Moderator: Moderatoren
Dat is ook een aflopende zaak. Eerst werd Hertie opgeslokt door Karstadt, en Karstadt is enkele jaren terug samengevoegd met Galeria Kaufhof. Nu worden die nog wel als verschillende formules gevoerd, maar ik vraag me af hoe lang dat nog duurt.CasablancaMarocco schreef: ↑ma 20 sep 2021, 22:18In Duitsland heb je trouwens nog wel grote warenhuizen in de centra's.. Maar die zullen vast wel minder online bestellen.
Ik ben er wel voorstander van om fietsers te weren uit de winkelstraten. De aantallen keren dat ik bijkant van mijn sokken ben gereden door een fietser in zo’n straat zijn niet meer op 1 hand te tellen. Zelf stap ik wel af in zo’n straat als ik zie dat het druk is.Chris schreef: ↑ma 20 sep 2021, 18:37 Vroeger was het de auto die taboe was in het centrum, maar dat is nu ook steeds meer de fiets, het gaat nu toch best wel ver in hoeveel van de winkelstraten je niet meer mag fietsen. En met de fiets aan de hand: er zijn vaak ook geen voorzieningen meer voor fietsparkeren.
De mobiel die ik nu heb ben ik nog voor naar de Mediamarkt gegaan paar jaar geleden. Vind het wel leuk om, zeker bij apparatuur het eerst even echt te zien voor dat ik het aanschaf. Zelfde bij tv's/beeldschermen en audioapparatuur. Kleding is ook zoiets waarvoor ik liever naar de winkel ga. Heb ik een beter idee van de maat en hoe het er uit ziet. Bij online bestellen is het weer ellende om het terug te moeten sturen wanneer het niet lekker zit of goed past. En dan moet je toch weer naar zo'n servicepunt brengen om het te versturen. Je kan het ook thuis laten ophalen maar dan moet je weer thuis zijn op dat moment.
Chris schreef: ↑di 02 nov 2021, 21:40 Gemeente komt tot inkeer, ‘onlogische’ varkensruggen worden verwijderd bij fietsstrook in Zwolle
Oh nee hè...Ook verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen...
Ja dat is een beetje typisch Zwols onderhoud van tegenwoordig.Wouter N14 schreef: ↑di 02 nov 2021, 21:42 Interessant ook dat je van de wegdekpijlen niet eens rechtsaf mág slaan.
Ik, in deze zelfde topic op 13 juni 2008 (dat is bijna 13,5 jaar geleden):CasablancaMarocco schreef: ↑di 02 nov 2021, 22:36 De Westerlaan ligt er ook al jaren zeer slecht bij, voor Nederlandse begrippen dan.![]()
Nog steeds niks veranderd.Coen Tunnel schreef: ↑vr 13 jun 2008, 10:04Slecht wegdek is overigens een veel voorkomend euvel in Zwolle, gelukkig heeft de Burgemeester van Royensingel onlangs nieuw asfalt gekregen, maar enkele wegen liggen er nog slecht bij. De Westerlaan mag van mij heel snel een nieuwe laag asfalt krijgen, want dat is nu echt een zooitje. Er zitten gewoon gaten in het wegdek!
Ligt daar links nou een vergeten brandweerslang of is dat ook bestrating-design?Chris schreef: ↑wo 03 nov 2021, 15:42 De Stationsweg. Dit stukje heeft iets van een jaar open gelegen voor reconstructie (ook riolering en zo). Er is nog een beperkte verkeersfunctie.
Stationsweg Zwolle by European Roads, on Flickr
Welk verkeer zou hier nog ruim baan moeten hebben? Verkeer dat al op de Burgemeester van Roijensingel zit kan daar op blijven en komt via de Emmawijk op de Willemskade, doorgaand verkeer van/naar het station is hier ook nauwelijks. Verkeer tussen Willemskade en station rijdt over de Westerlaan; de hoofdmoot van het verkeer van en naar het station, inclusief de bussen, wordt tegenwoordig aan de achterkant van het station afgehandeld. Er is geen enkele reden om het autoverkeer hier nog ruim baan te geven. Ik vind deze herinrichting juist erg geslaagd; de Stationsweg is er een stuk mooier op geworden, en het past ook bij de veranderde functie van de weg nu er niet meer tientallen bussen per uur over heen gaan. Het was een verkeersriool, het is nu een mooie en prettige route geworden om van het station naar de binnenstad te lopen.Victor schreef: ↑wo 03 nov 2021, 18:27 Triest dat herinrichten tegenwoordig synoniem is met versmallen. Verkeer ruim baan is taboe.
Chris schreef: ↑wo 03 nov 2021, 15:42 De Stationsweg. Dit stukje heeft iets van een jaar open gelegen voor reconstructie (ook riolering en zo). Er is nog een beperkte verkeersfunctie.
Stationsweg Zwolle by European Roads, on Flickr
Dat is de Blauwe Lijn die onderdeel is van een kunstroute tussen het station en de binnenstad.