Aanduiding Schiphol op wegportaal
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Aanduiding Schiphol op wegportaal
Vandaag voor het eerst gezien. Op Knooppunt De Hoek bij afslag Hoofddorp (A4 nr. 3) is deze week de aanduiding Schiphol vernieuwd op een wegportaal. Deze was verminkt en grotendeels verdwenen. Het betreft het laatste portaal komende uit Den haag bij de splitsing met de A5 richting Alkmaar.
Mijn aandacht werd getrokken vanwege het formaat (witte achtergrond met zwarte letters). Te klein tov. de overige aanduidingen. Vervolgens zag ik dat er ook nog een zwarte kader omheen staat.
Ik heb dit voor het eerst gezien en hopelijk voor het laatst want het ziet er niet uit. Misschien dat het lukt binnenkort hiervan een foto te maken.
Mijn aandacht werd getrokken vanwege het formaat (witte achtergrond met zwarte letters). Te klein tov. de overige aanduidingen. Vervolgens zag ik dat er ook nog een zwarte kader omheen staat.
Ik heb dit voor het eerst gezien en hopelijk voor het laatst want het ziet er niet uit. Misschien dat het lukt binnenkort hiervan een foto te maken.
-
- 4x5 autosnelweg
Ah. Mij viel dat op andere portaalborden op de A 4 ook al op. Maar het was te ver om te zien wat er precies mis mee was. Het komt volgens mij omdat men weer eens besloten heeft om Utrecht over te stickeren met Schiphol.Mijn aandacht werd getrokken vanwege het formaat (witte achtergrond met zwarte letters). Te klein tov. de overige aanduidingen. Vervolgens zag ik dat er ook nog een zwarte kader omheen staat.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Forumbeheerder
Op mijn foto's van enkele dagen geleden is het een beetje te zien:
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=4824
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=4824
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Secretaris
Nee, ik zag het eergisteren ook, en ik zal er zeer binnenkort foto's van maken, om er intern werk van te maken.
Fouten:
- te klein lettertype
- op 2 portalen Schiphol zonder hoofdletter
- geen spatie tussen vliegtuigsymbool en woord Schiphol
- zwarte rand eromheen
Kortom een aanfluiting.
Fouten:
- te klein lettertype
- op 2 portalen Schiphol zonder hoofdletter
- geen spatie tussen vliegtuigsymbool en woord Schiphol
- zwarte rand eromheen
Kortom een aanfluiting.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
@ Riva: Dat Utrecht is specifiek voor invoegend verkeer van de N 201. Tegenwoordig wordt het verkeer Utrecht/Hilversum de snelweg op gestuurd, terwijl jaren en jaren lang vanaf Haarlem tot en met de aansluiting op de A 2 Hilversum-Utrecht consequent doorbewegwijzerd werd over de N 201 door Aalsmeer en Uithoorn. Deze 'virtuele' wegomlegging heeft de gemeente Aalsmeer afgedwongen bij de provincie, om zo van 'sluip' verkeer verlost te zijn. Natuurlijk is de invloed van de wijzing van de bestemming op de wegwijzer uitermate gering. Volgens mij heeft het twee auto's per week gescheeld. Bovendien rijdt iedereen in de omgeving N 201 gewoon op het wegnummer... 

-
- 2x5 autosnelweg
Maar Utrecht is ook gewoon sneller via de A4,A9,A2.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
Wat een afgrijselijk onding 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Voorzitter
Och mijn hemel, wat ongelooflijk lelijk!
Welke dyslect heeft het in godsnaam bedacht Schiphol met een kleine letter te schrijven?
Dit is toch wel het meest trieste bord op 's lands wegen, erger nog dan dat ANWB op een wegwijzer Vollenhove verkeerd had gespeld (als Vollehoven).

Welke dyslect heeft het in godsnaam bedacht Schiphol met een kleine letter te schrijven?
Dit is toch wel het meest trieste bord op 's lands wegen, erger nog dan dat ANWB op een wegwijzer Vollenhove verkeerd had gespeld (als Vollehoven).
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel
Coen Tunnel
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Dat mocht dan eens een keertje tijd worden 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
De kwaliteit is erg slecht, omdat ik deze foto vanuit de IC Schiphol - Amsterdam heb genomen. Opvallend is dat het Uu lettertype is gebruikt voorzover ik kon zien. Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon een blauw bord aan het portaal hebben kunnen hangen. Ik kan vanuit de trein het bord wel lezen. Een foto maken is helaas wat moeilijker...

-
- Secretaris