[E034][A021] Ranst - Turnhout - Eindhoven

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

R4
expressweg

Bericht door R4 » do 28 jun 2007, 17:05

Die snelweg staat in de planning voor renovatie. Overigens worden de verlichtingspalen binnenkort vervangen door kreukelpalen.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » do 28 jun 2007, 17:10

Kontich schreef:Ik weet wel dat men binnekort van dat knooppunt een Trompet aansluiting gaat maken, dat men vanaf Turnhout dus naar richting Luik kan Rijden en andersom.
Ik wist niet dat dat knooppunt incompleet was. De relatie E34-noord - E313-oost gaat hier dus via het OWN? :?

R4
expressweg

Bericht door R4 » do 28 jun 2007, 17:12

Ja, dat knooppunt is niet meer dan een splitsing van de E313 en E34. Andere relaties zijn niet aanwezig.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » do 28 jun 2007, 17:32

Je kan via het OWN via de N14, die er vlakbij loopt.

@R4, wat zijn kreukelpalen ?

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » do 28 jun 2007, 20:57

In uitweg stond er eens een artikel over die palen: http://www.uitweg.be/nummer-47/uitweg47_061.html
:? maar hoe ze eruit zien en zo weet ik ook niet.

@R4: Zijn dat dan zo'n palen zoals we overal anders zien op de snelwegen? Zoniet waarom worden er dan geen zo'n palen geplaatst, E34 is toch maar een snelweg zoals een ander?

Quattro
verkeersader

Bericht door Quattro » do 28 jun 2007, 21:12

Het doet me denken dat ik eigenlijk al een hele tijd geleden een fotoreportage zou moeten maken van het knooppunt in Ranst :oops:

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » do 28 jun 2007, 21:32

Er was trouwens al een uitgebreid topic over de E34-A21: (vrij recent)

http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=4731

en over knooppunt Ranst: (oud)

http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=3004
Laatst gewijzigd door vynkce op do 28 jun 2007, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » do 28 jun 2007, 21:33

Die snelweg hoeft op grote delen helemaal niet verlicht te worden, bespaar je die investering dus van die kreukelpalen. ;)

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » do 28 jun 2007, 22:11

ik vind snelwegverlichting wel handig. De kleine dingen zoals iets die op de rijweg ligt of zo merk je veel sneller op. Op plaatsen waar de struikjes op de middenberm wat dun zijn zijn de lichten van de chauffeurs in de tegenovergestelde richting dan ook niet zo storend.
Toch vind ik dat de snelwegverlichting niet later dan 6h 's morgens aan mag gaan, op snelwegen is het dan al druk richting brussel en antwerpen want het woon- werkverkeer is dan al volop op gang gekomen. De lichten om middernacht in plaats vna 0h30 's nachts uit te doen vind ik ook wel goed. Na middernacht is er toch niet zoveel verkeer meer.

kukel360
stadsweg

Bericht door kukel360 » do 28 jun 2007, 23:05

denne007 schreef:ik vind snelwegverlichting wel handig. De kleine dingen zoals iets die op de rijweg ligt of zo merk je veel sneller op. Op plaatsen waar de struikjes op de middenberm wat dun zijn zijn de lichten van de chauffeurs in de tegenovergestelde richting dan ook niet zo storend.
Toch vind ik dat de snelwegverlichting niet later dan 6h 's morgens aan mag gaan, op snelwegen is het dan al druk richting brussel en antwerpen want het woon- werkverkeer is dan al volop op gang gekomen. De lichten om middernacht in plaats vna 0h30 's nachts uit te doen vind ik ook wel goed. Na middernacht is er toch niet zoveel verkeer meer.
eh het is om 5 uur al licht

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » do 28 jun 2007, 23:49

er is ook iets en dat heet winter

R4
expressweg

Bericht door R4 » vr 29 jun 2007, 0:46

denne007 schreef:@R4: Zijn dat dan zo'n palen zoals we overal anders zien op de snelwegen? Zoniet waarom worden er dan geen zo'n palen geplaatst, E34 is toch maar een snelweg zoals een ander?
Kijk eens naar een van mijn posts boven de jouwe. ;)

@ViaHaaren: de E34 houden we graag verlicht omwille van het drukke vrachtverkeer.

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » vr 29 jun 2007, 10:29

Kreukepalen zijn, zoals ik eens gelezen heb, vervaardigd uit een speciaal soort van materiaal, ze zien er het zelfde uit als een gewone verlichtingspaal. Enkel als men hier oprijdt kreukel de paal zich rond de auto, dus maw de auto gaan niet dwars door te paal als er een botsing gebeurt maar de paal kromt zich rond de auto, het is natuurlijk wel een klein stuk veiliger dat die paal sneller het begeeft dan de carroserie van de auto als je tegen een verlichtingspaal rijdt.

