[UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
-
- stadsweg
-
- stadsweg
-
- 4x5 autosnelweg
Koeweit schijnt ook lekker volgeplempt te zijn met snelwegen, expresswegen en knooppunten.
http://img285.echo.cx/img285/8797/dubai28rw.jpg
Hier zou ik graag een portaalbord zien waar ook de afslaande richting op een dergelijke manier wordt aangegeven dat deze ook vanaf de linkere rijstroken van de hoofdrijbaan te zien is. De lichtmasten doen me ergens denken aan België...
http://img285.echo.cx/img285/8797/dubai28rw.jpg
Hier zou ik graag een portaalbord zien waar ook de afslaande richting op een dergelijke manier wordt aangegeven dat deze ook vanaf de linkere rijstroken van de hoofdrijbaan te zien is. De lichtmasten doen me ergens denken aan België...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- verkeersader
Allerlei nieuwsberichten over verkeer in Dubai:
http://www.gulfnews.com/indepth/traffic ... dex-2.html
http://www.gulfnews.com/indepth/traffic ... dex-2.html
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Secretaris
-
- Voorzitter
-
- verkeersader
Time-lapse filmpje uit Dubai:
http://www.youtube.com/watch?v=XGxf5r0rCN8
Die tunnels in Dubai zien er ook goed uit
http://www.youtube.com/watch?v=XGxf5r0rCN8
Die tunnels in Dubai zien er ook goed uit
-
- Moderator
-
- Moderator
Die gasten in Dubai zijn echt freaking gestoord!
Ze zijn een park aan het bouwen met alle wereldwonderen en belangrijke gebouwen, maar dan nog groter
Las Vegas, maar dan erger.
Wat dacht je van de Big Ben:

Ook bouwen ze de Burj Dubai, een wolkenkrabber van maarliefst 800 meter hoogte. Geldstromen schijnen eindeloos te zijn in dit land waar 75% van de bevolking van niet-VAE-origine is.
In Kuweit heb je ook van die idioten. Het linker gebouw moet in Kuweit-City komen, het rechter is momenteel in aanbouw in Dubai, al zou de Burj Dubai volgens geruchten ook gewoon naar de 1.000m hoogte gaan.

Zo'n gast van het SSC forum woont in Dubai:

En wat dacht je hier van? Gewoon plagiaat van bekende gebouwen in Oost-Azië:

you got to be kiddin'
hock:

Een onderwater hotel hoort er natuurlijk bij.

Haha, dit geloof je toch allemaal niet... Helaas zijn dit concrete plannen allemaal..
Ze zijn een park aan het bouwen met alle wereldwonderen en belangrijke gebouwen, maar dan nog groter

Las Vegas, maar dan erger.
Wat dacht je van de Big Ben:

Ook bouwen ze de Burj Dubai, een wolkenkrabber van maarliefst 800 meter hoogte. Geldstromen schijnen eindeloos te zijn in dit land waar 75% van de bevolking van niet-VAE-origine is.
In Kuweit heb je ook van die idioten. Het linker gebouw moet in Kuweit-City komen, het rechter is momenteel in aanbouw in Dubai, al zou de Burj Dubai volgens geruchten ook gewoon naar de 1.000m hoogte gaan.

Zo'n gast van het SSC forum woont in Dubai:

En wat dacht je hier van? Gewoon plagiaat van bekende gebouwen in Oost-Azië:

you got to be kiddin'

Een onderwater hotel hoort er natuurlijk bij.

