I stand corrected. Probleem is dat me een voorwegwijzer voor die afslag bijstaat, waar het schildje A 17 (volgens mij bestond de dubbelnummering toen nog niet eens) achter een doel stond. Duidelijk niet Roosendaal en op een daarop volgend portaalbord staan de schildjes weer wel onderaan. Ga er inmiddels dan ook vanuit dat het eerste bord (als mijn herinnering me nu niet in de steek laat) een wegweizer is.Hanno schreef: Hier trouwens nog de beloofde foto's van de voormalige situatie bij Moerdijk:
Het valt me op dat hier zelfs geen Roosendaal staat!
Bordenfoto's A2 Vught -> Deil begin jaren 90
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
-
- Wegnummerfotograaf
Vanwaar die zucht?Vinny schreef:Knooppunt Paalgraven.
*zucht*[/u]

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Maar zouden extra fly-overs wel zo noodzakelijk zijn op Paalgraven? Het lijkt mij niet dat er heel veel A50 zuid <-> A59 zal rijden. Het zal eerder de A50 volgen of de A59 <-> A50-oost.
Bij Klaverpolder maakte de route A59 deel uit van een belangrijke oost-west route (Zeeland-Brabant). Het zal allemaal best meevallen bij Paalgraven.
Bij Klaverpolder maakte de route A59 deel uit van een belangrijke oost-west route (Zeeland-Brabant). Het zal allemaal best meevallen bij Paalgraven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
OK, dat ging dus over iets anders dan waar Pino en ik het over hadden.waldo79 schreef:Die zucht is misschien omdat bij Paalgraven geen volledig knooppunt ontstaat

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Ik denk ook dat de relatie A59 -> A50-zuid niet zo heel groot zal zijn. Vergeet niet dat bij extra fly-overs er ook weer een hoop bos gekapt had moeten worden. Ook bij knp. Ullingsheide betwijfel ik het nut van een ongelijkvloerse relatie A2-noord -> A73. Inzake knp. Klaverpolder: toen de A59 nog niet was doorgetrokken tussen Terheijden en knp. Zonzeel, was een volledig knp. Klaverpolder ook niet nodig. Verkeer naar Roosendaal gaat via Etten-Leur. Pas na oplevering van genoemd stuk A59 werd de beweging A16-zuid -> A17 drukker. Een voltooiing van knp. Klaverpolder heeft w.m.b. veel te lang op zich laten wachten. Maar goed, dat heeft alles met de aanleg van de HSL te maken.
Laatst gewijzigd door Hanno op wo 07 jun 2006, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Voorzitter
Ulingsheide wordt het KP tussen de A73 en A74.Hanno schreef:Ik denk ook dat de relatie A59 -> A50-zuid niet zo heel groot zal zijn. Vergeet niet dat bij extra fly-overs er ook weer een hoop bos gekapt had moeten worden. Ook bij knp. Ullingsheide betwijfel ik het nut van een ongelijkvloerse relatie A2-noord -> A73.
Het KP tussen de A2 en A73 zal overigens ook incompleet worden.
-
- 4x3 autosnelweg
Tja, dat soort knooppunten zijn ook veel meer "afsplitsingen" dan echte kruisingen. Op plaatsen als Paalgraven en Klaverpolder (oude stijl) is tenminste nog iets van een verbinding aangegeven, ook al moet je daarvoor over het OWN. Op een splitsing als Burgerveen, Erfttal (in Duitsland - A 1 / A 61) of Macon (Frankrijk, A 6 / A 40) mag je het volledig zelf uitzoeken.
In ieder geval zie ik het niet-aanleggen van een volledige aansluiting niet per definitie als "fout". Die keuze om dat wel of niet te doen moet je laten afhangen van de daadwerkelijke verkeersstromen, waarbij met name bij een eerder splitsende weg (denk aan Burgerveen) vaak geen noodzaak bestaat om een verbinding aan te leggen tussen de twee "takken". Voor die zeldzame vogel die dan toch de ongebruikelijke route kiest, zijn er de OWN-verbindingen.
In ieder geval zie ik het niet-aanleggen van een volledige aansluiting niet per definitie als "fout". Die keuze om dat wel of niet te doen moet je laten afhangen van de daadwerkelijke verkeersstromen, waarbij met name bij een eerder splitsende weg (denk aan Burgerveen) vaak geen noodzaak bestaat om een verbinding aan te leggen tussen de twee "takken". Voor die zeldzame vogel die dan toch de ongebruikelijke route kiest, zijn er de OWN-verbindingen.
-
- autoweg
Ik was even in de war...Coentunnel schreef:Ulingsheide wordt het KP tussen de A73 en A74.Hanno schreef:Ik denk ook dat de relatie A59 -> A50-zuid niet zo heel groot zal zijn. Vergeet niet dat bij extra fly-overs er ook weer een hoop bos gekapt had moeten worden. Ook bij knp. Ullingsheide betwijfel ik het nut van een ongelijkvloerse relatie A2-noord -> A73.