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » vr 29 jun 2007, 18:28

Het valt me trouwens op dat we hier in Nederland veel meer lichtmasten van aluminium hebben, dat lijkt me ook al een heel stuk veiliger dan de zware stalen lichtmasten zoals ik ze in België zie.

Verder hebben we hier in Nederland ook sinds enkele jaren een speciaal soort kunststof lichtmast die in het geval van een aanrijding onmiddelijk afbreekt en zo de kans op letsel van de automobilist verkleint. Deze palen zijn o.a. toegepast op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem.

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » ma 02 jul 2007, 11:22

Dat noemen ze bij ons die beruchte 'kreukelpalen' als ik het goed voor heb.

vynkce
2x4 autosnelweg

Re: E34: Knooppunt Ranst - grens Nederland

Bericht door vynkce » za 06 okt 2007, 12:06

Vanmorgen nog eens op de E34 gereden tussen afrit 21 en 23 richting Nederland. Ik ben toch hard geschrokken door de staat van de rechterrijstrook en de pechstrook. Enorm veel grote barsten, verzakte betonplaten, hoogteverschillen van enkele centimeters tussen de rechterstrook en de pechstrook, gevulde barsten met asfalt (op de rechterstrook) en met gras op de pechstrook, ...

Het vreemde is dat dit volgens mij nog niet heel lang het geval is, ik rij regelmatig over dit deel en het was mij nog nooit eerder opgevallen. Vooral een aantal grote barsten van verschillende tientallen meters lang en het niveauverschil viel op omdat dit de vorige keer (bij mijn weten) niet was. Een oorzaak ligt ongetwijfeld in de grote hoeveelheid zwaar verkeer en de ouderdom van het wegdek (+/- 35j)
Een heraanleg van de rechterstrook en de pechstrook zou ik nu zelfs dringend noemen.

Kingniels
zandpaadje

Bericht door Kingniels » wo 17 okt 2007, 23:57

Vandaag voor de 3e keer deze week het stuk ranst tot eindhoven gereden.. Wat een Drama zeg. Slecht beton, palen die echt niet meer kunnen en de middenberm wel weer vol met groen, alleen de betonnenbak.. Het lijkt wel een kotsbak.

Weet iemand waarom er bij uitrit 26 een lange parallel baan ligt? Het is in mij niet geheel duidelijk wat de functie daarvan zou moeten zijn.

R4
expressweg

Bericht door R4 » do 18 okt 2007, 1:27

Er komt een begin van verbetering:
Vlaams verkeerscentrum schreef:Herstellen van het wegdek op E34 P-Vorselaar richting Nederland

Vanaf donderdagmorgen 18 oktober 07u t.e.m. maandagmorgen 22 oktober 07u zal de rechterrijstrook op de E34 Ranst-Eindhoven ter hoogte van Parking Vorselaar richting Nederland afgesloten worden. Dit voor onderhoudswerken aan het wegdek.

peejay
autoweg

Bericht door peejay » do 18 okt 2007, 17:29

Kingniels schreef:Weet iemand waarom er bij uitrit 26 een lange parallel baan ligt? Het is in mij niet geheel duidelijk wat de functie daarvan zou moeten zijn.
Ik reed daar dinsdagochtend (richting Eindhoven). De situatie gaf me zelfs vaag het gevoel spookrijder te zijn (al wist ik wel beter): rechts van me die lange parallelbaan met de verlichting aan de rechterzijde, ikzelf op een rijbaan met de verlichting links van me, en het verkeer richting Antwerpen links van me was grotendeels verborgen achter de bossages.
Gelukkig lag de pechstrook aan de goede kant, rechts van mij :)
Rij met je hart

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » vr 19 okt 2007, 11:23

Vlaamse overheid

vrijdag 19 oktober 2007
Vanaf donderdagmorgen 25 oktober 2007 om 7 uur tot maandagmorgen 29 oktober 2007 om 7 uur worden er tussen kilometer 31,000 en kilometer 33,300 onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan de autosnelweg Antwerpen-Eindhoven (E34/A21) in Gierle. Er wordt gewerkt in de richting van Nederland. De werkzaamheden sluiten aan bij het onderhoud van het betonnen wegdek, dat op meerdere plaatsen gebarsten en uitgebrokkeld is, en dat vervangen moet worden.

Tijdens de werkzaamheden wordt de rechterrijstrook afgesloten en wordt alle verkeer over de linkerrijstrook geleid. Het verkeer kan tijdens de spitsuren vertragingen tot 45 minuten oplopen. Om die vertragingen tot een minimum te beperken, geldt tijdens de werkzaamheden een snelheidsbeperking van 70 km per uur.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse overheid.

