Helemaal mee eens. Ik moest daar in de avondspits een keer linksaf de weg op... Echt fantastisch... Eerst had ik in de richting Nijmegen - Druten een gat en ben ik op het eind van de voorsorteerstrook/begin verdrijvingsvlak gaan staan met de neus richting Nijmegen. Toen in de spiegel op een gaatje gewacht en plankgas naar de 80kmh en invoegen... Mijn zusje zat er naast, die vond het helemaal niks. Maar op een andere manier kun je, zeker om die tijd, gewoon niet weg komen (tenzij je het normaal vind dat de hele stoet een noodstop moet maken voor je...). Op andere tijden gaat het wel op een "gewone" manier maar is het alles behalve comfortabel.captain007 schreef:Gezien de intensiteiten wordt mijns inziens de gelijkvloerse aansluiting naar het tankstation bij Afferden steeds gevaarlijker. Deze gelijkvloerse aansluiting is veel te gevaarlijk bij zulke intensiteiten en vraagt om aanrijdingen waarbij de snelheid tussen de 80 en 100 km/h liggen. Ik hoop dat de provincie dit ook gaat inzien en gaat besluiten de T-splitsing te sluiten en het tankstation enkel nog voor de richting Druten toegankelijk te maken. Oplossing is dan om een in/uitvoegstrook te realiseren, zodat het verkeer niet meer vanuit stilstand de rijbaan op gaat.
Nog vreemder is eigenlijk dat op een relatief rustige autoweg zoals deze in dezelfde regio blijkbaar wel doltondes nodig zijn, maar dat bij die pomp nog steeds een "simpele" gewone aansluiting ligt.
Wat mij betreft had het hele stuk overigens 2x2 en ongelijkvloers moeten zijn (er zijn genoeg snelwegen met lagere intensiteiten als deze weg) en dan had je er aan de andere kant een tankstation bij kunnen leggen. Maar goed, overcapaciteit en comfort kunnen natuurlijk niet, je mag als automobilist dan voor een vijf sterren hotel betalen, je krijgt een tentje met een matje...
edit: verschillende dingen...
edit2:
Het tweede wat je zou kunnen overwegen is om de rijbanen daar uit elkaar te trekken zodat je in het midden wat ruimte krijgt, en dan verkeer vanuit het tankstation rijbaan voor rijbaan over laten steken om dan naar links te laten draaien en daar vanaf rechts in te laten voegen op de rijbaan richting Nijmegen.
MAAR dan is het waarschijnlijk goedkoper en handiger om aan de andere kant ook een stukje uitvoegstrook/invoegstrook te maken met een simpele onbemande pomp (gecontroleerd/verzorgt door de bemande pomp).