[N057] Aanleg nieuw tracé Middelburg (A58) - Veere

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Tim
expressweg

Re: [N057] Aanleg nieuw tracé Middelburg (A58) - Veere

Bericht door Tim » wo 22 jun 2011, 15:56

boe! schreef:
Chris schreef:Ik zag een tijdje terug ergens langs de N354 tussen de A32 en Sneek een ovale rotonde met linksaffers.
Klopt, t.h.v. Spears. De rotonde ligt er nog niet eens zo lang, hooguit twee jaar. Op de N357 bij Stiens ligt er ook een.
Daar was eens een tv-bericht over, in het Fries. Heeft iemand die link nog?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » wo 22 jun 2011, 19:29

Chris schreef:Ik zag een tijdje terug ergens langs de N354 tussen de A32 en Sneek een ovale rotonde met linksaffers.
Zoiets?

peejay
autoweg

Bericht door peejay » do 23 jun 2011, 13:19

Dat onding Die rotonde bij Stiens is twee jaar geleden al eens op het forum voorbijgekomen.
Rij met je hart

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 16 okt 2011, 17:17

Ik ben vandaag naar het Veerse deel van de N57 gereden met de bedoeling om wat foto's te nemen. Geheugenkaartje in mijn toestel gestopt, batterijen opgeladen, reserve-batterijen meegenomen. Kom ik aan bij Serooskerke, blijk ik mijn fotocamera vergeten mee te nemen. Die stond nog op de keukentafel. :facepalm:

Enfin, wel het nieuwe stuk gereden en ook nog het oorspronkelijke tracé meegenomen. Dat oude bochtentracé gaat zowel richting Vrouwenpolder als richting Serooskerke naadloos over in de oostelijke parallelweg die ze de toepasselijke naam Parallelweg N57 Oost hebben gegeven. Het oude tracé is ontdaan van alle hectometerpaaltjes, maar ligt er verder nog ongeschonden bij: dezelfde breedte, nog steeds een vrijliggend fietspad en zelfs het bord dat de afslag naar Serooskerke aangaf (richting Middelburg) staat er nog. Waar vroeger die afslag lag, kan je nu met een tunnel onder de N57 door. Deze tunnel is niet toegankelijk voor vrachtverkeer.

Het deel door St. Laurens gaat tegenwoordig door het leven als U41 en U42. :) Afgezien van de hectometerpaaltjes is ook hier niets veranderd.

Het nieuwe tracé van de N287 ten noorden van Serooskerke is nog niet af. Er ligt een aardenbaan, maar asfalt zag ik nog niet.

Hectometerwaarden:
Rotonde Vrouwenpolder: 71,2
Rotonde Oostkapelle/N287: 73,6
Rotonde Serooskerke/Gapinge: 75,2

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 16 okt 2011, 17:19

boe! schreef:Ik ben vandaag naar het Veerse deel van de N57 gereden met de bedoeling om wat foto's te nemen. Geheugenkaartje in mijn toestel gestopt, batterijen opgeladen, reserve-batterijen meegenomen. Kom ik aan bij Serooskerke, blijk ik mijn fotocamera vergeten mee te nemen. Die stond nog op de keukentafel. :facepalm:
Geen zorgen, gisteren heb ik dit deel op video gezet :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wilko
stadsweg

Bericht door Wilko » ma 17 okt 2011, 13:54

^^ Ik ben benieuwd, wist niet dat hij nu al open was.
The reason the mainstream is thought of as a stream, is because it's so shallow"

- George Carlin -

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 17 okt 2011, 14:09

^^ Ik ben nog bezig, maar volgens de Wegenwiki was dit deel al open sinds 5 februari en de officiële openstelling was op 21 februari.
De video is trouwens van de hele N57 en is 12 minuten lang (5x versneld), ik denk dat de video ga splitsen.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wilko
stadsweg

Bericht door Wilko » ma 17 okt 2011, 15:18

^^ Dat was het deel tussen de A58 en Serooskerke. Het deel tussen Serooskerke en Vrouwenpolder is nog niet zo lang open toch?
The reason the mainstream is thought of as a stream, is because it's so shallow"

