[UAE] Verenigde Arabische Emiraten / United Arab Emirates
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: VAE - UAE (Dubai, Abu Dhabi etc)
Ik heb de topictitel even aangepast. Er stond al jaren UAB, terwijl dat UAE moest zijn (United Arab Emirates)
uh2:

-
- 4x5 autosnelweg
Ik kan niet wachten totdat ik daar foto's ga maken
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
-
- Voorzitter
-
- 2x3 autosnelweg
Yep. Wat is nou 100 miljoen euro meer of minder? Water is er duurder dan benzine... Het is niet alleen mooi, maar ook futuristisch. Dat vraagt misschien wel om een bezoekje. 

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator
Niet echt een snelweg, maar de Al Burj in Dubai moet 1462 meter hoog worden
Skybridge op 1000 meter

Skybridge op 1000 meter

-
- autoweg

Zo hoog? Ik heb nog gelezen dat die 500 of 600 meter hoog zou worden.

-
- verkeersader
Is dat niet die andere toren?Jeroenisonderweg schreef:
Zo hoog? Ik heb nog gelezen dat die 500 of 600 meter hoog zou worden.hock:
-
- Moderator
De Burj Dubai. Die moet meer dan 800 meter hoog worden. Die is momenteel ruim 600 meter hoog, maar nog niet af. De meest concrete 600m toren die ik ken is de Chicago Spire in Chicago, die is ook in aanbouw.
-
- verkeersader
1 km hoog?? Ik heb begrepen dat die 800m al heel lastig is omdat de constructie dan wel kan gaan bezwijken onder zijn eigen gewicht. Daarom wordt het bovenste gedeelte van de Burj Dubai in staal uitgevoerd en niet beton.
-
- dorpsstraat
WTF????
Zo hoog??? kunnen ze dat geld niet beter besteden aan armoede in de wereld.
We weten inmiddels wel allemaal dat Dubai de beste wolkenkrabber van de wereld kan ontwerpen.
Alleen als ik denk aan de Burj Dubai wordt ik misselijk
Zo hoog??? kunnen ze dat geld niet beter besteden aan armoede in de wereld.
We weten inmiddels wel allemaal dat Dubai de beste wolkenkrabber van de wereld kan ontwerpen.
Alleen als ik denk aan de Burj Dubai wordt ik misselijk
-
- 2x3 autosnelweg
Meer informatie over dit gebouw vind je hier en hier.
De exacte hoogte wordt geheim gehouden, maar zal ergens tussen de 800 en 950 meter liggen, zo is de verwachting. Het gebouw moet op 30 juni 2009 gereed zijn en is momenteel iets meer dan 600 meter hoog.
De opdracht voor de bouw van dit gebouw schijnt van de president van de Verenigde Arabische Emiraten, waar Dubai deel van uitmaakt, persoonlijk afkomstig te zijn. De president, Zijne Excellentie Khalifa bin Zayid al-Nuhayyan, heeft volgens geruchten slechts deze opdracht verstrekt: "Bouw een wolkenkrabber met een maximale hoogte van wat technisch mogelijk is."
Dubai bouwt behalve aan deze wolkenkrabber ook aan kunstmatige eilanden voor de kust: in de vorm van een palmboom en zelfs een plattegrond van de wereld.
Deze projecten kosten, samen met de nodige andere zeer kostbare projecten, uiteraard miljarden euro's, maar dat is geen probleem: het land is stinkend rijk door de export van olie. Benzine is er goedkoper dan water! Men kijkt dus, anders gezegd, niet op 100 miljoen euro meer of minder: dat is "klein geld"...
De exacte hoogte wordt geheim gehouden, maar zal ergens tussen de 800 en 950 meter liggen, zo is de verwachting. Het gebouw moet op 30 juni 2009 gereed zijn en is momenteel iets meer dan 600 meter hoog.
De opdracht voor de bouw van dit gebouw schijnt van de president van de Verenigde Arabische Emiraten, waar Dubai deel van uitmaakt, persoonlijk afkomstig te zijn. De president, Zijne Excellentie Khalifa bin Zayid al-Nuhayyan, heeft volgens geruchten slechts deze opdracht verstrekt: "Bouw een wolkenkrabber met een maximale hoogte van wat technisch mogelijk is."
Dubai bouwt behalve aan deze wolkenkrabber ook aan kunstmatige eilanden voor de kust: in de vorm van een palmboom en zelfs een plattegrond van de wereld.
Deze projecten kosten, samen met de nodige andere zeer kostbare projecten, uiteraard miljarden euro's, maar dat is geen probleem: het land is stinkend rijk door de export van olie. Benzine is er goedkoper dan water! Men kijkt dus, anders gezegd, niet op 100 miljoen euro meer of minder: dat is "klein geld"...
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator
Een populaire misvatting is dat de economie van Dubai op olie gebaseerd is. Slechts 6% van de economie in het emiraat Dubai is hiervan afhankelijk.
-
- autoweg

