[UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates
Dubai is een ideale bestemming om in de winter de zon op te zoeken en bij dragelijke zomerse temperaturen van zon-zee-strand te genieten. Tijdens onze zomer zijn er genoeg andere zonnige en leuke bestemmingen in Europa te vinden zonder dat je op die grillplaat in de Emiraten moet gaan zitten.
-
- verkeersader
Ik ben een keer in Dubai geweest, dat was in april 2015
In totaal twee weken geweest, voor mij persoonlijk vond ik dat iets te lang.
Voordelen: de veiligheid.
Ik was bij de McDonald's voor wifi en een kop koffie.
Na het drinken had ik m'n tablet vergeten mee te nemen, ik kwam daar pas achter in het hotel.
Snel liep ik terug naar de McDonald's, de trap op naar de bovenverdieping waar ik zat.
Met in m'n achterhoofd dat natuurlijk iemand het had meegenomen, maar 35 minuten later, lag de tablet precies nog op dezelfde plek.
Als je die tablet in het centrum van Parijs of Brussel had laten liggen bij de Mc, dan was deze voor 95% gestolen.
Maar ik miste wel een beetje de cultuur, die je bijvoorbeeld wel ziet in Iran of Oman.
Het zijn toch voornamelijk kantoren, shoppingmalls, en veelte dure auto's.
In totaal twee weken geweest, voor mij persoonlijk vond ik dat iets te lang.
Voordelen: de veiligheid.
Ik was bij de McDonald's voor wifi en een kop koffie.
Na het drinken had ik m'n tablet vergeten mee te nemen, ik kwam daar pas achter in het hotel.
Snel liep ik terug naar de McDonald's, de trap op naar de bovenverdieping waar ik zat.
Met in m'n achterhoofd dat natuurlijk iemand het had meegenomen, maar 35 minuten later, lag de tablet precies nog op dezelfde plek.

Als je die tablet in het centrum van Parijs of Brussel had laten liggen bij de Mc, dan was deze voor 95% gestolen.
Maar ik miste wel een beetje de cultuur, die je bijvoorbeeld wel ziet in Iran of Oman.
-
- Voorzitter
Ik was in 2014 een dag in Dubai, op de terugweg na een reis van een week in Oman. Na al die indrukken van Oman viel Dubai een beetje tegen. Maar misschien kwam dat ook tevens omdat we al vroeg aankwamen, en vrij moe waren.
-
- 2x3 autosnelweg
Zou dat Urdu zijn onderaan dit bord gelet op het hoge aantal migranten in het land? https://www.google.nl/maps/@23.9715921, ... 680!8i3840
-
- 4x5 autosnelweg
Het laatste is waar, maar er is wel degelijk cultuur, als je maar goed zoekt en/of een goede gids huurt.CasablancaMarocco schreef: ↑ma 10 jan 2022, 0:01 Maar ik miste wel een beetje de cultuur, die je bijvoorbeeld wel ziet in Iran of Oman.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Oman heb ik op de long-list staan van te bezoeken bestemmingen. Misschien maar eens ervaringen delenCoen Tunnel schreef: ↑ma 10 jan 2022, 22:13 Ik was in 2014 een dag in Dubai, op de terugweg na een reis van een week in Oman. Na al die indrukken van Oman viel Dubai een beetje tegen. Maar misschien kwam dat ook tevens omdat we al vroeg aankwamen, en vrij moe waren.

-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben zelf alleen een dagje op het schiereiland/exclave Musadam geweest, als dagtrip vanuit de UAE (Ras al Khaimah)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Daar lijkt het wel op ja.Alfa schreef: ↑ma 10 jan 2022, 22:48 Zou dat Urdu zijn onderaan dit bord gelet op het hoge aantal migranten in het land? https://www.google.nl/maps/@23.9715921, ... 680!8i3840
Niet dat ik de taal begrijp

-
- verkeersader
Het lettertype is wel typisch voor Urdu en ik zie het ook wel eens voor Perzisch gebruikt worden. Zeker in contrast met Arabisch. De stijl waarin dit geschreven is heet overigens Nastaliq.Alfa schreef: ↑ma 10 jan 2022, 22:48 Zou dat Urdu zijn onderaan dit bord gelet op het hoge aantal migranten in het land? https://www.google.nl/maps/@23.9715921, ... 680!8i3840
-
- 2x2 autosnelweg
Ik vind het overdreven om te zeggen dat er nauwelijks openbaar vervoer is. Ze hebben de metro, en waar geen metro is rijden bussen:
http://www.inat.fr/map/dubai-metro-bus/
Wat de temperatuur betreft: Ik was er voor het eerst in juni, toen was het inderdaad heel erg warm. De tweede keer in maart, toen was het zo'n 20 graden en regende af en toe een beetje.
http://www.inat.fr/map/dubai-metro-bus/
Wat de temperatuur betreft: Ik was er voor het eerst in juni, toen was het inderdaad heel erg warm. De tweede keer in maart, toen was het zo'n 20 graden en regende af en toe een beetje.
-
- 4x5 autosnelweg
Toen ik in de UAE was, was de metrolijn innDubai nog in aanleg. Maar in Dubai en ook en Abu Dhabi heb ik van de lokale bussen gebruik gemaakt (in Abu Dhabi was het toen gratis).
In Ras al Khaimah heb ik alleen van taxi’s gebruik gemaakt en in Al Ain alles zelf gereden.
Rijden in Dubai was trouwens ook best een uitdaging.
In Ras al Khaimah heb ik alleen van taxi’s gebruik gemaakt en in Al Ain alles zelf gereden.
Rijden in Dubai was trouwens ook best een uitdaging.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net