- George Carlin -

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 17 okt 2011, 15:22

^^ Dat deel is idd nog niet zo lang open, Serooskerke - Vrouwenpolder is geopend op zondag 26 juni om 6:00 's ochtends. Goed dat je het zegt, moet ik nog even aanpassen in het filmpje :top:

EDIT: niet helemaal ontopic hier, maar wat gaat er precies gebeuren door de reconstructie van de N57/Kraaijensteinweg op Schouwen Duiveland?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 17 okt 2011, 18:34

- Het deel van de Kraaijensteinseweg tussen Serooskerkseweg (N652) en Weeldeweg wordt naar het oosten verlegd.
- T.h.v. de Zandweg komt een rotonde.
- Het kruispunt Serooskerkseweg/Kraaijensteinseweg wordt naar het zuidoosten verplaatst en vervangen door een rotonde. De afslag naar De Roterij wordt rechtstreeks op deze rotonde aangesloten.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 18 okt 2011, 0:26

^^ Bedankt :)

De video staat hier
Of klik hier om meteen naar de youtube pagina te gaan

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » vr 21 okt 2011, 19:53

boe! schreef:- Het deel van de Kraaijensteinseweg tussen Serooskerkseweg (N652) en Weeldeweg wordt naar het oosten verlegd.
- T.h.v. de Zandweg komt een rotonde.
- Het kruispunt Serooskerkseweg/Kraaijensteinseweg wordt naar het zuidoosten verplaatst en vervangen door een rotonde. De afslag naar De Roterij wordt rechtstreeks op deze rotonde aangesloten.
offtopic:
En er wordt een langzaamverkeertunnel gemaakt, ter hoogte van de Meeldijk.

On-topic:
Men heeft, n.a.v. klachten van o.a. vrachtwagenchauffeurs, de rotonde's in het nieuwe tracegedeelte verruimd. Je kunt ter plaatse vrij duidelijk zien dat er een stuk asfalt aangeplakt is.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 03 nov 2011, 16:54

Rijkswaterstaat schreef:N57: afsluiting tussen Ramsburg - Veere en Arnestein - Mortiere; 4-5 november
28-10-2011 | Zeeland | persbericht

Rijkswaterstaat vervangt en test de besturingsprogramma’s in het Dampoort Aquaduct van vrijdag 4 november 20.00 uur tot zaterdag 5 november 20.00 uur.

Tijdens deze periode is de N57 dicht voor het verkeer in beide richtingen tussen aansluiting Ramsburg - Veere en Arnestein - Mortiere. Daarnaast worden gelijktijdig rest- onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd op het genoemde wegdeel. Houd rekening met een langere reistijd.

Omleidingsroute

Het verkeer wordt omgeleid tussen de rotonde President Rooseveltlaan en aansluiting Arnestein - Mortiere in beide richtingen via: President Rooseveltlaan, Sandberglaan, Looijerssingel, Het Groenwoud, Schroeweg en de Torenweg. Gele borden geven de omleiding aan.

Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 04 nov 2011, 14:31

Vervangt de besturingsprogramma's? Last van een virusje ofzo :neenee:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 04 nov 2011, 14:49

Nee ze zijn er achter dat een tunnel niet open en dicht kan en trouwens ook niet naar links of naar rechts gestuurd hoeft te worden. It's not a bug. It's a feature.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 04 nov 2011, 14:50

Vinny schreef:It's not a bug. It's a feature.
Heel even off-topic. Wiens onderschrift is dat ook alweer? Die tekst zie ik af en toe eens voorbij komen.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 04 nov 2011, 15:01

Het is een standaard zin om microsoftsoftware te definieren... :lol: (maar wie hem bedacht heeft weet ik zo niet uit mijn hoofd)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 04 nov 2011, 15:30

^^ Maar wie heeft 'em in zijn onderschrift staan? :dontknow:

EDIT 22:31. Die zit niet op dit forum... Dat is Falusi op SSC

Wilko
stadsweg

Bericht door Wilko » di 15 nov 2011, 9:46

Het hoort officieel niet bij de N57, maar het hoort er wel bij:
[url=http://www.pzc.nl/regio/walcheren/9871823/Rondweg-Serooskerke-bijna-af.ece]Provinciaale Zeeuwsche Courant[/url] (15-11-2011) schreef:Rondweg Serooskerke bijna af

