Map24
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Map24
http://www.Map24.nl is 'verbeterd', maar echt beter kan ik het niet noemen. Dan heb ik het niet zozeer over de bediening, dat is niet eens zo'n groot verschil. Het kaartmateriaal is vooral slechter geworden, met nogal lelijke, en niet er associatieve kleuren. En dan staat er wel doodleuk een link naar 'old version', maar daar krijg je alleen de oude layout van de site terug, en niet de oude layout van de kaarten zelf.
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
-
- verkeersader
Ja het is er niet beter op geworden...
Ook het verschil tussen landsgrenzen en spoorlijnen is vaag... zoom eens in op Liechtenstein...rare shit...
Ook in het begin gelijk inzoomen lukt niet.., dan verschuift de kaart ...
Grenzen langs de kust van Nederland vind ik trouwens ook niet hoeven...
... de beeldvullende kaart is itt eerder beweerd er nog steeds
Noordereiland in R'dam is nu industrieterein...... even ter info
Ook het verschil tussen landsgrenzen en spoorlijnen is vaag... zoom eens in op Liechtenstein...rare shit...
Ook in het begin gelijk inzoomen lukt niet.., dan verschuift de kaart ...
Grenzen langs de kust van Nederland vind ik trouwens ook niet hoeven...
... de beeldvullende kaart is itt eerder beweerd er nog steeds
Noordereiland in R'dam is nu industrieterein...... even ter info
It aint over 'till it's over...
-
- 2x2 autosnelweg
-
- autoweg
Ik heb het idee dat hij een stuk sneller is geworden. De kleuren vind ik acceptabel, maar zeker niet beter.
De bediening is sterk verslechterd. Als je alleen een plaatsnaam intypt krijg je soms een POI als doel. En als je een POI wilt, dan snapt hij het helemaal niet meer. Wat moet ik bijv. intypen om het station van Echt te krijgen? Ik krijg steevast Utrecht Terwijde of iets in Engeland of Duitsland als doel.
De bediening is sterk verslechterd. Als je alleen een plaatsnaam intypt krijg je soms een POI als doel. En als je een POI wilt, dan snapt hij het helemaal niet meer. Wat moet ik bijv. intypen om het station van Echt te krijgen? Ik krijg steevast Utrecht Terwijde of iets in Engeland of Duitsland als doel.
-
- Moderator
-
- verkeersader
Erg handig is het niet. Als nou nog plaatsnamen voorrang hadden, maar zelfs dat is niet het geval, typ maar eens Drachten in, krijg je het Drachtenpad in Arnhem...jeroent schreef:De bediening is sterk verslechterd. Als je alleen een plaatsnaam intypt krijg je soms een POI als doel. En als je een POI wilt, dan snapt hij het helemaal niet meer. Wat moet ik bijv. intypen om het station van Echt te krijgen? Ik krijg steevast Utrecht Terwijde of iets in Engeland of Duitsland als doel.
Je kan nu gelukkig nog voor 'old version' kiezen en gewoon bij plaats een plaatsnaam invullen.
-
- autoweg
-
- verkeersader
Ik ontdek zojuist dat de Britse versie van Map24 (http://www.uk.map24.com/) ook sattelietbeelden bevat. Helaas wel van erg slechte kwaliteit.
Wel apart dat Britse kleurgebruik: snelwegen blauw en N-wegen groen.
Wel apart dat Britse kleurgebruik: snelwegen blauw en N-wegen groen.