Maar waarom wordt knooppunt Ulingsheide dan niet volledig? Alle relaties zijn daar toch relevant...

-
- 4x5 autosnelweg
Waarom? Van A73-zuid naar bv. Duisburg ga je via Zaarderheiken. En wil je naar Zuid-Duitsland dan is de A76/BAB4 of eventueel de N297/BAB46 een goed alternatief.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- dorpsstraat
Toen ik net langs knooppunt Vught kwam, realiseerde ik mij ineens dat hier een afritnummer midden in een knooppunt is gebruikt (en aan de foto's hier te zien, geldt dat in ieder geval ook voor Klaverpolder en Paalgraven). Enerzijds is dat logisch omdat het onvolledige knooppunten zijn waar je ook toegang hebt tot het OWN. Maar geldt dat eigenlijk ook niet voor de knooppunten Leenderheide en Velperbroek? Dat zijn ook zeer onvolledige knooppunten (voor al het afslaand verkeer houdt de snelweg even op) en er is toegang tot het OWN. Maar deze knooppunten hebben geen afritnummer.
Deze inconsequentie was uiteraard eenvoudig te voorkomen geweest, als men in Nederland de knooppunten ook had genummerd, maar die discussie wil ik hier nadrukkelijk niet aangaan.
(E6 vraagt zich ook af of knooppunt De Bokt uiteindelijk een afritnummer gaat krijgen
)
Deze inconsequentie was uiteraard eenvoudig te voorkomen geweest, als men in Nederland de knooppunten ook had genummerd, maar die discussie wil ik hier nadrukkelijk niet aangaan.
(E6 vraagt zich ook af of knooppunt De Bokt uiteindelijk een afritnummer gaat krijgen

-
- autoweg
Ten eerste ben ik van mening dat knooppunt De Bokt absoluut geen knooppunt is! Integendeel, het is gewoon een afrit naar Eindhoven c.q. Ekkersrijt en een punt waar de A58 gewoon als een doorgaande weg overgaat in de A50. Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan: de A58 moet ongenummerd worden naar A50, in ieder geval tot aan knp. De Baars.
Verder hoort knooppunt Klaverpolder niet meer in dit rijtje thuis, omdat dit knooppunt inmiddels een volwaardig knooppunt is. Maar jouw idee is zo gek nog niet. Ik ben ook van mening dat je bij Leenderheide eigenlijk een afritnummer móet hebben en het daarom zeer met je eens dat punten waar je naar het OWN kan een afritnummer moeten hebben, knooppunt of niet.
Overigens hoort knooppunt Paalgraven niet in dit rijtje thuis. Knooppunt Paalgraven is puur de splitsing van de A50 met de A59. De afrit waar je naar het OWN kunt, is gewoon de afrit Oss-Oost op de A59 en heeft het afritnummer 53. Hoe dat zit op de A50 vanuit Eindhoven weet ik eigenlijk niet.
Verder hoort knooppunt Klaverpolder niet meer in dit rijtje thuis, omdat dit knooppunt inmiddels een volwaardig knooppunt is. Maar jouw idee is zo gek nog niet. Ik ben ook van mening dat je bij Leenderheide eigenlijk een afritnummer móet hebben en het daarom zeer met je eens dat punten waar je naar het OWN kan een afritnummer moeten hebben, knooppunt of niet.
Overigens hoort knooppunt Paalgraven niet in dit rijtje thuis. Knooppunt Paalgraven is puur de splitsing van de A50 met de A59. De afrit waar je naar het OWN kunt, is gewoon de afrit Oss-Oost op de A59 en heeft het afritnummer 53. Hoe dat zit op de A50 vanuit Eindhoven weet ik eigenlijk niet.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- dorpsstraat
Ik had graag gezien dat De Bokt een knooppunt zou worden, dat zou betekenen dat er werk werd gemaakt van een iets van een oostelijke randweg (al dan niet om Helmond heen). Maar nu dat dat niet het geval is is De Bokt inderdaad ook naar meningen beslist geen knooppunt. De A50 doortrekken tot De Baars is misschien wat veel van het goede, dat suggereert dat dat de meest snelle en logisch route is tussen de De Baard en Paalgraven (of wellicht is dat ook zo, zo lang er nog geen A65 isHanno schreef:Ten eerste ben ik van mening dat knooppunt De Bokt absoluut geen knooppunt is! Integendeel, het is gewoon een afrit naar Eindhoven c.q. Ekkersrijt en een punt waar de A58 gewoon als een doorgaande weg overgaat in de A50. Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan: de A58 moet ongenummerd worden naar A50, in ieder geval tot aan knp. De Baars.

