Cityring Tilburg
Moderator: Moderatoren
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Brabants Dagblad schreef:’Cityring sneller aanleggen’
Maandag 8 januari 2007 - Tilburg - De Cityring in de Tilburgse binnenstad moet van het college veel eerder klaar zijn dan de vier jaar die er nu voor is uitgetrokken. Op die manier kunnen de ernstige verkeershinder en de kritiek daarop beperkt worden. Wethouder Els Aarts (CDA, verkeer en vervoer) onderzoekt om die reden of de gemeente een tempoversnelling in de aanleg kan toepassen.
Espace de zody 
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
Hahahaha (reactie op het nieuwsbericht)
Zo, nu ben ik weer uitgelachen en kan ik reageren.
Begrijp ik het goed?
De politiek verzuimt om de hele ombouw goed in te schatten en te zorgen voor een waarborging van de doorstroming. Daar krijgen ze kritiek op en als antwoord legt de politiek het probleem op het bordje van de wegenbouwers om de ring versneld aan te leggen om zodoende de problemen nog groter te maken?
Of ben ik nu een zwartlezer?
Zo, nu ben ik weer uitgelachen en kan ik reageren.
Begrijp ik het goed?
De politiek verzuimt om de hele ombouw goed in te schatten en te zorgen voor een waarborging van de doorstroming. Daar krijgen ze kritiek op en als antwoord legt de politiek het probleem op het bordje van de wegenbouwers om de ring versneld aan te leggen om zodoende de problemen nog groter te maken?
Of ben ik nu een zwartlezer?
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Klinkt meer als, kom we duwen dat ding iedereen vlug door de strot zodat we meteen klaar zijn met alle negatieve geluiden.
Ik zit wel een beetje in dubio over die ring: aan de ene kant vind ik dat eenrichtingsverkeer niks, maar aan de andere kant gaat het aanzicht er wel fors op vooruit nu. En dat was op de Spoorlaan ook heel hard nodig...
Ik zit wel een beetje in dubio over die ring: aan de ene kant vind ik dat eenrichtingsverkeer niks, maar aan de andere kant gaat het aanzicht er wel fors op vooruit nu. En dat was op de Spoorlaan ook heel hard nodig...
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19025
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Van de systematiek die achter de ring en het hele plan zit wel. Maar de Spoorlaan is er een stuk fraaier op geworden door een vrijliggend fietspad, een bomenrij en gebakken klinkers in de stoepen. In die zin is het wel een verbetering, maar dan had ik de weg wel 2x2 en in beide richtingen berijdbaar gehouden... 
En de Heuvel dicht! Het is verschrikkelijk zoals het daar nu is met al die auto's en het stoplicht dat door alle fietsers en voetgangers genegeerd wordt!
En de Heuvel dicht! Het is verschrikkelijk zoals het daar nu is met al die auto's en het stoplicht dat door alle fietsers en voetgangers genegeerd wordt!
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Vandaag zag ik in de papieren editie van het Brabants Dagblad editie Tilburg een uitgewerkt plan staan van de cityring, zoals al eerder beschreven eenrichtingsverkeer op de binnenring met de klok mee. Er stond ook nog een plattegrond bij vol met pijlen. In de online editie kon ik helaas niets terugvinden. Welke Tilburger of bezitter van deze krant heeft het artikel en zou het willen plaatsen?
Wel zag ik een ander artikel dat met de cityring te maken heeft:
Wel zag ik een ander artikel dat met de cityring te maken heeft:
Brabants Dagblad schreef:Werk verkeersregelaars Cityring zit erop
door Rob Oostelbos
Woensdag 28 februari 2007 - TILBURG - Het werk voor de verkeersregelaars op de Cityring zit erop. Ze moesten zorgen voor een betere doorstroming van het verkeer en dat is volgens de gemeente inmiddels het geval. Het verkeer is gewend geraakt aan de wegwerkzaamheden.
