[A013] Spitsstrook Berkel - Delft zuid
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Het Kleinpolderplein is praktsich niet meer aan te passen. De enige manier om daar verkeer weg te halen is de A4-MD en de verlengde A16
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
-
- verkeersader
Grapjas :P. Heb je gezien hoeveel ruimte daar is aan beide kanten? Je hebt gelijk hoor, capaciteitstechnisch, maar het lijkt me vrij onmogelijk. Om over eventuele luchtkwaliteitsissues nog maar te zwijgen. Ik stel voor dat we Camiel Eurlings helemaal lam spammen voor de A4 MDChris schreef:Tja, de A20 moet ook naar minstens 2x5 of 3+3+3+3 verbreedt worden, om het verkeer daar goed te verwerken zonder aanvullende maatregelen (A4MD/A13-A16).

-
- 4x5 autosnelweg
De A20 is niet meer te verbreden tussen de afritten Schiedam en Crooswijk. Gezien het grote aantal afriten op korte afstand en het feit dat de vluchtstrook her en der 'verdwijnt' (o.a. de Giessenbrug en het viaduct van de Rozenlaan), zitten spitsstroken er ook niet meer in.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Dat levert problemen op met het Giessenplein (afrit 14) en het Rozenlaan viaduct.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Forumbeheerder
-
- expressweg
-
- verkeersader
Vanaf de A20 zijn er twee rijstroken naar de A13, waarvan de rechterstrook begint als oprit van Rotterdam-centrum (Trouwens, dat bord op de A20 wat aangeeft hoe de rijstroken richting A13 verlopen is of helemaal fout, of ik begrijp 'm niet
). Zou denk ik een stuk schelen door 1 rijbaan naar de A13 eerder af te slaan en met een viaduct onder de oprit Rotterdam-Centrum door te laten gaan, zodat de oprit Rotterdam-centrum op de linker van de twee rijstroken uitkomt. Maar dat is tegelijkertijd waarschijnlijk ook heel verwarrend omdat er twee punten komen waar het verkeer richting A13 kan afslaan..

-
- verkeersader
Dit soort weefbewegingen zijn op meer plekken vervelend (A2-->A10 Zuid, A4-->A10 West). Vlechtwerken zijn dan denk ik inderdaad een heel goed middel om het verkeer sneller te laten doorstromen (bij knooppunt Ypenburg werkt het zeer goed). Maar de uitvoering ervan is lastig, zo niet onmogelijk daar omdat er domweg geen ruimte is. Mocht die er wel zijn, dan wordt het een dure grap. Niet dat dat erg is als er structureel file staat en je het op die manier op kunt lossen, graag zelfs! Maar het lijkt me dat het op de lange termijn een A13/A16 verbinding beter is, dus kan wat mij betreft het geld beter daarin gaan zitten.Ehuls schreef:Vanaf de A20 zijn er twee rijstroken naar de A13, waarvan de rechterstrook begint als oprit van Rotterdam-centrum (Trouwens, dat bord op de A20 wat aangeeft hoe de rijstroken richting A13 verlopen is of helemaal fout, of ik begrijp 'm niet). Zou denk ik een stuk schelen door 1 rijbaan naar de A13 eerder af te slaan en met een viaduct onder de oprit Rotterdam-Centrum door te laten gaan, zodat de oprit Rotterdam-centrum op de linker van de twee rijstroken uitkomt. Maar dat is tegelijkertijd waarschijnlijk ook heel verwarrend omdat er twee punten komen waar het verkeer richting A13 kan afslaan..
-
- stadsweg
Blijkbaar wordt er toch wel gewerkt:Ehuls schreef:Nou hebben ze wel heel leuk die spitstroken aangelegd op de A13, maar volgens mij worden ze nog steeds niet gebruikt? Ik zie ook niet echt werkzaamheden meer, volgens mij is het gewoon klaar. Weet iemand wat er precies aan de hand is?
VID schreef: A13 Rotterdam - Rijswijk
tussen knp. Kleinpolderplein en Berkel en Rodenrijs
2 km langzaam rijdend verkeer (vertraging: ca. 10 min) door wegwerkzaamheden
-
- 4x5 autosnelweg
De spitsstrook op de A13 is maandag opengegaan, zoals uit dit bericht van een energieke minister te lezen valt

