Snelste route van Würzburg naar Darmstadt
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Snelste route van Würzburg naar Darmstadt
Binnenkort moet ik op 1 dag naar Würzburg, dan naar Darmstadt en weer naar huis.
Nu gaat het om de tweede stuk (Würzburg - Darmstadt). Wat is het snelst:
1) A3 tot aan Frankfurter Kreuz en dan de A5 naar Darmstadt
2) A3 tot aan Hanau en dan de 'Gelbe Autobahn' B45/B26 naar Darmstadt
Nu gaat het om de tweede stuk (Würzburg - Darmstadt). Wat is het snelst:
1) A3 tot aan Frankfurter Kreuz en dan de A5 naar Darmstadt
2) A3 tot aan Hanau en dan de 'Gelbe Autobahn' B45/B26 naar Darmstadt
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...
-
- Secretaris
Lijkt me sterk afhankelijk van dag en tijdstip.
Wellicht dat men je op Autobahn-online beter kan helpen ?
Wellicht dat men je op Autobahn-online beter kan helpen ?
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- Moderator
Ik zou het Frankfurter Kreuz een beetje mijden met die WK enzo. Sowieso een van de drukste knooppunten van Duitsland.
Het ligt eraan waar in Darmstadt je moet wezen. Die gelbe Autobahn is niet gek!
Je kan eventueel ook nog de A661 nemen, dan kom je in het noorden van Darmstadt uit. Maargoed, de A3 Würzburg - Frankfurt/Main is sowieso erg filegevoelig.
Het ligt eraan waar in Darmstadt je moet wezen. Die gelbe Autobahn is niet gek!
Je kan eventueel ook nog de A661 nemen, dan kom je in het noorden van Darmstadt uit. Maargoed, de A3 Würzburg - Frankfurt/Main is sowieso erg filegevoelig.
-
- Voorzitter
-
- dorpsstraat
-
- verkeersader
Deel 1: Spaubeek -> A76 -> Grensovergang Bocholtz -> A4 -> Dreieck Heumar -> A3 -> Würzburg
Deel 2: Würzburg -> A3 -> Frankurter Kreuz -> A5 -> Darmstadt
Deel 3: Darmstadt -> A5 -> Frankurter Kreuz -> A3 -> Dreieck Heumar -> A4 -> Grensovergang Bocholtz -> A76 -> Spaubeek
Het was prima te doen, ondanks het vele vakantieverkeer (vooral Nederlanders) die dag. Alleen het traject Asschaffenburg - Würzburg is minder, omdat de A3 daar maar 2x2 is. Dat zorgde voor verstoppingen met soms langzaam rijdend verkeer.
Verder is er tussen Asschaffenburg-West en Asschaffenburg-Ost een grote bouwput, omdat de Autobahn 2x3 wordt gemaakt.
De werkzaamheden op de A4 schieten ook op. Zo is het drukke stuk tussen Kreuz Köln-West en Kreuz Kerpen al volledig 2x3. Nu kun je goed doorrijden.
Deel 2: Würzburg -> A3 -> Frankurter Kreuz -> A5 -> Darmstadt
Deel 3: Darmstadt -> A5 -> Frankurter Kreuz -> A3 -> Dreieck Heumar -> A4 -> Grensovergang Bocholtz -> A76 -> Spaubeek
Het was prima te doen, ondanks het vele vakantieverkeer (vooral Nederlanders) die dag. Alleen het traject Asschaffenburg - Würzburg is minder, omdat de A3 daar maar 2x2 is. Dat zorgde voor verstoppingen met soms langzaam rijdend verkeer.
Verder is er tussen Asschaffenburg-West en Asschaffenburg-Ost een grote bouwput, omdat de Autobahn 2x3 wordt gemaakt.
De werkzaamheden op de A4 schieten ook op. Zo is het drukke stuk tussen Kreuz Köln-West en Kreuz Kerpen al volledig 2x3. Nu kun je goed doorrijden.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...
-
- Moderator
Ja dat zag ik ook, een maand of 3 geleden. Zag er goed uit. Wel beton. Ik reed toen van Köln naar Aachen. Op de Kölner ring waren ze toen wel bezig. Duurde toen een half uur om in te voegenMatt schreef: De werkzaamheden op de A4 schieten ook op. Zo is het drukke stuk tussen Kreuz Köln-West en Kreuz Kerpen al volledig 2x3. Nu kun je goed doorrijden.

-
- dorpsstraat
Aschaffenburg - Wurzburg is inderdaad een ramp. Het bizarre is dat daar de files ook echt plotseling kunnen ontstaan terwijl het niet echt druk is.
Mijn ouders hebben er - in de regen - een bijna dood ervaring gehad. Ze hadden net het geluk wel naar de rechter baan te kunnen uitwijken. De auto's voor en achter hun waren allen in een kettingbotsing.
Ook hebben we ooit daar in een enorme file gestaan (voor ons gelukkig nog "maar" een kilometer of 30). Later hoorden we op de radio dat er die dag 110 kilomter "stau" stond op dat moment... echt bizar
Mijn ouders hebben er - in de regen - een bijna dood ervaring gehad. Ze hadden net het geluk wel naar de rechter baan te kunnen uitwijken. De auto's voor en achter hun waren allen in een kettingbotsing.
Ook hebben we ooit daar in een enorme file gestaan (voor ons gelukkig nog "maar" een kilometer of 30). Later hoorden we op de radio dat er die dag 110 kilomter "stau" stond op dat moment... echt bizar