Mijn suggestie zou zijn: A58 inkorten tot Batadorp, tussen Batadorp en Ekkersweijer nummeren als A2 en vanaf Ekkersweijer nummeren als A50.
Een andere logische (maar zeer onwaarschijnlijke) oplossing: De Kennedylaan in Eindhoven opwaarderen tot snelweg en nummeren als A50.

Ik was inderdaad abuis. Op basis van de foto's van Klaverpolder in dit topic, waarop een afritnummer staat was ik er vanuit gegaan dat er ook een afrit naar Moerdijk in het knooppunt verweven zit. Maar ik ga er vanuit dat de bebording en nummeirng inmiddels anders is.Hanno schreef:Verder hoort knooppunt Klaverpolder niet meer in dit rijtje thuis, omdat dit knooppunt inmiddels een volwaardig knooppunt is. Maar jouw idee is zo gek nog niet. Ik ben ook van mening dat je bij Leenderheide eigenlijk een afritnummer móet hebben en het daarom zeer met je eens dat punten waar je naar het OWN kan een afritnummer moeten hebben, knooppunt of niet.
Ik was er vanuit gegaan dat dit plaatje geheel moest doorgaan voor knooppunt Paalgraven (eigenlijk verschilt dat niet heel veel met de huidige configuratie van knooppunt Vught):Hanno schreef:Overigens hoort knooppunt Paalgraven niet in dit rijtje thuis. Knooppunt Paalgraven is puur de splitsing van de A50 met de A59. De afrit waar je naar het OWN kunt, is gewoon de afrit Oss-Oost op de A59 en heeft het afritnummer 53. Hoe dat zit op de A50 vanuit Eindhoven weet ik eigenlijk niet.

Ik ben benieuwd waar -vanuit richting west en zuid- straks de bordjes knooppunt Paalgraven komen te staan.
-
- autoweg
De hectometerpaaltjes staan er al. Alleen een stickertje A50 en die zijn klaar!E6 schreef:Een andere logische (maar zeer onwaarschijnlijke) oplossing: De Kennedylaan in Eindhoven opwaarderen tot snelweg en nummeren als A50.hock:

Over Klaverpolder: de afrit Moerdijk op de A16 is komen te vervallen. Al het verkeer naar Moerdijk wordt nu afgewikkeld via de afrit Moerdijk op de A17 die buiten het knooppunt valt. Verder ben ik inderdaad ook benieuwd waar in de toekomst de bordjes knp. Paalgraven komen te staan...
-
- Forumbeheerder
Klaverpolder:
http://home.planet.nl/~meer2360/Interse ... polder.png
Paalgraven (helaas nog niet een goed kaartje):
http://home.planet.nl/~meer2360/Interse ... graven.png
Bron: Mijn eigen intersections site
http://home.planet.nl/~meer2360/Interse ... polder.png
Paalgraven (helaas nog niet een goed kaartje):
http://home.planet.nl/~meer2360/Interse ... graven.png
Bron: Mijn eigen intersections site

