Ik kan het haast niet helpen om sarcastisch of "troll-achtig" over te komen maar hoeveel keer lees ik nu al het woord "snelheidsverlaging"Alfa schreef:Blijkbaar wel snelheidsverlaging naar 70 op de R6 bij de weefstroken.

Moderator: Moderatoren
Ik kan het haast niet helpen om sarcastisch of "troll-achtig" over te komen maar hoeveel keer lees ik nu al het woord "snelheidsverlaging"Alfa schreef:Blijkbaar wel snelheidsverlaging naar 70 op de R6 bij de weefstroken.
Ik zie geen enkele reden waarom daar een snelheidsbeperking van 70 km/u zou moeten gelden. Men kan net zo goed de maximumsnelheid op gehele R6 verhogen naar 90 km/u. Als ik het goed begrijp komt er ook een op- en afrittencomplex op het huidige kruispunt met de N14. In dat geval is het verstandig om weefstroken aan te leggen tussen beide complexen gezien de afstand.Glodenox schreef:De ingenieur zei als ik me goed herinner dat er 'op bepaalde delen van de R6' 70 km/u ingesteld gaat worden. Maar of dat nu beperkt blijft tot het deel tussen de Antwerpsesteenweg en de oprit naar de E19 of ook uitgebreid wordt naar de andere opritten en afritten zal waarschijnlijk afhankelijk zijn van het advies van de politie.
De werken werden gegund voor 18,5 miljoen aan Stadsbader NV. In totaal hadden 5 kandidaten een offerte ingediend.vynkce schreef:De werken aan het kruispunt met de Liersesteenweg gaan van start na de zomervakantie. Meer info volgt.
Zie: https://wegenenverkeer.be/werken/brugge ... 6-mechelenvynkce schreef:De werken aan het kruispunt met de Liersesteenweg gaan van start na de zomervakantie. Meer info volgt.
Tommy schreef:
Ik woon er ook héél dicht in de buurt... Al kom ik er zo min mogelijk langs uiteraard.
De R6 staat op een werkdag eigenlijk constant aan te schuiven tussen kruispunt N14 en N1.
Simpele reden, er kunnen te weinig voertuigen door de groene afslagpijl R6 -> N1 Mechelen.
De werken schieten wel op... Er wordt kalk gebruikt om de grond voor de talluts droger te krijgen.
Er wordt enkel overdag gewerkt, ma tot en met vrij, maar ook op zaterdag... Straf vind ik dat.
Waarom zou flyover zonder een 'pechstrook' eigenlijk 'substandaard' zijn? De R6 is geen autosnelweg hoor...
Leuk voor de statistieken. België heeft dan officieel enkele km snelweg bij. Tot waar loop het snelweggedeelte?