De gemeente heeft de verkeersregelaars op de kruising Paleisring, Schouwburgring en Bisschop Zwijsenstraat geschrapt. Foto Jan van Eijndhoven/PVE
"De regelaars hebben geen toegevoegde waarde meer en daarom keren ze niet meer terug", zegt een gemeentewoordvoerder. "Mocht het echter een keer nodig zijn dat ze er toch staan, dan zijn ze snel oproepbaar."
Begin september vorig jaar startte het werk voor de aanleg van de Cityring. Van meet af aan liep met name op de zaterdagmiddag het verkeer vast op de Spoorlaan, Heuvelring, Piusstraat, Paleisring en Schouwburgring.
Vooral op de Paleisring was er vaak geen doorkomen aan. Dat had onder meer te maken met de drukte op de kruising met de Bisschop Zwijsenstraat.
Daar posteerde de gemeente de verkeersregelaars. Ook kreeg het autoverkeer langer groen bij de oversteekplaats van het Stadhuisplein naar het Koningsplein.
De drukte op de Paleisring ontstaat omdat automobilisten per se in de garage van de Emma Passage of onder het Koningsplein willen parkeren, terwijl er ruimte genoeg is in de Tivoligarage en de Knegtelgarage.
Die laatste is op zaterdagmiddag zelfs gratis.
Laatst gewijzigd door zody op do 01 mar 2007, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Espace de zody 
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
Die laatste alinea in het artikel over de drukte op de Paleisring doet mijn bloed koken natuurlijk.
Ik vind het erg flauw om de schuld in de schoenen van de automobilist te geven.
- Vooral het Knegtelcomplex is duidelijk ver verwijderd van het winkelgebied. Je zit daar bovendien al bijna buiten de betaald parkerenzone, dus nogal wiedes dat het gratis moet zijn.
- Mensen hebben nu eenmaal tijd nodig om hun patroon. Volgens mij is het vooral een probleem omdat je van die kant niet meer bij de Heuvelpoortgarage kan komen en dat mensen daarom uitwijken naar de Emmapassage en het Koningsplein. Aan wie ligt dat dan? Aan de heren politici, die in al hun wijsheid de Heuvel weer open gooien of aan de automobilisten. De politici doen het nooit verkeerd, dus zijn het de automobilisten.
Als dadelijk het deel tussen het Puisplein en de Bisschop Zwijssenstraat wordt aangepakt, valt de Emmapassage ook af en stort iedereen zich op het Koningsplein.
Ook dat kun je ver van tevoren zien aankomen.
Ik vind het erg flauw om de schuld in de schoenen van de automobilist te geven.
- Vooral het Knegtelcomplex is duidelijk ver verwijderd van het winkelgebied. Je zit daar bovendien al bijna buiten de betaald parkerenzone, dus nogal wiedes dat het gratis moet zijn.
- Mensen hebben nu eenmaal tijd nodig om hun patroon. Volgens mij is het vooral een probleem omdat je van die kant niet meer bij de Heuvelpoortgarage kan komen en dat mensen daarom uitwijken naar de Emmapassage en het Koningsplein. Aan wie ligt dat dan? Aan de heren politici, die in al hun wijsheid de Heuvel weer open gooien of aan de automobilisten. De politici doen het nooit verkeerd, dus zijn het de automobilisten.
Als dadelijk het deel tussen het Puisplein en de Bisschop Zwijssenstraat wordt aangepakt, valt de Emmapassage ook af en stort iedereen zich op het Koningsplein.
Ook dat kun je ver van tevoren zien aankomen.
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
habke
- stadsweg
- Berichten: 451
- Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
- Locatie: Tilburg
Mag ik je er op wijzen dat de Knegtelgarage in de eerste plaats is gebouwd voor de kantoren en woningen in het Haestrechtkwartier (o.a. VGZ en woontoren) en dat dit een tijdelijke maatregel is omdat de parkeergarage onder het Pieter Vreedeplein nog niet klaar is. Zodra de nieuwe parkeerkelder (800 plaatsen) klaar is zal de Knegtelgarage niet meer gratis zijn.kees schreef:- Vooral het Knegtelcomplex is duidelijk ver verwijderd van het winkelgebied. Je zit daar bovendien al bijna buiten de betaald parkerenzone, dus nogal wiedes dat het gratis moet zijn.
