Waarom moet dat nou persé vandaag na de Ten Miles al gebeuren? Over een paar uur is de Heuvel dus definitief naar de klote geholpen...Omroep Brabant schreef:Tilburgse Heuvel zondag open voor verkeer
TILBURG - De Heuvel in Tilburg gaat zondag al open voor het verkeer. Dat gebeurt kort na Tilburg Ten Miles.
De Heuvel zou maandag officieel worden opengesteld. Maar dat wordt dus vervroegd.
De openstelling van De Heuvel is onderdeel van de veelbesproken Cityring. Dat is een verkeersring rond het centrum om de binnenstad beter bereikbaar te krijgen.
Cityring Tilburg
Moderator: Moderatoren
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Het begint nu wel erg te stinken naar prestige:

-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Meteen nadat ie geopend werd, zat ie alweer dicht:

Het is weliswaar de voormalige busbaan waarover gereden wordt, tegenwoordig staat alleen LIJNBUS gekalkt op de richting die auto's NIET mogen volgen.Omroep Brabant schreef:Man blokkeert Heuvelring in Tilburg
Auto's mogen op de Heuvel voortaan op de busbaan rijden.
TILBURG - De Tilburgse Heuvelring is maandagavond, op de eerste dag dat hij open was voor autoverkeer, alweer een half uur afgesloten geweest. Een boze automobilist blokkeerde de weg met enkele wagens.
De man was boos, omdat hij eerder een boete van 130 euro had gekregen voor fout parkeren. Volgens de bekeuring blokkeerde hij het verkeer.
De automobilist was het daar niet mee eens en besloot vervolgens het verkeer dan ook maar echt te hinderen. Samen met enkele vrienden zette hij enkele auto's dwars over de Heuvelring.
De eerste dag van de openstelling van de Tilburgse Cityring, waar de Heuvelring deel van uitmaakt, verliep sowieso vol problemen.
De gemeente moest speciale verkeersregelaars optrommelen om het verkeer op de Heuvel te regelen. Nogal wat automobilisten reden per ongeluk tegen het verkeer in of gebruikten de busbaan.
De verkeersregelaars zijn er in elk geval maandag en dinsdag. De gemeente bekijkt nog of ze daarna ook nog nodig zijn.
Link:
Gemeente Tilburg
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Dit in het kader van: het kan nog gekker allemaal.De man was boos, omdat hij eerder een boete van 130 euro had gekregen voor fout parkeren. Volgens de bekeuring blokkeerde hij het verkeer.
De automobilist was het daar niet mee eens en besloot vervolgens het verkeer dan ook maar echt te hinderen. Samen met enkele vrienden zette hij enkele auto's dwars over de Heuvelring.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32778
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Direct het rijbewijs afnemen van dit soort idioten. En als er geen grond voor is, kan er vast wel een een of ander oud wetsartikel afgestoft worden om zo iemand heel hard aan te pakken. Fijn, dit soort 'politieagentjes'. 
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Oké, hou ik je aan.
Hou overigens wel rekening met grote opstoppingen:
Mijn vrees wordt werkelijkheid: de hele binnenstad verstopt en dan ook nog eens de Heuvel nóg ongezelliger gemaakt met een rij wachtend blik. Hoe stom gaat dit aflopen?
Hou overigens wel rekening met grote opstoppingen:
Tss, vroeger hadden ze niet eens verkeersregelaars nodig.Frustraties gebotvierd op verkeersregelaars
Maandag 25 september 2006 - Tilburg - Verkeersregelaars die afgelopen weekeinde waren ingezet om het verkeer op de Cityring in goede banen te leiden, kregen het zwaar te verduren. Hele scheldtirades kregen ze naar hun hoofd geslingerd van automobilisten toen de binnenstad van Tilburg zaterdagmiddag potdicht zat. „Je wilt niet weten wat mensen naar ons riepen“, zegt verkeersregelaar Piet van Doorn.
Mijn vrees wordt werkelijkheid: de hele binnenstad verstopt en dan ook nog eens de Heuvel nóg ongezelliger gemaakt met een rij wachtend blik. Hoe stom gaat dit aflopen?
-
Tiesje
- stadsweg
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 20 aug 2005, 21:20
- Locatie: Tilburg
Afgelopen zaterdag was de start van het prijzencircus (V&D). Ik weet zeker dat het voor extra mensen heeft gezorgd in de stad, want de hele dag was het er superdruk. Dat wordt straks wat wanneer alle winkels het druk krijgen met de feestdagenViaHaaren schreef:Mijn vrees wordt werkelijkheid: de hele binnenstad verstopt en dan ook nog eens de Heuvel nóg ongezelliger gemaakt met een rij wachtend blik. Hoe stom gaat dit aflopen?
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Brabants Dagblad schreef:Flater bij aanleg van Cityring
Donderdag 26 oktober 2006 - De gemeente Tilburg heeft een flater geslagen bij de aanleg van de Cityring. Door slecht intern overleg hebben de planners andere werkzaamheden in de binnenstad over het hoofd gezien waardoor de verkeersoverlast nog veel groter is dan verwacht. „Iedere schop die vanaf nu in het centrum de grond in moet, wordt kritisch bekeken“, zegt een gemeentewoordvoerder.
Espace de zody 
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
Hier wat foto's van vandaag in en om Tilburg. Wat viel me zoal op: in ieder geval nogal wat omleidingen, veel wegwerkzaamheden, veel brede 2x2 wegen en op diverse plaatsen groene golven. Omdat het lastig is om auto te rijden, foto's te maken, op de kaart te kijken en omleidingsroutes te volgen weet ik niet meer waar ik precies gereden heb.
