Bedoel je deze?
Vreemde verkeersborden
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Vreemde verkeersborden
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x4 autosnelweg
Inderdaad. Maar het is wat dubbel: er zullen rechters zijn die zeggen dat de bedoeling duidelijk was, dus dat je je er gewoon aan dient te houden.
Echterrrr, laatst was er een rapport van één of andere student die op basis van een enquête had geconcludeerd dat afwijkende kleuren door 347 van de 347 respondenten als onduidelijk werden beoordeeld. Met dat document in de hand, maakt een officier weinig kans van slagen me dunkt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Moderator
Wat weegt zwaarder, bord

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Je kunt je er moeilijk niet aan houden:Attietattie schreef: ↑zo 05 dec 2021, 0:55Inderdaad. Maar het is wat dubbel: er zullen rechters zijn die zeggen dat de bedoeling duidelijk was, dus dat je je er gewoon aan dient te houden.
Echterrrr, laatst was er een rapport van één of andere student die op basis van een enquête had geconcludeerd dat afwijkende kleuren door 347 van de 347 respondenten als onduidelijk werden beoordeeld. Met dat document in de hand, maakt een officier weinig kans van slagen me dunkt.
https://goo.gl/maps/qMbsrex1mF6EfMuy9
Overigens ook mooi om te zien dat we in Nederland desgewenst Pools op de borden neerzetten om vrachtwagenchauffeurs de juiste kant op te krijgen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
Dat ben ik 10 jaar geleden al eens tegengekomen:

(Althans, ik neem aan dat het Pools is. Of een poging daartoe, net als het Duits.

Vzp Het Veelsveld, A1.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg

Werkte niet altijd.. want kwam er velen tegen op de binnendoor wegen in Wanroij.
Ja.
Bedankt voor het opzoeken.
-
- 2x2 autosnelweg
Toch te gek voor woorden. We hebben drie talen die in Europees verband als internationaal zijn : Frans, Duits en Engels. Nog even en je ziet Roemeens, Bulgaars, Hongaars ect staan. Alleen omdat Pjoter of Vladimir denkt dat hun taal internationale talen zijn.

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x4 autosnelweg
Ja, stampvoetend je poot stijf houden werkt vaak het beste inderdaad.
Je moet de risico's inschatten en daarop anticiperen. We hebben nou eenmaal verdomd weinig Frans sprekende vrachtwagenchauffeurs rondrijden in Nederland. En mijn verwachting is ook dat de vele Oost-Europese chauffeurs die we hebben rondrijden, niet een taalcursus bij hun rijbewijs hebben moeten doen, of ze hun Master vorige week hebben afgerond.
Je moet de risico's inschatten en daarop anticiperen. We hebben nou eenmaal verdomd weinig Frans sprekende vrachtwagenchauffeurs rondrijden in Nederland. En mijn verwachting is ook dat de vele Oost-Europese chauffeurs die we hebben rondrijden, niet een taalcursus bij hun rijbewijs hebben moeten doen, of ze hun Master vorige week hebben afgerond.
-
- autoweg
Ik loop hier echt meerdere keren per week langs.. en inderdaad niet bij stilgestaan dat het P bord momenteel geen juridische waarde meer heeft.
Was paar jaar gelden al blij dat de gemeente iets gedaan had aan het wildparkeren... (Maar gelukkig weten maar weinig mensen dat het bord formeel niet meer bestaat omdat sinds plaatsing het wildparkeren inderdaad grotendeels voorbij is)
-
- verkeersader

Locatie: https://www.openstreetmap.org/#map=18/53.21049/6.57315
Het mottobord verraad de reden van plaatsing: de bewoners vinden de e-bikes en scooters onprettig.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
Bord A1 (15 km/h en 15 km/h zone) mag op woonerven worden geplaatst om expliciet aan te geven dat op woonerven slechts stapvoets, 15 km/h, mag worden gereden, zoals bepaald in artikel 45 van het RVV 1990.
-
- autoweg
Mooi dat expliciet gezegd wordt dat het 15 is (en ik weet dat dit al jaar en dag de de facto regel is), maar dat is dus echt niet stapvoets.
-
- autoweg
5 of 6 km/h is ook haast niet te doen met een auto. Als ik 'm in D laat rollen zonder gas te geven gaat'ie al harder.
-
- 4x5 autosnelweg
Misschien gewoon een eis stellen aan vrachtwagenchauffeurs, dat ze minimaal de verkeersborden en regels begrijpen? Licenties van uitzendbureau's intrekken die gewoon in een sloppenwijk van Warschau wat mensen werven en die zonder enige opleiding of kennis voor vier euro per uur op de vrachtwagen gooien.Attietattie schreef: ↑ma 06 dec 2021, 8:35 Ja, stampvoetend je poot stijf houden werkt vaak het beste inderdaad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg
Het genoemde bord heb jij tijdens jouw rijlessen ook niet gehad hoor.
-
- stadsweg
Is dit geen APV aankondiging?Hensepens schreef:Ik loop hier echt meerdere keren per week langs.. en inderdaad niet bij stilgestaan dat het P bord momenteel geen juridische waarde meer heeft.
Was paar jaar gelden al blij dat de gemeente iets gedaan had aan het wildparkeren... (Maar gelukkig weten maar weinig mensen dat het bord formeel niet meer bestaat omdat sinds plaatsing het wildparkeren inderdaad grotendeels voorbij is)
Dat het dus via de apv geregeld is dat het niet mag, maar omdat mensen die niet kennen de gemeente deze zo kenbaar maakt
Laatst gewijzigd door Demassel op ma 06 dec 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Het doel van die borden gaat compleet verloren als je er zulke lappen tekst op gaat kwakken, in welke taal dan ook.Attietattie schreef: ↑ma 06 dec 2021, 8:35 Ja, stampvoetend je poot stijf houden werkt vaak het beste inderdaad.
Er zijn genoeg eenvoudige verkeersborden en symbolen te verzinnen om de boodschap duidelijk te maken...
-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
In de Republiek Amsterdam kan van alles wat elders (nog) niet kan. Bijvoorbeeld op openbaar terrein (lees: de stoep) een parkeergelegenheid neerzetten die alleen bestemd is voor deelfietsen, aangeduid met een tegel.

En Amsterdam zou Amsterdam niet zijn als 'men' zich niet aan dit gebod houdt

Overigens kwam ik een paar weken terug eveneens in Amsterdam ook al een gereserveerde plaats voor de 'buurtbakfiets' tegen. In Amsterdam weten ze van gekkigheid niet welke duurzame vervoersvormen er nu weer gefaciliteerd moeten worden.

En Amsterdam zou Amsterdam niet zijn als 'men' zich niet aan dit gebod houdt

Overigens kwam ik een paar weken terug eveneens in Amsterdam ook al een gereserveerde plaats voor de 'buurtbakfiets' tegen. In Amsterdam weten ze van gekkigheid niet welke duurzame vervoersvormen er nu weer gefaciliteerd moeten worden.

-
- 2x3 autosnelweg

-
- Wegnummerfotograaf

Klinkt logisch, zo blijft er nog ruimte over om te lopen.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- dorpsstraat
-
- 2x4 autosnelweg
Waarschijnlijk moest dat een
zijn. Dat uitroepteken is of weggesleten (de onderborden zien er nogal oud uit) of de fabrikant/aannemer is dat vergeten.

-
- autoweg
-
- autoweg
Och, de fietsparkeerder zal wel gedacht hebben: mijn Swap fiets is ook een huurproduct. Ik deel 'm alleen niet.

-
- verkeersader
Dit bord is een officiële bord, vergelijkbaar met onzeomNOMNOMNOM schreef: ↑vr 10 sep 2021, 14:12 Ik kwam laatst deze tegen gedurende een fietstocht in of in de omgeving van Frankfurt:
Was een vrij smalle eenrichtingsweg waar auto's niet met de voorgeschreven afstand van 1,5 meter fietsers zouden kunnen inhalen, maar ben vergeten waar het precies is. Ik dacht dat dit bord een of ander creatief brouwsel is maar het blijkt begin 2020 in Duitsland te zijn ingevoerd (bord 277.1).
- SPOILER: TOON

het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.
-
- autoweg

-
- autoweg
Dat zeg je dus precies verkeerdom. Dit is een verbod voor voertuigen op meer dan 2 wielen om voertuigen op twee wielen in te halen.Alex52889 schreef: ↑za 11 dec 2021, 14:28
Dit bord is een officiële bord, vergelijkbaar met onzedie ze in duitsland kennen. Alleen de betekenis van de Duitse
is verboden motorvoertuigen op meer dan 2 wielen in te halen. Wat dus betekent dat je bij dat Duitse bord wél een motor of brommer mag inhalen,
Dus auto's mogen hier geen fietsers, brommers of motoren inhalen. Tweewielers mogen elkaar wel inhalen.
Ik weet niet wat je hier mee wil zeggen.alleen bij het bord mag je niks inhalen.