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
Mag ik je erdan op wijzen dat de Knegtelgarage erg ver verwijderd is van het Pieter Vreedeplein is. De gemeente kan dat dan wel als alternatief naar voren schuiven, maar de parkeerder maakt zelf wel uit of hij/zij dat een aantrekkelijk alternatief vindt. De conclusie na enkele maanden: nee dus.
De gemeente mag dan nog zulke leuke alternatieven verzinnen. Als het niet werkt, heb je blijkbaar een slecht alternatief geboden en moet je dus niet de schuld in de schoenen van de automobilist schuiven. Die zijn blijkbaar bereid te betalen voor een dichtbij-parkeerplek boven gratis ver weg staan. Als je namelijk gratis wil staan, kun je net zo goed iets ten noorden van het NS-plein gaan staan, daar is het ook gratis en dichterbij het PV-plein.
De gemeente mag dan nog zulke leuke alternatieven verzinnen. Als het niet werkt, heb je blijkbaar een slecht alternatief geboden en moet je dus niet de schuld in de schoenen van de automobilist schuiven. Die zijn blijkbaar bereid te betalen voor een dichtbij-parkeerplek boven gratis ver weg staan. Als je namelijk gratis wil staan, kun je net zo goed iets ten noorden van het NS-plein gaan staan, daar is het ook gratis en dichterbij het PV-plein.
-
habke
- stadsweg
- Berichten: 451
- Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
- Locatie: Tilburg
Dat kan wel zo zijn maar een automobilist kiest er uiteindelijk toch ZELF voor om met de auto naar het centrum te gaan?? Dat doet de gemeente niet voor hun. Dan is dus de consequentie dat je op zoek moet naar een parkeerplek buiten het centrum als Koningsplein, Emmapassage en Tivoli vol zijn. Dus ergens mag je de automobilist wel de schuld van dit alles geven.
En dan erbij als je gratis naar de stad wilt kan je ook de fiets nemen, die kan je namelijk GRATIS stallen in de diverse fietsenstallingen in het centrum.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat de Knegtelgarage een alternatief is voor het Pieter Vreedeplein, het is een klein alternatief voor het hele centrum. Het Pieter Vreedeplein is nog niet klaar dus waarom zou je daar nu heen willen?
En iedere automobilist mag natuurlijk zelf bepalen waar hij/zij wil parkeren maar als je iedere zaterdag met een paar duizend tegelijk het centrum in wil dan vraag je zelf om problemen.
En dan erbij als je gratis naar de stad wilt kan je ook de fiets nemen, die kan je namelijk GRATIS stallen in de diverse fietsenstallingen in het centrum.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat de Knegtelgarage een alternatief is voor het Pieter Vreedeplein, het is een klein alternatief voor het hele centrum. Het Pieter Vreedeplein is nog niet klaar dus waarom zou je daar nu heen willen?
En iedere automobilist mag natuurlijk zelf bepalen waar hij/zij wil parkeren maar als je iedere zaterdag met een paar duizend tegelijk het centrum in wil dan vraag je zelf om problemen.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Als die mensen dat niet deden, dan zou dat belangrijke consequenties hebben voor de bedrijven in de binnenstad. Want ofwel hebben ze een verminderd personeelspotentieel (het aantal mensen dat op fietsafstand woont is veel minder groot dan dat op autoafstand woont), wat slecht is voor optimale prestaties van een bedrijf, en/of er komt minder winkelvolk naar de binnenstad, en dat betekent minder omzet etc. etc.habke schreef:Dat kan wel zo zijn maar een automobilist kiest er uiteindelijk toch ZELF voor om met de auto naar het centrum te gaan?? Dat doet de gemeente niet voor hun.