De verkeerslichten in Tilburg zijn opvallend klein. Dit model zien we niet zo veel in Nederland. Een opvallend bord vond ik op foto 57. Ik heb dat in Nederland nog niet ergens anders gezien.
http://www.xs4all.nl/~fnieuwen/temp/Serie133.zip
De verkeerslichten in Tilburg zijn opvallend klein. Dit model zien we niet zo veel in Nederland. Een opvallend bord vond ik op foto 57. Ik heb dat in Nederland nog niet ergens anders gezien.
http://www.xs4all.nl/~fnieuwen/temp/Serie133.zip
De autogordel: een band voor het leven.
-
Mark
- Forumbeheerder
- Berichten: 10462
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
- Locatie: Rotterdam
Een soortgelijk bord (iig zelfde betekenis) stond op de A15 toen de boel werd verbouwd vanwege de Betuwelijn.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Dat verkeersbord staat op de noordelijke tangent komende vanaf de A65 in de richting van de A261. Het bord staat tussen de beide spoorlijnen in die onder de weg doorlopen, dus vrijwel in het begin niet ver van de VRI's. Omdat er geen vluchtstroken zijn en de weg op die weg te smal is, staat dit bord daar. De weg is omzoomd door een betonnen rand/muurtje. Omdat ik hier bijna dagelijks rij tijdens mijn woon/werkverkeer viel mij de uniciteit van het bord niet eens meer zo op. Maar je hebt gelijk, ik heb dit bord nog nergens anders gezien. Ik ben benieuwd hoe de rest van de foto's is, ik ga zo verder met kijken. Het is weer een hele berg, net zoals de NL-B-foto's van afgelopen weekend. Verder nog een vraag aan jou, als autofreak ving ik op 1 foto in de NL-B-reportage een ietwat wazige glimp op van het dashboard: "Is het een Audi A3 of 4?".Frits schreef:Een opvallend bord vond ik op foto 57. Ik heb dat in Nederland nog niet ergens anders gezien.
Espace de zody 
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
hahahah
volgende keer een scherpere foto van het dashboard please! De Stilo is ook een hele goeie en ik weet niet of jij dat artikel over milieubewuste auto's hebt gelezen: Fiat stond met stip bovenaan. Peugeot/Citroen/Renault en ford brachten het er ook goed van af volgens dat onderzoek...maar ik ga teveel off topic.....terug naar Tilburg.
Espace de zody 
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Mooie foto's! 
Die borden op de ring ervaar ik ook al als normaal. Zal wel gewenning zijn.
Je foto's zijn genomen op de Bredaseweg, vervolgens Schouwburgring, Piusstraat (?), Heuvelring, Paleisring, Schouwburgring, Noordhoekring, Spoorlaan, Ringbaan Oost, Ringbaan Noord en verder richting de N261.
Opvallend vind ik de situatie op de Spoorlaan. Eeuwig file en de fiets wordt op zijn smalle strookje haast geofferd...
En ik verbaas mij over het redesignbord op de N261 naar de A65/A58. Dat zal er nog maar zeer kort hangen, maar neem van mij aan dat het vorige bord nog lang niet versleten was! Dat zal ongeveer in 2000/2001 opgehangen zijn. Geldverspilling dus om het te vervangen.
Die borden op de ring ervaar ik ook al als normaal. Zal wel gewenning zijn.
Je foto's zijn genomen op de Bredaseweg, vervolgens Schouwburgring, Piusstraat (?), Heuvelring, Paleisring, Schouwburgring, Noordhoekring, Spoorlaan, Ringbaan Oost, Ringbaan Noord en verder richting de N261.
Opvallend vind ik de situatie op de Spoorlaan. Eeuwig file en de fiets wordt op zijn smalle strookje haast geofferd...
En ik verbaas mij over het redesignbord op de N261 naar de A65/A58. Dat zal er nog maar zeer kort hangen, maar neem van mij aan dat het vorige bord nog lang niet versleten was! Dat zal ongeveer in 2000/2001 opgehangen zijn. Geldverspilling dus om het te vervangen.
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Zo, ik heb alle foto's bekeken. Een hele mooie reportage Frits en leuk dat het in voor mij erg bekend gebied is. Mijn werk ligt vlakbij die grote rotonde op foto 34. Op de rotonde gaat de reportage naar rechts en vervolgt toevallig een gedeelte van mijn dagelijkse woon/werkverkeer
over de noordelijke tangent in de richting van de A65/A58 en daar stopt jouw reportage en vervolg ik mijn weg over de A58/N50/A270/N270. Als jij graag de straatnamen bij de foto's wilt weten, dan geef een seintje via een PB of zo.
over de noordelijke tangent in de richting van de A65/A58 en daar stopt jouw reportage en vervolg ik mijn weg over de A58/N50/A270/N270. Als jij graag de straatnamen bij de foto's wilt weten, dan geef een seintje via een PB of zo.
Espace de zody 
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Brabants dagblad schreef:Miljoenen voor de Spoorzone
Zaterdag 18 november 2006 - Tilburg krijgt van het rijk 25 miljoen euro voor de ontwikkeling van de Spoorzone tot een hoogwaardig gebied met woon-, werk- onderwijs- en culturele functies. Met deze toezegging komt de haalbaarheid van dit Tilburgs prestigeproject een stuk dichterbij. CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende en verkeersminister Karla Peijs (ook CDA) bieden burgemeester Ruud Vreeman vanmiddag een cheque van 25 miljoen euro aan, zo maakte de Tilburgse CDA-voorzitter René Vrieling gisteren bekend.
Espace de zody 
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559