SEROOSKERKE - De noordelijke rondweg Serooskerke is bijna gereed. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de bermen en een deel van de fietspaden. Eind volgende week moet de weg open gaan voor verkeer. Met de opening van de weg wordt Serooskerke verlost van het doorgaand verkeer richting kust, dat tot nu toe door het dorp over de Traverse (de Wilgenhoekweg en de Oostkapelseweg) reed. Tellingen wezen uit dat het verkeer er met 1100 auto's per dag is toegenomen als gevolg van de opening van de nieuwe N57. Het is de bedoeling dat landbouwverkeer voorlopig ook over de nieuwe rondweg rijdt. Over anderhalf tot twee jaar wordt bekeken of dat voor wat betreft de verkeersveiligheid een goede oplossing is. De Traverse wordt 'afgewaardeerd' van doorgaande weg tot een woonstraat met een snelheidslimiet van 30 kilometer. Als de Veerse gemeenteraad daar volgende maand mee akkoord gaat, kan de herinrichting in volgend voorjaar beginnen.
De aanleg van de rondweg rondom het dorp was voor de gemeente Veere een van de voorwaarden om akkoord te gaan met de aanleg van de nieuwe N57 tussen de Veersedam en de A58 bij Nieuw- en Sint Joosland. Als tegenprestatie voor de financiële bijdrage van Veere (negen ton) aan de N57, legde de provincie de rondweg aan. De kosten van de één kilometer lange rondweg, zo'n 1.75 miljoen euro, komen dus ook voor rekening van de provincie. Begin maart dit jaar begon de provincie met de aanleg. Het had echter nogal wat voeten in de aarde voor daadwerkelijk begonnen kon worden omdat een deel van de benodigde grond niet in handen van de provincie was. Dat ging om de percelen tussen de N57 vlakbij molen De Jonge Johannes -voorheen De Hoop - en de Oostkapelseweg. Het was aanvankelijk de bedoeling dat de rondweg gelijktijdig met de N57 geopend zou worden. De provincie stelde die planning voor de rondweg vorig jaar echter al bij van begin oktober naar half november. Overigens ging de N57 veel eerder open dan verwacht. Volgens Kees Steur van de provincie gaat de weg volgende week vrijdag aan het eind van de middag open voor het verkeer mits 'het weer nog meewerkt, zoals tot nu toe het geval is geweest.'

- George Carlin -

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 15 nov 2011, 12:48

Laat ik nog maar even het wegnummer N287 noemen. Voor het geval iemand er ooit op gaat zoeken.
SPOILER: TOON

Afbeelding
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 15 nov 2011, 17:01

Was dat de reden waarom dezelfde afrit als op de foto van Harry 15 oktober dicht was en we om moesten rijden ri. Domburg?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » di 15 nov 2011, 19:01

^^ Dat was de rotonde aan de andere kant van dit nieuwe stukje.

Wilko
stadsweg

Bericht door Wilko » do 01 dec 2011, 9:06

Een apart, onverwacht gevolg van de nieuwe N57:
Provinciale Zeeuwsche Courant schreef:In dorpen Veere forse toename woninginbraken door nieuwe N57

DOMBURG - Het aantal woninginbraken in de gemeente Veere is dit jaar verdubbeld.
De politie wijt dit voor een deel aan de nieuwe Rijksweg N57. Die zou het inbrekers gemakkelijker maken snel toe te slaan, en zich daarna ook weer snel uit te voeten te maken.

De politie houdt de nieuwe N57 inmiddels beter in de gaten. Dat zei Sjaak Poppe, chef van het politieteam Middelburg-Veere dinsdagavond tegen een gemeenteraadscommissie. Dit jaar is in Veere al in 108 woningen ingebroken, een verdubbeling ten opzichte van heel 2010.
artikel: http://www.pzc.nl/regio/walcheren/99744 ... we-N57.ece

- George Carlin -