De weg van/naar Overberg (in het verlengde van de afrit, zie foto hieronder) sluit ook aan op dit kruispunt.waldo79 schreef:Ziet er fraai uit, maar welke weg sluit daar in Maarsbergen aan op de Woudenbergseweg?

Moderator: Moderatoren
De weg van/naar Overberg (in het verlengde van de afrit, zie foto hieronder) sluit ook aan op dit kruispunt.waldo79 schreef:Ziet er fraai uit, maar welke weg sluit daar in Maarsbergen aan op de Woudenbergseweg?
Ja er jammer dat niet een echte 3de rijstrook word, maar houden er wel rekening mee dat later wel officieel 2X3 hoop ik?Hajo schreef: Dat het stuk Driebergen - Veenendaal 2x2 blijft en daar alleen spitsstroken worden aangelegd, vind ik zeer teleurstellend. Ik had liever een normale verbreding van 2x2 naar 2x3 gezien. Waarom kan dat in de ons omringende landen wel, maar hier niet?![]()
Maar ja, beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Klik hierboven op de link voor de rest van het bericht.Rijkswaterstaat schreef:Vandaag, vrijdag 16 oktober, gaan het Wegaanpassingsbesluit (WAB) A12 Utrecht – Maarsbergen en het Ontwerp-tracébesluit (OTB) A12 Maarsbergen – Veenendaal officieel ter visie.
Echt waanzin, dat hoort gewoon 2 keer 3 te worden, gezien de verkeersstromen.Driebergen - Veenendaal: 2x2 wordt 2x2 met spitsstroken in beide richtingen
Dat kwam niet eens in mijn gedachten. Ik woon vlak langs de A28 en daar worden 110.000 voertuigen per dag over 2x2 geleid. In vergelijking daarmee is 80.000 over de A12 weinig. Daarom ook mijn antwoord: uit robuustheid zeker 2x3, maar als ik kijk naar intensiteiten dan zijn er nog wel wegvakken met een grotere prioriteit.Vinny schreef:Ik denk dat Boe! liever ziet dat de A 1 tussen Hilversum en Amersfoort wordt verbreed...
Heb er anders richting Utrecht vaak genoeg om 7 's ochtends stil gestaan..boe! schreef:Zeker het gedeelte tussen Maarn en Veenendaal is niet bijzonder druk.
Even in de NOA kijken, paragraaf 4.2.5...jan schreef:Ik heb even vluchtig het OTB bekeken: plusstrook van 2,75 meter + redresseerstrook van 0,70 meter. Dit biedt ruimte voor een permanente rijstrook in de toekomst lijkt mij. Wat is eigenlijk de toegestane minimum breedte van een volwaardige asw rijstrook?
* RQ 29,5 mit 4 Fahrstreifen, der normale Querschnitt einer Autobahn
Aufbau: 1,5 m Bankett, 2,5 m Standstreifen, 0,75 m Seitenstreifen, 3,75 m je für rechte und linke Fahrspur, 0,75 m Randstreifen jeweils für jede Fahrtrichtung; 3,5 m Mittelstreifen
Genoeg snelwegen die dat niet halen...Kaaiman schreef: Minimale redresseerstrookbreedte:
120 km/u: 0,60
100 km/u: 0,60
80 km/u: 0,30
Vandaag had ik een nummer van het blad "Wegen" uit maart 1968 voor mijn neus.Chris schreef:77.000 - 81.000 mvt/etmaal. Zeker wel reden voor 2x3, alleen in Nederland is dat ongebruikelijk geworden. In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat grote transportassen vanaf 60.000 voertuigen al regelmatig 2x3 rijstroken tellen. Bovendien krijg je anders het probleem dat de hele A12 in dat gebied 2x3 is, behalve dit stukje, dat wordt dus een knelpunt.