Voor meer persinformatie kunt u terecht bij:
Agentschap Infrastructuur, Wegen en Verkeer Antwerpen
Naam en e-mailadres verwijderd om spam tegen te gaan - R4

http://www.vlaanderen.be

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » vr 19 okt 2007, 11:48

peejay schreef:
Kingniels schreef:Weet iemand waarom er bij uitrit 26 een lange parallel baan ligt? Het is in mij niet geheel duidelijk wat de functie daarvan zou moeten zijn.
Ik reed daar dinsdagochtend (richting Eindhoven). De situatie gaf me zelfs vaag het gevoel spookrijder te zijn (al wist ik wel beter): rechts van me die lange parallelbaan met de verlichting aan de rechterzijde, ikzelf op een rijbaan met de verlichting links van me, en het verkeer richting Antwerpen links van me was grotendeels verborgen achter de bossages.
Gelukkig lag de pechstrook aan de goede kant, rechts van mij :)
Ik heb er ook even naar gegoogled op google maps, zo te zien wou men daar ooit iets aanleggen, een 2de afrit vermoed ik niet omdat het daar niet nodig is. Ik denk dat men hier ooit een Tankstation of een rustplaatst wilde aanleggen? Er is nochtans plek genoeg hiervoor.

tovm74
autoweg

Bericht door tovm74 » vr 19 okt 2007, 12:36

Volgens mijn vader zou dit allemaal te maken hebben met verwachtingen die ze toen hebben gehad ivm de industriële activiteit rond Arendonk (Depots, distributie, ...). Maar dit is er nooit echt van gekomen.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » vr 19 okt 2007, 13:28

In ons land hebben ze vroeger altijd het gedacht gehad, we leggen het maar groot en breed aan, ook al is het er nog niet het zou wel van pas kunnen komen, maar spijtig genoeg heeft men sommige dingen dan nooit voltooid ...

Rien
verkeersader

Bericht door Rien » vr 19 okt 2007, 18:30

Lees ook deze post.

wooter
dorpsstraat

Re: E34-A21 Ranst-Turnhout-Eindhoven

Bericht door wooter » vr 26 okt 2007, 15:55

Niemand stelt zich vragen bij het feit dat na de herstellingswerken vorig jaar (die een grote fileoverlast veroorzaakten omdat men simpelweg één rijstrook liet wegvallen), men enkele weken later de werken moest repareren, en vervolgens dit jaar rond hetzelfde moment wééral aan hetzelfde stuk werkt met wééral dezelfde techniek: één rijstrook afsluiten, zoek het zelf maar uit hoe je thuis geraakt, wachttijden van 45 minuten zijn normaal...

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » di 04 mar 2008, 8:29

De Redactie schreef:Ernstige geluidsoverlast op E34
di 04/03/08 - Op 4 plaatsen langs de E34 is er ernstige geluidsoverlast vastgesteld. Dat blijkt uit metingen in 7 Kempense gemeenten.
In Vosselaar, Retie, Ranst, Turnhout, Oud-Turnhout, Lille en Zandhoven kloegen veel inwoners over geluidsoverlast, vooral veroorzaakt door het verouderde betonnen wegdek op de E34.

Het voorbije anderhalf jaar zijn geluidsmetingen uitgevoerd op 24 verschillende plaatsen, op 4 ervan is er dus sprake van ernstige geluidshinder.
De 7 betrokken gemeenten willen dat de Vlaamse overheid maatregelen neemt.
Ik woon op 2km van de snelweg, maar vind dat het geluid nog best meevalt. Als de wind uit het zuiden komt hoor je het wel harder.

tovm74
autoweg

Bericht door tovm74 » di 04 mar 2008, 9:30

^^

Mijn schoonouders wonen in Zevendonk (een gehucht van Turnhout dat vlak langs de autosnelweg ligt) en daar hoor je ALTIJD in meer of mindere mate het geruis van de autosnelweg. En als de wind slecht staat is het echt vervelend, zeker in de zomer. En nu gaan ze daar dan nog de industrie zone uitbreiden met vooral transport bedrijven. Leuk ! :neenee:
Laatst gewijzigd door tovm74 op wo 05 mar 2008, 0:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Quattro
verkeersader

Bericht door Quattro » di 04 mar 2008, 20:25

Zelf heb ik er weinig last van, maar als de wind slecht zit kan het best wel lawaaierig zijn
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

R4
expressweg

Bericht door R4 » wo 05 mar 2008, 15:48

Dat heeft natuurlijk ook veel te maken met het oude en versleten wegdek dat er ligt. Na renovatie zal er al minder geluid zijn.

Medianieuws

Bericht door Medianieuws » do 06 mar 2008, 9:18

Thalsfm schreef:Verkeer E34 maakt teveel lawaai
Geluidsmetingen hebben recent uitgewezen dat het verkeer op de E34 in Lille teveel lawaai veroorzaakt.
Oorzaak ligt in het toenemend verkeer en het betonnen wegdek dat in slechte staat is.

De kritische grens voor lawaai ligt op 65 decibel. In Lille werd een waarde van 69.6 decibel gemeten. Dat is na de 69.8 decibel van Ranst het tweede meeste.
Er wordt nu nagegaan of er middelen kunnen vrijgemaakt worden voor geluidswerende schermen.