-
- 2x5 autosnelweg
Ben ik het niet mee eens. Liever een nummerverspringing dan een onlogische route voor een nummer. Wat ik wel een goed idee vind is om de A50 te laten beginnen bij Ekkersweijer, dan kan de dubbelnummering A2/A58 ook weer worden afgeschaft, en dat is ook logisch, aangezien de A2 de doorgaande route gaat worden.Hanno schreef:de A58 moet ongenummerd worden naar A50, in ieder geval tot aan knp. De Baars.

-
- 4x5 autosnelweg
Ten eerste wordt dat minder logisch omdat de dubbelnummering bij mijn weten volledig gaat vervallen op het moment dat de Ring Eindhoven zijn parralelbaanstructuur heeft. Volgens mijn informatie worden de binnenste rijbanen A 2 en de buitenste A 58. Ten tweede wil ik in overweging geven dat de Oostelijke Randweg (een weg die in het verlengde loopt van de A 58) nog steeds tot de mogelijkheden behoort, en ik graag het nummer N 58 (A 58) aan deze weg wil toekennen.Wat ik wel een goed idee vind is om de A50 te laten beginnen bij Ekkersweijer, dan kan de dubbelnummering A2/A58 ook weer worden afgeschaft, en dat is ook logisch,
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- dorpsstraat
Mooi, nog een TOTSO erbij op de 58, dat wordt een leuke verzameling!Vinny schreef:Ten eerste wordt dat minder logisch omdat de dubbelnummering bij mijn weten volledig gaat vervallen op het moment dat de Ring Eindhoven zijn parralelbaanstructuur heeft. Volgens mijn informatie worden de binnenste rijbanen A 2 en de buitenste A 58. Ten tweede wil ik in overweging geven dat de Oostelijke Randweg (een weg die in het verlengde loopt van de A 58) nog steeds tot de mogelijkheden behoort, en ik graag het nummer N 58 (A 58) aan deze weg wil toekennen.Wat ik wel een goed idee vind is om de A50 te laten beginnen bij Ekkersweijer, dan kan de dubbelnummering A2/A58 ook weer worden afgeschaft, en dat is ook logisch,

Ik heb nu dan liever een logische oplossing dan een verspringend wegnummer (of is iemand verzamelaar daarvan?). Wanneer de oostelijke randweg opengaat moet toch zo ongeveer iedere wegwijzer in de omgeving worden vervangen, dus kunnen we dan wel weer gaan omnummeren.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- dorpsstraat
Volgens het voorkeurstracé van de SRE wordt de oostelijke randweg dan aangesloten op de oostelijke aansluiting van "De Bokt", de doorgaande richting blijft dan Son (A50)-Best (A58).Vinny schreef:Mis ik iets? De oostelijke randweg van Eindhoven wordt toch gewoon gepland vloeiend op de huidige A 58 aan te sluiten?Mooi, nog een TOTSO erbij op de 58,
Even een linkje geleend van Alargule uit een ander topic ("Oostelijke Randweg Eindhoven, voorkeursontwerp"):
http://www.sre.nl/web/servlet/nl.gx.sit ... e/id=83671
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Bordenfoto's A2 Vught -> Deil begin jaren 90
*kick*
Hanno, je zou nog eens wat meer foto's van die CD posten heb je in 2006 gezegd. Ik wou bij deze even die uitspraak in herinnering roepen.
Ik wil nog wel meer van die mooie foto's zien!
Hanno, je zou nog eens wat meer foto's van die CD posten heb je in 2006 gezegd. Ik wou bij deze even die uitspraak in herinnering roepen.

-
- 2x5 autosnelweg
Eigenlijk nogmaals een herhaling van bovenstaande post omdat ik toevallig via de zoekfunctie weer op dit topic stuitte. 

-
- 4x5 autosnelweg
Misschien dan een PB zinvoller is dan een oud topic ophalen...