In beide gevallen blijkt dat gemeenten helemaal niet kijken naar het feit of een bord officieel is of niet.Schelpenpaadje schreef: ↑zo 10 sep 2023, 19:46 Waren gemeenten maar net zo voortvarend in het vervangen van dit soort borden als ze zijn met het vernieuwen van komborden![]()
Vreemde verkeersborden
Moderator: Moderatoren
-
- Wegnummerfotograaf
Re: Vreemde verkeersborden
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Moderator
-
- 2x4 autosnelweg
-
- verkeersader
Een soortgelijke constructie bij Groningen: Gaaikemadijk. Ook hier staan de pijlen verkeerd om.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
- 2x2 autosnelweg
Interessant is dat het voorbeeld van Chris alleen waarschuwt voor veeroosters en dat van Sibren alleen voor overstekend vee.
In beide gevallen gaat het om oversteekplaatsen voorzien van veeroosters maar mag je de andere helft er zelf bij raden.
Het blauwe bordje is onleesbaar als je aan komt rijden. Bij spoorwegovergangen zijn dit soort bordjes bedoeld om stilstaande bestuurders er op te attenderen dat de bomen weer kunnen sluiten c.q. de lichten kunnen blijven knipperen voor nog een trein, die doorgaans met een flinke snelheid aan kunnen komen zetten. Bij deze borden zal de tekst grappig bedoeld zijn maar het is toch wel een flauwe en armzalige manier om te waarschuwen voor overstekende koeien.
In beide gevallen gaat het om oversteekplaatsen voorzien van veeroosters maar mag je de andere helft er zelf bij raden.
Het blauwe bordje is onleesbaar als je aan komt rijden. Bij spoorwegovergangen zijn dit soort bordjes bedoeld om stilstaande bestuurders er op te attenderen dat de bomen weer kunnen sluiten c.q. de lichten kunnen blijven knipperen voor nog een trein, die doorgaans met een flinke snelheid aan kunnen komen zetten. Bij deze borden zal de tekst grappig bedoeld zijn maar het is toch wel een flauwe en armzalige manier om te waarschuwen voor overstekende koeien.
-
- zandpaadje
Scheelt dat de foto van Chris op een fietspad annex toegangsweg tot een perceel gemaakt is. Hier komt zo goed als geen gemotoriseerd verkeer langs.Schelpenpaadje schreef: ↑vr 15 sep 2023, 14:12 Interessant is dat het voorbeeld van Chris alleen waarschuwt voor veeroosters en dat van Sibren alleen voor overstekend vee.
-
- 4x5 autosnelweg
Een waarschuwing voor eekhoorns in Zegge: https://maps.app.goo.gl/XyXqMEagbjxc94g49
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Even de zuurpruim uithangen... hoe sympathiek ook... wie gaat er over dit soort borden, en mogen deze wel geplaatst worden (alles buiten RVV borden überhaupt)?Palance schreef: ↑za 30 sep 2023, 13:22 Een waarschuwing voor eekhoorns in Zegge: https://maps.app.goo.gl/XyXqMEagbjxc94g49
Ik zou zegen ... weg met dat bord.
It aint over 'till it's over...
-
- 4x3 autosnelweg
Dit is zo overduidelijk nep, het is vermoedelijk geplaatst bij wijze van grap door een bewoner
-
- 2x4 autosnelweg
LennyKravitz schreef: ↑zo 01 okt 2023, 3:40 Even de zuurpruim uithangen... hoe sympathiek ook... wie gaat er over dit soort borden, en mogen deze wel geplaatst worden (alles buiten RVV borden überhaupt)?
Ik zou zegen ... weg met dat bord.
Het is aan anderen dan degenen die daartoe krachtens dit besluit bevoegd zijn verboden op, langs of boven de wegen verkeerstekens aan te brengen, te doen aanbrengen, aangebracht te houden of te verwijderen dan wel de zichtbaarheid van verkeerstekens weg te nemen.
Dus ook ik zou Zegge, weg ermee.Het is verboden voorwerpen, inrichtingen of borden, van welke aard ook, die het verkeer in verwarring zouden kunnen brengen op, langs of boven de wegen aan te brengen, te doen aanbrengen, of aangebracht te houden.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- verkeersader
Vraag mij af of het überhaupt effectief zou zijn, aangezien het aan de paal van het straatnaambordje is gehangen, de gemiddelde automobilist kijkt de straat in en ziet het bordje sowieso niet. Meestal staan gebodsborden iets verder de straat in meen ik.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.
-
- verkeersader
Dit soort dingen vind ik dus pure onzin... afleidend, er niet toe doend, >> weghalen
https://maps.app.goo.gl/tkiq5bhsYQgDaKjq6

