Aangeven van bedrijventerreinen vanaf de snelweg

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » di 15 aug 2006, 17:49

Vinny schreef:
Juist, er hoort geen hoofletter R te staan.
Nee, dat is veranderd. Sinds een paar jaar is het juist wel goed om een hoofdletter R te gebruiken. Dat staat ergens in de richtlijnen bewegwijzering. Ook de cursieve weergave van het nummer schijnt te zijn geschrapt...
Ik moet toegeven dat ik alleen het document heb waarop onlangs een inspraakronde heeft plaatsgevonden (versie mei 2004), maar in dat document lees ik: "Het nummer wordt in een cursief letter/cijfertype uitgevoerd en de onderkastletter ‘r’ of ‘s’ staat voor het nummer."

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 15 aug 2006, 18:33

Iemand had de passage uit dit document gepost op het oude forum. Ik kan het dus niet terugvinden... :cry:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Queue
autoweg

Bericht door Queue » di 15 aug 2006, 18:46

Ds79m schreef:Een normaal mens zal hier voor industriegebied Ommen toch niet linksaf slaan
Riva schreef:Vooral als een bedrijventerrein gewoon via de afrit van de plaats waar het bij hoort te bereiken is, moet het niet worden vermeld
Deze situatie is alleen terecht, als de verwijzing naar het bedrijventerrein nodig is vanwege de continuïteit. Voorbeeld: A15 afslag Elst: bedrijventerrein De Aam is rechtdoor (in Oostelijke richting) omdat dit te bereiken is via afslag Elst aan de A325. Bij deze afslag staat er dus Elst en ind.terr. De Aam. Een via-bord had ook gekund, zoals voor Saxe Gotha (Boxmeer) vanuit de A77 verwijzend naar afrit Boxmeer aan de A73.

Anders is het dubbelop en zou ik het een wegweizer noemen.

Riva
autoweg

Bericht door Riva » di 15 aug 2006, 19:10

@ Pino: Ik doelde eigenlijk op een plaats met maar één afrit, maar nu je het zo zegt, mag je inderdaad verwachten dat men vooraf het huiswerk doet en weet bij welke afrit men eraf moet, zeker een chauffeur met zakelijke bestemming. Alleen in heel bijzondere gevallen (Ind. Soest via afrit Den Dolder) zou je kunnen overwegen de industrieaanduiding te handhaven.
Rainier

VTB
autoweg

Bericht door VTB » wo 16 aug 2006, 11:18

waldo79 schreef:Medel is een samenwerking tussen Tiel en Neder-Betuwe waarbij het gehele gebied geannexeerd is door Tiel in 2003.
[Mierenneukmodus aan]
Het was in 2002.
[/Mierenneukmodus uit]
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » wo 16 aug 2006, 14:13

Aan jou de eer :roll:

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » wo 16 aug 2006, 16:14

Pino schreef:
Riva schreef:Vooral als een bedrijventerrein gewoon via de afrit van de plaats waar het bij hoort te bereiken is, moet het niet worden vermeld.
En hoe wil je dat dan doen, wanneer een plaats twee afritten heeft, bijvoorbeeld Tiel-West en Tiel-Oost? Dan blijkt uit het aangeven van de plaatsnaam alleen niet, welke bedrijventerreinen je via die afrit kunt bereiken. Zou dan alsnog extra specificatie nodig zijn door de bedrijventerreinen alsnog aan te geven?
Zoals je zelf al zegt: dat is 0,0 argument om het bedrijventerrein maar aan te geven. Aan 'Oost' en 'West' kun je ook niet direct zien welke je voor Rozenstraat 33 moet hebben... Moet dat dus ook maar apart vermeld worden? Natuurlijk niet. Normaliter mag verwacht worden dat je op een een of andere manier wel weet hoe er te komen.
(En dat moet je eigenlijk altijd toch wel, volgens mij is bewegwijzering bijna nooit genoeg, om tot precies tot de deur te komen de eerste keer zul je TOCH een beschrijving of kaart nodig hebben, dus dan kun je die ook wel gebruiken om te zien of de Rozestraat nou in West of Oost ligt.)