Waar halen ze dan al dat geld vandaan? Monopoliepositie in de zandbakkenproductie?
-
- stadsweg
Toerisme is ook groot net als de financiele en handels markten.
Overigens worden de meeste van die megaprojecten ook gebouwd met arme werknemers uit India en Pakistan die onder zware omstandigheden dit slecht betaalde werk moeten doen.
Overigens worden de meeste van die megaprojecten ook gebouwd met arme werknemers uit India en Pakistan die onder zware omstandigheden dit slecht betaalde werk moeten doen.
-
- autoweg

Dus toch een addertje onder het gras. Ik dacht al, het kan nooit zo zijn dat iedereen het goed heeft.
Dan krijg je een plaatje als Singapore: op de voorgrond de oude en verwilderde huizen, soms krotten, en direct daarachter staan de dure en hoge wolkenkrabbers.
-
- Moderator
Je moet niet vergeten dat die gastarbeiders wel beter betaald krijgen dan in de landen waar ze vandaan komen.
-
- autoweg
Maar het blijft toch een groot verschil met de goedbetaalde rijkelui die straks op 1000m hoog zitten zonder ook maar één rotsblok.
-
- 4x5 autosnelweg
Omgerekend in Dollars/Euro's natuurlijk wel. Maar het prijspeil in de VAE is natuurlijk aanzienlijk hoger. Je kunt je de vraag stellen of ze er echt veel mee opschieten.Je moet niet vergeten dat die gastarbeiders wel beter betaald krijgen dan in de landen waar ze vandaan komen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Zolang ze massaal daar naartoe gaan om er te werken blijkbaar wel...Vinny schreef:Omgerekend in Dollars/Euro's natuurlijk wel. Maar het prijspeil in de VAE is natuurlijk aanzienlijk hoger. Je kunt je de vraag stellen of ze er echt veel mee opschieten.Je moet niet vergeten dat die gastarbeiders wel beter betaald krijgen dan in de landen waar ze vandaan komen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- stadsweg
Nouja, als ze in Dubai bleven wonen niet.
Echter gaat het geld naar India en Pakistan en gaan ze daar zelf ook naar terug vaak volgens mij vaak na projecten, dan wel.
Criminaliteit van die groepen heb je trouwens nauwelijks, ze worden gewoon terug geschopt naar Pakistan als ze iets uitvreten dus dan zijn ze hun inkomsten gelijk kwijt.
Echter gaat het geld naar India en Pakistan en gaan ze daar zelf ook naar terug vaak volgens mij vaak na projecten, dan wel.
Criminaliteit van die groepen heb je trouwens nauwelijks, ze worden gewoon terug geschopt naar Pakistan als ze iets uitvreten dus dan zijn ze hun inkomsten gelijk kwijt.
-
- 4x5 autosnelweg

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- dorpsstraat
-
- 2x2 autosnelweg
Beetje hetzelfde probleem als met de Polen hier...Vinny schreef:Omgerekend in Dollars/Euro's natuurlijk wel. Maar het prijspeil in de VAE is natuurlijk aanzienlijk hoger. Je kunt je de vraag stellen of ze er echt veel mee opschieten.Je moet niet vergeten dat die gastarbeiders wel beter betaald krijgen dan in de landen waar ze vandaan komen.
-
- verkeersader
Dus voor de liefhebber Zondag gaat het bij 3 op reis over Dubai3 op reis schreef: Afl. 16 Dubai Zo 16 Maart
Floortje
Floortje reist verder door het Midden-Oosten en neemt vanuit Bandar e Abbas (Iran) de boot naar Dubai. In Dubai is het een en al luxe en decadentie, een prima plek om even bij te komen in een luxe resort aan de kust. In Dubai bezoekt ze bezoekt een van de vele shoppingmalls, waar een indoor skicentrum is. Dan krijgt ze een lift richting Oman, waar ze wederom de boot pakt naar het afgelegen plaatsje Kumzar.

-
- Moderator
-
- verkeersader
De ombouw van dat knooppunt daar is een vrij chaotische situatie, je kunt trouwens lekker eten bij More in die lagere zandkleurige flatjes tussen de Burj en de Index.
-
- Moderator
Vandaag is bekend geworden dat de 1140 meter hoge Nakheel Tower gebouwd gaat worden.

-
- 4x5 autosnelweg
Jammer dat-ie er niet wat eerder staat 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Als je van de 350e verdieping naar de begane grond wil ben je volgens mij ook een halve dag kwijt...