Haha, dit geloof je toch allemaal niet... Helaas zijn dit concrete plannen allemaal..
-
- verkeersader
Helemaal geweldig dit allemaal. Vooral die toren van een kilometer hoog (op Skyscraperpage/diagrams nog wel als 'vision' bestempeld) is pure science fiction.
Ik zag een poosje terug een interview met die sympathieke megalomaan die in dat landje daar de dienst uitmaakt (emir? prins? weet het ff zo gauw niet). Deze man heeft echt visie: hij bouwt nu al met het oog op het uitgeput raken van de oliebronnen in de VAE. Als het zover is, dan is Dubai / de VAE zo'n bekend en gigantisch groot toeristenoord annex belastingparadijs geworden, dat de inkomsten van het land gegarandeerd blijven. En inderdaad, de echt puisant rijken van de wereld schijnen er bij bosjes huizen, appartementen, bungalows etc.etc. te kopen.
Ik zag een poosje terug een interview met die sympathieke megalomaan die in dat landje daar de dienst uitmaakt (emir? prins? weet het ff zo gauw niet). Deze man heeft echt visie: hij bouwt nu al met het oog op het uitgeput raken van de oliebronnen in de VAE. Als het zover is, dan is Dubai / de VAE zo'n bekend en gigantisch groot toeristenoord annex belastingparadijs geworden, dat de inkomsten van het land gegarandeerd blijven. En inderdaad, de echt puisant rijken van de wereld schijnen er bij bosjes huizen, appartementen, bungalows etc.etc. te kopen.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.
-
- Forumbeheerder
-
- verkeersader
Ja, waar nog een véél grotere versie van gaat komen. Bijzonder fraai. Echt een paradijsje om te zien (alleen voor de allerrijksten dan...).
En stel dat de Burj Dubai met z'n 800 meter in Utrecht zou worden neergezet. Volgens mij kun je de toren dan in bijna het hele land zien.
Voor een gemiddelde VAE bewoner zal Nederland er inmiddels toch maar karig en saai uitzien, denk ik zo.
En stel dat de Burj Dubai met z'n 800 meter in Utrecht zou worden neergezet. Volgens mij kun je de toren dan in bijna het hele land zien.
Voor een gemiddelde VAE bewoner zal Nederland er inmiddels toch maar karig en saai uitzien, denk ik zo.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.
-
- Moderator
Wellicht vind je het interessant om deze Nederlandstalige thread eens helemaal door te lezen op skyscrapercity. De afbeeldingen zijn echt de moeite waard, als je ziet wat ze dáár allemaal wel niet bedenken. 

-
- dorpsstraat
-
- verkeersader
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Die zullen spoedig vergaan tot GTI's. Immers in de woestijn is het onderhoud aan wegen vaak erg duur, vooral het operationele onderhoud. Na elke dag met windkracht 3 en meer moet de weg worden schoongeveegd van zand. Anders zal het binnen enkele weken volledig "overspoelen". Bovendien zijn de extreme temperatuursverschillen ('s nachts kan het in de woestijn gemakkelijk vriezen!) extreem slecht voor het asfalt.Het wegennetwerk, is, zeker in de woestijn nogal oversized. Bijna alle wegen zijn als expressweg of snelweg uitgevoerd, en sommige voeren van niets naar nergens.
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
http://img206.imageshack.us/img206/1811/cimg0560pm6.jpg
Leuk dat het rechts-naar-links-lezen in Arabische landen consequent wordt doorgevoerd: Ook het 'werkende mannetje' staat andersom
Leuk dat het rechts-naar-links-lezen in Arabische landen consequent wordt doorgevoerd: Ook het 'werkende mannetje' staat andersom

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Nee, kijk maar naar het '100' schidje: Nummers lees je, net als in Europa, van links naar rechts.
Merk op dat volgens mij de wegnummers in het Arabisch anders zijn dan in het Latijn
hock:, maar dat kan komen omdat de Arabische cijfers zo klein zijn in dat schildje dat ik ze niet goed kan lezen.
Verder vind ik de wegnummerschildjes niet goed. Geef mij maar het Nederlandse systeem. Veel duidelijker!
Merk op dat volgens mij de wegnummers in het Arabisch anders zijn dan in het Latijn

Verder vind ik de wegnummerschildjes niet goed. Geef mij maar het Nederlandse systeem. Veel duidelijker!