Snelste route van Würzburg naar Darmstadt

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Matt
verkeersader

Snelste route van Würzburg naar Darmstadt

Bericht door Matt » do 22 jun 2006, 12:08

Binnenkort moet ik op 1 dag naar Würzburg, dan naar Darmstadt en weer naar huis.

Nu gaat het om de tweede stuk (Würzburg - Darmstadt). Wat is het snelst:

1) A3 tot aan Frankfurter Kreuz en dan de A5 naar Darmstadt
2) A3 tot aan Hanau en dan de 'Gelbe Autobahn' B45/B26 naar Darmstadt
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 22 jun 2006, 12:36

Lijkt me sterk afhankelijk van dag en tijdstip.
Wellicht dat men je op Autobahn-online beter kan helpen ?
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 22 jun 2006, 18:50

Ik zou het Frankfurter Kreuz een beetje mijden met die WK enzo. Sowieso een van de drukste knooppunten van Duitsland.

Het ligt eraan waar in Darmstadt je moet wezen. Die gelbe Autobahn is niet gek!

Je kan eventueel ook nog de A661 nemen, dan kom je in het noorden van Darmstadt uit. Maargoed, de A3 Würzburg - Frankfurt/Main is sowieso erg filegevoelig.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 22 jun 2006, 20:02

Die 'gelbe Autobahn' is een ex-autobahn met zelfs Dreiecken met namen (zoals het Eppertshausener Dreieck), lijkt mij zeker een goed alternatief voor de A5.

Albert Einstein
dorpsstraat

Bericht door Albert Einstein » wo 09 aug 2006, 11:43

en hoe ben je uiteindelijke gereden? Wat waren de ervaringen precies?

Matt
verkeersader

Bericht door Matt » wo 09 aug 2006, 11:59

Deel 1: Spaubeek -> A76 -> Grensovergang Bocholtz -> A4 -> Dreieck Heumar -> A3 -> Würzburg
Deel 2: Würzburg -> A3 -> Frankurter Kreuz -> A5 -> Darmstadt
Deel 3: Darmstadt -> A5 -> Frankurter Kreuz -> A3 -> Dreieck Heumar -> A4 -> Grensovergang Bocholtz -> A76 -> Spaubeek

Het was prima te doen, ondanks het vele vakantieverkeer (vooral Nederlanders) die dag. Alleen het traject Asschaffenburg - Würzburg is minder, omdat de A3 daar maar 2x2 is. Dat zorgde voor verstoppingen met soms langzaam rijdend verkeer.

Verder is er tussen Asschaffenburg-West en Asschaffenburg-Ost een grote bouwput, omdat de Autobahn 2x3 wordt gemaakt.

De werkzaamheden op de A4 schieten ook op. Zo is het drukke stuk tussen Kreuz Köln-West en Kreuz Kerpen al volledig 2x3. Nu kun je goed doorrijden.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 09 aug 2006, 15:37

Matt schreef: De werkzaamheden op de A4 schieten ook op. Zo is het drukke stuk tussen Kreuz Köln-West en Kreuz Kerpen al volledig 2x3. Nu kun je goed doorrijden.
Ja dat zag ik ook, een maand of 3 geleden. Zag er goed uit. Wel beton. Ik reed toen van Köln naar Aachen. Op de Kölner ring waren ze toen wel bezig. Duurde toen een half uur om in te voegen :roll:

Albert Einstein
dorpsstraat

Bericht door Albert Einstein » wo 09 aug 2006, 16:56

Aschaffenburg - Wurzburg is inderdaad een ramp. Het bizarre is dat daar de files ook echt plotseling kunnen ontstaan terwijl het niet echt druk is.
Mijn ouders hebben er - in de regen - een bijna dood ervaring gehad. Ze hadden net het geluk wel naar de rechter baan te kunnen uitwijken. De auto's voor en achter hun waren allen in een kettingbotsing.
Ook hebben we ooit daar in een enorme file gestaan (voor ons gelukkig nog "maar" een kilometer of 30). Later hoorden we op de radio dat er die dag 110 kilomter "stau" stond op dat moment... echt bizar