https://maps.app.goo.gl/tkiq5bhsYQgDaKjq6
It aint over 'till it's over...
-
- 2x4 autosnelweg
Ja, die heb ik ook gezien. En ik kan absoluut bevestigen: afleidend!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 4x5 autosnelweg
Op een parkeerterrein in Noordwijkerhout

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg

-
- verkeersader
Sonseweg, Best
https://www.google.com/maps/@51.516584, ... ?entry=ttu pas in 2020 geplaatst, hiervoor was het een eenrichitngsweg
https://www.google.com/maps/@51.516584, ... ?entry=ttu pas in 2020 geplaatst, hiervoor was het een eenrichitngsweg
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind een éénrichtingsweg eigenlijk wel meer logsich, dus ik snap niet dat ze dat hebben aangepast. Waarschijnlijk omwonenden die klaagden dat ze te veel moesten omrijden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg

Omwille van die reden wordt dat in Vlaanderen ook wel eens op die manier opgelost.
-
- verkeersader

-
- autoweg
-
- woonerf
-
- 2x2 autosnelweg
-
- verkeersader
Bij ons in Tilburg, een nieuwe situatie:

[[uitgezonderd bromfietsers en fietsers]]
Betekent dit, in de praktijk / juridisch, niet dat bromfietsers en fietsers géén voorrang hoeven te verlenen?
Volgens Verkeersborden overzicht is er nu een C7C, verboden voor campers. Is dit een bord wat er gaat komen?

[[uitgezonderd bromfietsers en fietsers]]
Betekent dit, in de praktijk / juridisch, niet dat bromfietsers en fietsers géén voorrang hoeven te verlenen?
Volgens Verkeersborden overzicht is er nu een C7C, verboden voor campers. Is dit een bord wat er gaat komen?
- SPOILER: TOON
-
- zandpaadje
Bijlage 1 van het RVV 1990 kent momenteel geen bord C7C, dus op dit heeft een dergelijk bord geen betekenis. ik heb ook niet meegekregen van een eventuele update van het RVV op dit vlak.
-
- verkeersader
overigens stond de ''geslotenverklaring vrachtwagens & tractoren er toen ook al
https://www.google.com/maps/@51.5157859 ... ?entry=ttu
-
- 2x2 autosnelweg
Ik vind de totaal tegen gestelde opvattingen met België altijd opmerkelijk. Bij ons zijn er veel meer pictogrammen in een C3 en een A* toegestaan dan dat er in de wegcode zijn geformuleerd, zolang de boodschap maar duidelijk is. En bij twijfel heeft het bord gelijk 

-
- polderweggetje
Pas op voor soort van overstekende Simba's in Leeuwarden:
https://maps.app.goo.gl/xhphW8iZ3NP7YxnA6
De markering van de oversteek is ook bijzonder.
https://maps.app.goo.gl/xhphW8iZ3NP7YxnA6
De markering van de oversteek is ook bijzonder.
-
- dorpsstraat
Wist niet dat het zo erg kon. Zal niet een onpopulaire mening zijn hier maar het liefst heb ik wegmarkering/inrichting zo saai mogelijk conform de richtlijnen. Behalve kunstwerken op het midden van een rotonde die hebben volgensmij wel nut.
Twee chappies in het verkeer gaat niet werken, eentje moet de baas zijn - Mertabi