Het bord betekent in Duitsland: "Inhaalverbod voor motorvoertuigen. Dit verkeersbord geeft aan dat motorvoertuigen op meer dan twee wielen niet mogen worden ingehaald. Een auto mag dus na dit bord (anders dan in Nederland) wel een motor inhalen. Een motor mag echter geen auto inhalen."
betekent :" Verbod voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen om tweewielers in te halen. Dit verkeersbord geeft aan dat motorvoertuigen op meer dan twee wielen, zoals auto's, trikes en motoren met zijspan, geen tweewielers, zoals motoren, bromfietsen en fietsen mogen inhalen. Dit bord wordt bijvoorbeeld gebruikt voor smalle wegen en straten waar de verplichte zijdelingse afstand bij het inhalen niet kan worden gehandhaafd. (Ook motorvoertuigen op meer dan twee wielen mogen uiteraard niet worden ingehaald.)"
Wat zeg ik dan verkeerd gezegd volgens u?
Bron. ANWB
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.
Alex52889 schreef: ↑za 11 dec 2021, 15:47Het bord betekent in Duitsland: "Inhaalverbod voor motorvoertuigen. Dit verkeersbord geeft aan dat motorvoertuigen op meer dan twee wielen niet mogen worden ingehaald. Een auto mag dus na dit bord (anders dan in Nederland) wel een motor inhalen. Een motor mag echter geen auto inhalen."
Hm. Ik zie dat niet zo.
Alex52889 schreef: ↑za 11 dec 2021, 15:47Ook motorvoertuigen op meer dan twee wielen mogen uiteraard niet worden ingehaald
Ook dat lees ik er niet in.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
ik zei alleen wat de ANWB zegt, ik zeg niet dat het ook zo is. ervan uitgaande dat de anwb fout heeft, wordt het bord voor verboden fietsers, motoren, en brommers in te halen vaak geplaatst op smalle wegen waar je, waarschijnlijk, ook niet eens auto's kunt inhalen
Ik ga me er eens verdiepen, is best interessant.
Oh wacht, je was over het aan het praten, daar komt de verwarring vanaf.
Nu wel eens met mij?
Egbert schreef: ↑za 11 dec 2021, 17:37
Wat zeg ik dan verkeerd gezegd volgens u?
Oh wacht, je was over het aan het praten, daar komt de verwarring vanaf.
Gevonden . Het bord met die éénassige voertuigen mogen ook voertuigen met meer dan 2 wielen niet ingehaald worden.
2020 wurde ein neues Überholverbot zur Förderung des Radverkehrs in die Straßenverkehrs-Ordnung aufgenommen. Genauer gesagt handelt es sich um ein Überholverbot von einspurigen und mehrspurigen Fahrzeugen. Es wird oftmals auch Überholverbot von Fahrrädern oder Überholverbot von Motorrädern genannt.
Als je een stukje naar rechts kijkt, zie je dat niemand mag inhalen, aan de ene kant 'uitgezonderd trekkers' en aan de andere kant 'trekkers uitgezonderd'.
Ben je wel sneu hoor, als je je kunt laten inhalen door trekkers.
Evenals het gevaar van de bomen, zit alleen aan de rechtse kant?
Borden worden geplaatst aan de rechterzijde van de weg of boven een rijstrook indien het bord uitsluitend voor die rijstrook geldt, dan wel links van de weg indien het bord uitsluitend voor de linkerzijde geldt.
Borden kunnen ook boven de rijbaan worden aangebracht.
Ter hoogte van rechts geplaatste borden kunnen eveneens aan de linkerzijde van de weg of rijbaan worden geplaatst indien daaraan uit oogpunt van waarneembaarheid behoefte bestaat dan wel indien het bord tevens voor de linkerzijde geldt.
Alex52889 schreef: ↑di 14 dec 2021, 19:33 geldt dit idem voor snelheidsborden?
t/m
Nee. Daarvoor geldt deze aanvullende regel:
Bij een rijbaan van meer dan 5 m breed of met twee of meer rijstroken in dezelfde richting, wordt het bord indien mogelijk tevens aan de linkerzijde van die rijbaan geplaatst.
Is dit al eens voorbijgekomen? Meerdere van gezien in de Voerstreek (België). Ik weet dat ze een verbodsbord voor quads hebben (C6), maar dat heeft een ander plaatje. De motorfiets komt wel van bord C7.
Eigenmaaksel?
Hé, jammer, hier was ik enige tijd terug. Mij is-ie niet opgevallen, of ik ben er niet langsgelopen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Alleen staat de slagboom aan de andere kant dan wat het bord suggereert
*Moderatoringreep*
Dit topic gaat over vreemde verkeersborden. Primair in Nederland, evt. België of bij uitzondering iets opvallends daarbuiten. Het gaat niet over de interpretatie van bestaande borden of over reisadviezen voor brommobielen, daarvoor kan misschien de ANWB helpen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge