In Tilburg is men van plan een cityring aan te leggen over bestaande wegen. Deze bestaat uit de Spoorlaan, Heuvelring, Piusplein, Paleisring, Stadhuisplein, Schouwburgring en de Noordhoekring. Deze cityring zal eenrichtingsverkeer worden met de klok mee. Daartoe moet de Heuvelring, die sinds jaren afgesloten is voor alle verkeer behalve lijnbussen weer open. De cityring zal bestaan uit 2 rijstroken voor die ene richting, twee fietspaden en bredere troittors. De auto levert op sommige plekken ruimte in, omdat 2x2 wegen naar 1x2 worden gebracht. Naast het eenrichtingsverkeer op de ring wil men ook een nieuwe brug over de Piushaven leggen en ten noorden van Tilburg CS een nieuwe 2x2-weg leggen, de Noordlaan.
Een kaartje ter verduidelijking:

In het groen de cityring met de rijrichting, in het rood de toekomstige Noordlaan. In het blauw de brug over de Piushaven. Ik heb voor de duidelijkheid de straatnamen er maar bijgezet.
Wat denken jullie ervan (mijn mening post ik hieronder wel om deze uitleg er niet mee te vervuilen)?
Voor meer info en animaties: http://www.tilburg.nl/cityring