Het is de gemeente geweest die de ruimtelijke ontwikkelingen in het centrum heeft toegestaan, of sterker nog: veelal zelfs heeft gepromoot. De gevolgen van die overheidskeuzes moet je niet in de schoenen van de burger schuiven.
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
-
habke
- stadsweg
- Berichten: 451
- Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
- Locatie: Tilburg
Tilburg heeft nooit een echt sterke regionale functie gehad. Eindhoven, Breda en Den Bosch zijn wat dat betreft echte regionale centra, dat blijkt ook uit cijfers waarbij het centrum van Tilburg beduidend lager scoort dan de omringende grote steden. Tilburg moet het echt toch van de inwoners van de stad zelf hebben, dus ik weet niet waar jij het op baseert dat Tilburg een regionale functie heeft, wat het stadscentrum betreft dan.kees schreef:Bovendien vergeet habke gemakshalve dat een stad, zeker die van een omvang van Tilburg, een sterk regionale functie heeft.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15699
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Eindelijk is de tijd aangebroken dat het stedelijk- en prehistorische knooppunt 't Laar opgeknapt wordt. Het werd hoog tijd, want soms leek de weg wel aangetast door het oorlogsgeweld van tanks. Vanmorgen zag ik al een geel waarschuwingsbord staan langs de A65 met de tekst "ernstige verkeershinder A58/afslag Goirle".
Brabants Dagblad (31-03-2007) schreef: Verkeer zoekt alternatief om verkeerspunt Het Laar te ontwijken
Zaterdag 31 maart 2007 - TILBURG - Vaak tevergeefs probeerde het gemotoriseerd verkeer gisteren een alternatief te bedenken om verkeerspunt Het Laar te ontwijken. In alle vroegte werd op de Baroniebaan begonnen met het verwijderen van het asfalt.
![]()
Foto Marie-Thérèse Kierkels/PVE
De werkzaamheden gaan een maand in beslag nemen. Er wordt continu doorgewerkt, ook tijdens de weekeinden. Het verkeer kroop vaak over de Ringbanen Zuid en West. De Bredaseweg en Korvelseweg kregen ook meer drukte te verwerken dan op andere dagen. Bij het Willem II Stadion ontstond filevorming.
Espace de zody 
-
kees
- expressweg
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
- Locatie: Het Bosch van de Hertog
@ Zody, je bericht staat verkeerd.
Deze topic gaat over de cityring.
Voor kp het Laar moet je hier wezen.
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=5900
Deze topic gaat over de cityring.
Voor kp het Laar moet je hier wezen.
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=5900
-
zody
- expressweg
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
- Locatie: Antibes D2559
Ik zal hem snel even daar plaatsen. Bedankt voor de tip Kees, ik had de Cityring met de Ringbaan verward waar knp 't Laar een relevant onderdeel van vormt.kees schreef:@ Zody, je bericht staat verkeerd.
Deze topic gaat over de cityring.
Voor kp het Laar moet je hier wezen.
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=5900
Espace de zody 
-
badhuis
- zandpaadje
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 17:54
- Locatie: Tilburg
En wat dacht je van de Reeshof, TB-Noord en TB-West. Ook veel mensen! Die komen echt niet allemaal met de fiets naar het centrum.waldo79 schreef:Ik weet niet waar inwoners van Berkel-Enschot, Loon op Zand, Goirle, Hilvarenbeek e.d. dan gaan winkelen. Neem aan dat voor hen Tilburg de eerst aangewezen stad is. (Dat is meer dan lokale functie)
Die rare Havendijk, met wel een fraaie groene oever, een brede weg uitkomen op een smal straatje (Prinsenhoeven) met haakse bochten naar de Ringbaan Oost, dat moet fungeren als aanvoer/afvoerroute van het centrum? De oplossing, via een nieuwe brug over de Piushaven heb ik nooit goed begrepen.
Maar goed, wel wachten wel af.
Dion
(bewoner Hoogvenne)

