De provincie Zeeland kan nu mooi onderhandelen met het Rijk over de Zeelandbrug.

Moderator: Moderatoren
.. het onderzoek naar een locatie op de Maasvlakte (II) gaat ook door.Steptimer schreef: ↑vr 09 dec 2022, 23:46 Borssele wordt vrijwel zeker de plaats waar twee nieuwe grote kerncentrales komen. ''Vanwege het grote draagvlak, de ruimte, de opslagplaats, de bestaande kerncentrale en de ervaringen in Zeeland''.
De provincie Zeeland kan nu mooi onderhandelen met het Rijk over de Zeelandbrug.![]()
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/151 ... k-nog-kans(.)Borssele heeft dus de voorkeur van het kabinet, maar het onderzoek naar de bouw van kerncentrales op de Maasvlakte bij Rotterdam gaat ook door. De Maasvlakte geldt als een alternatieve locatie. Eerder was ook sprake van de Eemshaven in Groningen als mogelijk gebied voor een nieuwe kerncentrale, maar die optie is nu definitief afgevallen.(..)
Als ik het hoofdwegennet had mogen uittekenen, had een noord-zuid in deze buurt -zo tussen Dammenroute en A4- er denk ik wel ingezeten. Als Rijksweg dus, niet als provinciale. Het is toch ergens niet voor niets dat dit tot opening van de A4 in West-Brabant de bewegwijzerde route Rotterdam-Walcheren was (zij het dat die einddoelen op enig moment van de borden moesten op bepaalde strategische plekken, omdat de provincie de route te populair vond worden). En ook niet voor niets komen op dit forum met enige regelmaat gedachten langskomen dat de Zeelandbrug maar Rijksweg moet worden, al dan niet ingeruild tegen de N59 Zierikzee-Serooskerke.Schelpenpaadje schreef: ↑za 10 dec 2022, 0:05 een brug die er alleen kwam omdat de provincie dat wilde.
In Groningen zitten ze helemaal niet er op te wachten dat Den Haag besluit om nog meer problemen daar te dumpen. Aangezien het Rijk al veel te lang te beroerd is om de compensatie voor aardbevingsschades goed te regelen, hoeven ze nu ook niet te proberen om kerncentrales in de Eemshaven neer te zetten. Ondanks dat het op zich een goede locatie is.Durashift schreef: ↑za 10 dec 2022, 0:34.. het onderzoek naar een locatie op de Maasvlakte (II) gaat ook door.Steptimer schreef: ↑vr 09 dec 2022, 23:46 Borssele wordt vrijwel zeker de plaats waar twee nieuwe grote kerncentrales komen. ''Vanwege het grote draagvlak, de ruimte, de opslagplaats, de bestaande kerncentrale en de ervaringen in Zeeland''.
De provincie Zeeland kan nu mooi onderhandelen met het Rijk over de Zeelandbrug.![]()
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/151 ... k-nog-kans(.)Borssele heeft dus de voorkeur van het kabinet, maar het onderzoek naar de bouw van kerncentrales op de Maasvlakte bij Rotterdam gaat ook door. De Maasvlakte geldt als een alternatieve locatie. Eerder was ook sprake van de Eemshaven in Groningen als mogelijk gebied voor een nieuwe kerncentrale, maar die optie is nu definitief afgevallen.(..)
Eind 2024 volgt, naar verwachting, pas het definitieve besluit. En dan in 2035 gereed??![]()
Provincie Groningen piest weer naast het net.![]()
Zijn die azijnpissers bekend met de A24?
Ik snap je irritatie in deze, maar dat tracé leg toch een aardig end van de route
Het ging mij eerder om dat Calimero-gedrag wat in zulke gevallen soms de kop opsteekt. Met een argument dat dus geen houdt snijdt.
De vergelijking met de A24 snijdt wat mij betreft geen hout. Daar lag niet al 30 jaar een (tolvrije) oeververbinding, waarbij de essentiële voorzieningen naar de overkant zijn verhuisd (ik ben niet bekend in de Rijnmond, dus ik kan daar niet veel over zeggen). Ik zeg alleen dat er al veel woede/wantrouwen is in de regio vanwege de Westerscheldetunnel en dat dat alleen maar erger gaat worden als een nieuwe Zeelandbrug niet tolvrij is.