AD (17-4-2007) schreef:Algemeen Dagblad: Eurlings wil snel werken
Er moeten snel veertig spitsstroken en andere wegverbredingen komen. Dat eist minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat. Volgens het Algemeen Dagblad heeft hij grootse plannen om het fileprobleem in Nederland aan te pakken.
Extra rijstroken mochten er de afgelopen jaren nauwelijks worden aangelegd, omdat het verkeer te veel luchtvervuiling zou veroorzaken. Maar Eurlings wil 'full speed door’. ‘Ik zet alles op alles om ze binnen vier jaar aan te leggen. En ik reken erop dat dat lukt. Dat is echt mijn ambitie.’ Het ministerie van VenW durfde onlangs nog niet te voorspellen wanneer de werkzaamheden op grote schaal worden opgepakt.
Eurlings pleit voor meer daadkracht. ‘We moeten niet eindeloos blijven discussiëren. Over de aanleg van de A4 Delft - Schiedam wordt al veertig jaar gesproken. Bizar. Als wij het niet goed vinden dat de files blijven toenemen, moeten we sneller tot actie overgaan.’ Op 16 april werd op de A13 (Berkel en Rodenrijs - Delft-Zuid) de tiende spitsstrook geopend.
Een 'slimme mix van maatregelen' kan de impasse definitief doorbreken, daar is de minister van overtuigd. Om de milieuproblemen te beperken moet op sommige plekken mogelijk de maximumsnelheid worden beperkt of een extra aantal geluidsschermen worden geplaatst.
Dat betekent niet dat onder Eurlings’ ministerschap de files als sneeuw voor de zon verdwijnen. ‘Die loze belofte ga ik niet doen. Maar ik wil wel dat mensen het ministerie van Verkeer en Waterstaat zien als een ministerie van oplossingen en actie. En dat gaat de komende vier jaar ook gebeuren,’ aldus de bewindsman. Het streven is dat de files in 2020 fors zijn teruggebracht. Omdat tegen die tijd naar verwachting ook de kilometerheffing is ingevoerd, staat het verkeer dan nog net zo vaak vast als begin jaren negentig, voorziet het ministerie.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik was er gisterenochtend, fototoestel in de aanslag, allen helaas te laat, want hij was alweer dicht 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Dit vind ik een erg goede minister! Hij lijkt erg daadkrachtig.
Maareh, ik heb maandag niks gezien hoor op de A13. Is die strook dan pas 's middags open gegaan ofzo? Ik reed er namelijk rond half 9 langs.
Maareh, ik heb maandag niks gezien hoor op de A13. Is die strook dan pas 's middags open gegaan ofzo? Ik reed er namelijk rond half 9 langs.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
Hij is er alleen richting Rijswijk. En ik was er ook veel later dan half 9.
Terug had ik pech, de A13 zat dicht vanwege een ongeval. Voor het eerst file gehad op de A4 tussen Rijswijk en de N470
(en daarna binnendoor door Midden-Delfland naar Schiedam gereden. handig als je de weg weet :hypocrite:)
Terug had ik pech, de A13 zat dicht vanwege een ongeval. Voor het eerst file gehad op de A4 tussen Rijswijk en de N470

(en daarna binnendoor door Midden-Delfland naar Schiedam gereden. handig als je de weg weet :hypocrite:)
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Het AD had ook een kaartje met daarop alle spits-/plusstroken die Eurlings in de komende jaren wil aanleggen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Secretaris
Ik hoop dat hij ook vaart zet achter het definitief maken van de spitsstroken, waarmee ik bedoel dat hij de eerste spitsstroken die zijn aangelegd (met name de spitsstroken over de vluchtstroken) nu vervangen worden door plus- of permanente rijstroken. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Het AD had zaterdag een kaartje van die opening, een kaartje van RWS met, zoals bekend, vol met fouten (zo was zelfs de N470 tot A4 gepromoveerd).harry schreef:Het AD had ook een kaartje met daarop alle spits-/plusstroken die Eurlings in de komende jaren wil aanleggen.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Ik vraag me af of je met die spitsstrook niet opnieuw een flessehals creert, die spitsstrook is maar een kilometer of 4, 5 lang! En de problemen liggen op de hele A13. 2x4 zou daar met de huidige hoeveelheid verkeer ook niet genoeg zijn denk ik trouwens. Daar is gewoon een A4 van Delft naar Kethelplein voor nodig.