor een browser heb kunnen kiezen die niet zo vol gaten zit als IE7, een stuk sneller is én die me niet door de strot is geduwd zoals IE.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 06 mar 2006, 16:27

Alargule, je bedoelt neem ik aan IE6, want IE7 wordt (hoop ik) veel veiliger ;)

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » ma 06 mar 2006, 17:34

Zolang Microsoft de grootste (en eigenlijk de enige) leverancier van besturingssoftware blijft die wat te vertellen heeft op de consumentenmarkt, én zolang er niets gedaan wordt tegen de monopolistische tactieken van dit bedrijf om maar allerlei software in Windows te proppen waardoor andere bedrijven geen kans hebben, heeft het geen enkele incentive om IE7 beter te maken dan zijn voorgangers. Ik voorspel dus opnieuw een browser die zo lek is als een mandje, die je vervolgens weer om de maand met 'kritische updates' mag dichtplamuren. Nee dank u. FF is ook niet 100% waterdicht, maar in ieder geval een eerlijker alternatief. In mijn ogen.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » ma 06 mar 2006, 19:27

Dat Microsoft een dominante positie heeft, hoeft niet. Het staat iedereen vrij om een ander besturingssysteem te installeren. Alleen als ze dat dan installeren, kunnen ze er weinig mee. Het is een vicieuze cirkel. Omdat Windows zo populair is, wordt er veel software voor gemaakt. Omdat er zoveel software is, blijft Windows zo populair.
De autogordel: een band voor het leven.

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

Bericht door PW100 » ma 06 mar 2006, 22:57

Dankzij haar semi-monopolie positie kan MS een soort standaard opleggen aan de sector, en daar profiteren ongelooflijk veel mensen van zonder het te bemerken of te beseffen. De gasten die nu het hardst op die monopolie van MS schelden, zouden waarschijnlijk ook vooraan staan met klagen over de versnippering en gebrek aan normering als er een stuk of wat gelijkwaardige concurrenten waren . . .

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 02 apr 2006, 20:20

Vandaag heb ik toegevoegd:
- update voor Geschiedenis van het klaverblad
- reportage Oude Waalbrug Zaltbommel (stond er al een aantal dagen, maar nu ingebed in de site)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 02 apr 2006, 20:25

Leuk stukje over de knooppunten René :toppie:

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » zo 02 apr 2006, 20:26

Ik zie eigenlijk niet wat er nieuw aan is? :confuuuse:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 02 apr 2006, 20:26

Ik sluit mij bij Mark aan. Mooi gedaan.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 02 apr 2006, 20:39

Alargule schreef:Ik zie eigenlijk niet wat er nieuw aan is? :confuuuse:
De tekst over de klaverbladen is veranderd, naar aanleiding van veranderingen in het Duitse origineel.
Verder is een kort artefact toegevoegd over het eerste Nederlandse klaverblad.

De pagina over de Waalbrug is feitelijk niet anders dan jullie hier op het forum laatst hebben gezien.
Alleen is die pagina nu gewoon vanaf de site te benaderen.

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » di 18 apr 2006, 10:03

Vandaag keek ik toevallig op het Wikipedia-artikel Rijksweg 15 en zag daar dat onderaan de pagina een link staat naar de site van René. Ik weet niet of dit al bij jullie bekend was, maar ik vermeld het hier maar even (mocht RW er geen toestemming voor gegeven hebben). Ook bij andere snelwegen staat een link naar autosnelwegen.nl :!:
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 18 apr 2006, 10:05

Die links heb ik zelf geplaatst.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » di 18 apr 2006, 10:15

Overigens kun je meen ik niet voorkomen dat andere websites naar jouw pagina linken. Dat geldt zowel voor links naar de hoofdpagina als naar specifieke artikelen op de site zelf (zgn. deeplinken).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 18 apr 2006, 10:27

Deeplinken kun je voorkomen met .htaccess
Dan kun je aanvragen voor files die niet vanaf een bepaalde server komen redirecten.

Voorbeeld: op je sites staan nogal wat grote afbeeldingen, die traffic kunnen genereren. Zolang dat is om je eigen site te tonen heb je daar geen bezwaar tegen, maar als de traffic is om een forum te bedienen, dan kun je dat niet leuk vinden. Want de rekening voor de traffic moet worden betaald door degene die de plaatjes plaatst, niet door de gebruikers van het forum.

Zo merkte ik anderhalf jaar geleden dat op het Skyscrapercityforum heel veel plaatjes van mijn site stonden - dat trok echt veel teveel traffic. Met een simpele .htaccess kon ik die plaatjes vervangen door een gifje die op een andere site van mij stond, met de melding "deeplinking not allowed". (Inmiddels heb ik deze weer verwijderd, want de postings/topics zijn inmiddels zover weggezakt in dat forum dat ze vrijwel geen traffic meer genereren.)

Plaats reactie