Hmm, Huybergen wordt anders niet goed verbonden met de snelweg.Snelwegenkenner heeft ten behoeve van de nieuwe aansluiting Bergen op Zoom-Zuid een nieuwe weg ingetekend die er zeker niet zal komen: hier ligt de buisleidingenstraat.

Moderator: Moderatoren
Hmm, Huybergen wordt anders niet goed verbonden met de snelweg.Snelwegenkenner heeft ten behoeve van de nieuwe aansluiting Bergen op Zoom-Zuid een nieuwe weg ingetekend die er zeker niet zal komen: hier ligt de buisleidingenstraat.
Daar heb ik ook mijn kaartje op gebaseerd. De markizaatsweg is niet voor niets met een bocht naar het zuiden gelegd.EDIT: op bndestem zie ik net een plaatje waarbij de nieuwe aansluiting bij de Busleidingenstraat is
Als de parallelweg toch behouden blijft, dan hoeft afrit bergen op zoom centrum niet gesloopt te worden, evenals de oprit, want deze zou verdiept verlengd aan de wouwsestraatweg gewoon ingeprikt kunnen worden op de A58. Onderschat het woon/werk verkeer niet dat die afrit neemt richting roosendaal/breda/dordrecht.
Dure oplossing. Een ruim opgezette rotonde zou mogelijk minder ruimte in beslag nemen dus minder grondaankoop en tevens goedkoper en dus een grotere kans dat die er komt. Misschien een idee.keokiracer schreef: Afrit 28: Bergen Op Zoom:
- SPOILER: TOON
Hoe mooi ik hem ook vind, deze woord dus nooit gebouwd. Het is alleen voordelig voor bergen op zoom en het doorgaande verkeer. Je zult bezwaren kunnen verwachten van o.a. bewoners Heimolen, Huijbergen, Wouwse plantage, gemeente woensdrecht, defensie... (Dat is toch behoorlijk wat)keokiracer schreef: Afrit 29 toekomstig incl. VZP (locatie Buisleidingenstraat):Nogmaals: dit zijn geen echte plannen!
Die eerste 2 zien er wel goed uit qua opzet (maar met iets minder kronkelige wegen zou wel mogen (I know, komt door Paintkeokiracer schreef: Nogmaals: dit zijn geen echte plannen!
Aangezien er nogal wat dingen te doen waren over de hoeveelheid aansluitingen bij Bergen Op Zoom heb ik het even zo geprobeerdStarlet schreef:Als de parallelweg toch behouden blijft, dan hoeft afrit bergen op zoom centrum niet gesloopt te worden, evenals de oprit, want deze zou verdiept verlengd aan de wouwsestraatweg gewoon ingeprikt kunnen worden op de A58. Onderschat het woon/werk verkeer niet dat die afrit neemt richting roosendaal/breda/dordrecht.
Als je een ruime rotonde pakt houd je precies hetzelfde probleem als nu: verkeer dat de afrit vanuit Vlissingen neemt, moet nog steeds op de rij verkeer uit BoZ wachten en ramt de auto er op een gegeven moment voor. Verder behoud je met die rotonde de lage snelheid waarmee je de snelheid op draait: hierdoor wordt het invoegen richting Halsteren (in noordelijke richting dus) vrijwel onmogelijk, omdat je dan nog niet eens genoeg snelheid gemaakt hebt om tussen de vrachtwagens in te voegen (plankgas = 90 km/h, normaal = 70 km/h, vrachtverkeer 50-65 km/h aan puntstuk bij invoegen)Starlet schreef:Dure oplossing. Een ruim opgezette rotonde zou mogelijk minder ruimte in beslag nemen dus minder grondaankoop en tevens goedkoper en dus een grotere kans dat die er komt. Misschien een idee.keokiracer schreef: Afrit 28: Bergen Op Zoom:
De weg kan in principe in oostelijke richting doorgetrokken worden richting de Huijbergsebaan. Heimolen, Huijbergen en defensie blijven dan goed bereikbaar.Starlet schreef:Hoe mooi ik hem ook vind, deze woord dus nooit gebouwd. Het is alleen voordelig voor bergen op zoom en het doorgaande verkeer. Je zult bezwaren kunnen verwachten van o.a. bewoners Heimolen, Huijbergen, Wouwse plantage, gemeente woensdrecht, defensie... (Dat is toch behoorlijk wat)keokiracer schreef: Afrit 29 toekomstig incl. VZP (locatie Buisleidingenstraat):Nogmaals: dit zijn geen echte plannen!
Geen probleem hoor, feedback is altijd goed.Starlet schreef:Voel je niet geremd, ik spui slechts mijn ideeën
peejay schreef:[*]Er komt een nieuwe aansluiting 29, die aansluit op Heimolen
Dan zal ik daar verder gaan (die draad zocht ik al)peejay schreef:Overigens is er al een ander topic over de aansluitingen van Bergen op Zoom.
Code: Selecteer alles
Als er een moderator tijd en zin heeft, kan die de discussie over de afritten van BoZ verplaatsen naar de andere draad?
Daar is wel erg weinig plek, vooral aan de westelijke kant. Hoe wil je hier nu een VZP plaatsen in zuidelijke richting?peejay schreef:Het bestaande viaduct
De verzorgingsplaats zou niet rechtstreeks aan de A4/A58 komen, maar aan het OWN, te bereiken via de nieuwe afrit. Naar verluidt heeft een optimistische ontwikkelaar al een flinke lap grond gekocht in het beoogde gebied.keokiracer schreef:Hoe wil je hier nu een VZP plaatsen in zuidelijke richting?
Een bepaald touringcarbedrijf dat ik niet nader ga noemen zal je daar hoe dan ook dankbaar voor zijn (ligt aan de huidige smalle weg)Snelwegenkenner schreef: 2. Het bouwen van de Markizaatsweg tot aan afrit 29. Een nadeeltje daaraan is dat er wat bos gekapt moet worden.
Daar zit de Tasty Wok van Hoogerheide al in de buurt (paar 100 meter verderop). Over je vraag: kijk en oordeel zelf:Naturist schreef:En hoe is de ligging als het aan de overkant van het trompetje zou liggen?