[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 01 jan 2022, 20:48

Ik vind het vooral opvallend dat er überhaupt een tweede viaduct over de N381 is gebouwd. Het convergentiepunt had ook gewoon net voor het viaduct gekund, dan had je je de aanleg van het viaduct geheel kunnen besparen. Zeker met die flink verlengde verbindingswegen van/naar zuidelijke richting zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

De echte reden van die overbreedte en de verlengde verbindingswegen is trouwens dat er rekening is gehouden met latere uitbouw tot een versimpeld klaverblad. Dit vanwege de ontwerprichtlijn voor stroomwegen die vloeiende uitwisseling tussen stroomwegen aanbeveelt. De aansluiting N34/N381 is dus in feite een gloednieuwe SNUP. ;)

De bestaande viaducten op de N34 Coevorden - Emmen zijn ruim 50 jaar oud. Mocht het klaverblad er ooit komen, dan zal het bestaande viaduct waarschijnlijk worden gesloopt en vervangen door een nieuw exemplaar volgens de ontwerpstijl van het nieuwe viaduct. Datzelfde zal ook het uitgangspunt zijn geweest bij de overige bestaande viaducten op het verdubbelde gedeelte. Want opvallend is dat de nieuwe viaducten een compleet andere ontwerpstijl hebben (met o.a. V-pijlers) dan de bestaande viaducten.

Maar toch, ik had liever gezien dat het oude viaduct Klinkmolen (over de N391) was vervangen door een nieuw met optimale veldindeling, dan dat het weinig nuttige tweede viaduct Staapharst (over de N381) gebouwd was...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 03 jan 2022, 9:47

Denniszegmaar schreef: ma 15 nov 2021, 16:59 Die borden zijn helemaal weggehaald. De enige snelheidsbeperking momenteel is bij de bouw van de nieuwe afrit nabij Klijndijk (Slenerweg)
Als je niet weet dat de afslag Odoorn er heeft gelegen, zou je het niet zien, anders dan een stuk nieuw asfalt en een modderige berm. Op zich gek dat men de afrit nu al heeft verwijderd en niet gewacht heeft dat de afritten Klijndijk geopend zijn. Verkeer uit het zuiden kan nog wel Emmen-Noord nemen natuurlijk en binnendoor. Er leek niet gewerkt te worden bij Klijndijk. Kerst of winterverlet denk ik. Het meeste grondwerk lijkt gedaan, maar het extra viaduct moet nog. Aan de zuid/oostkant ligt nog een boerenweg, die vermoedelijk door werkverkeer is gebruikt en die vervangen moet worden voor een talud (en de afrit vanuit het zuiden).

Grappig dat men bij afslag Emmen-Noord (alleen aan de oostkant) LED verlichting heeft aangebracht/vervangen, terwijl de afrit eind 2022 zal verdwijnen. Planningsfoutje ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 03 jan 2022, 12:18

Kaaiman schreef: za 01 jan 2022, 20:48 Ik vind het vooral opvallend dat er überhaupt een tweede viaduct over de N381 is gebouwd. Het convergentiepunt had ook gewoon net voor het viaduct gekund, dan had je je de aanleg van het viaduct geheel kunnen besparen. Zeker met die flink verlengde verbindingswegen van/naar zuidelijke richting zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
Tenminste mooie voorbereiding voor een toekomstige doorzetting van de 2x2 richting Gieten.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 08 jan 2022, 7:34

Het vervolg op mijn vorige video (N34 van Coevorden naar Emmen). In deze video rijd ik over alle overige (verbindings)wegen in 'knooppunt Emmen-West'.

Route
- Startpunt: verzorgingsplaats De Blikken (iets ten noorden van Emmen-West).
- Van N34-noord naar N391 (Delftlanden).
- Keren via aansluiting Delftlanden.
- Van N391 naar N34-zuid (Erm).
- Keren via aansluiting Erm.
- Van N34-zuid naar N391 (Delftlanden).
- Keren via aansluiting Delftlanden.
- Van N391 naar N34-noord (Drachten) via verzorgingsplaats Westerveld.
- Keren via aansluiting Drachten.
- Van N34-noord naar N34-zuid (Erm).
- Bonus: van afslag Erm naar Emmen via Oude Rijksweg (een stokoude betonbaan) en Ermerweg v.v. Deze weg loopt door het nieuwe knooppunt.

Link